Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 15:12
Hallo allemaal,

Recent de blije bezitter van een prachtige LG CX48 geworden. Nu heb ik een redelijke oude versterker, de Yamaha RX-V575, welke alleen hdmi 1.4 ondersteunt. Dus heb ik momenteel mijn PC direct via HDMI op de TV aangesloten. En dan de hdmi out van mn receiver op de (e)ARC hdmi poort. Nu lukt het prima om via de LG settings de audio output (via ARC) op Passthrough te setten en als audio input de bitstream van mn pc.

Helaas krijg ik in windows nu niet de optie voor 5.1 surround sound zoals ik dat zou verwachten met deze instellingen. Heb alleen de mogelijkheid voor Stereo.

Heb ik iets over het hoofds gezien of is het gewoon niet mogelijk om audio passthrough op de manier waarop ik het wil te configureren?

(Mijn andere optie is gewoon een displayport adapter direct naar een hdmi in op mn receiver en dan deze alleen voor audio out te gebruiken, maar liefst zou ik audio passthrough willen via mn TV, kan ik ook makkelijker andere apparaten aansluiten.)

Al vast bedankt voor alle info!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 18:28

Mikayu

.srt

Audio settings in Windows is niet bitstream. Dit werkt alleen bij content die deze stream wel heeft