Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit zal een high end gaming systeem worden
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 2500EUR
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nog niet, word een volledige vervanging van mijn huidig, verouderd systeem
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande hardware lijkt me meer dan voldoende om nu in 60+fps in 4k te gamen en ook naar de toekomst toe een mooie performance aan te houden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zowiezo de geforce rtx 3080, amd ryzen leek me beter dan een i9 processor om te gamen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op zich niet echt, zoals hierboven vermeld wil ik gewoon met alle settings op ultra in 60fps in 4k kunnen gamen op het grote scherm
Ga je overklokken?
Ik heb nog nooit overclocked en heb hier zelf geen ervaring mee. Eventueel kan dit wel?
Wat verwacht je van ons?
Advies van de experten en een antwoord op onderstaande vragen
Beste tweakers,
Ik ga mij na lang twijfelen een nieuwe gaming pc samenstellen na jaren met consoles te hebben gespeeld en heb hier enkel vragen bij waar ik het antwoord niet op ken/vind.
Daarom had ik graag jullie expertise benut omdat hier wel enkele knappe koppen bij elkaar zitten
.
De specs die ik momenteel voor ogen heb zijn de volgende:
Behuizing: PCS PRISM-X RGB BEHUIZING - MID TOWER
Wat is jullie mening van deze specs? Is er iets dat jullie anders zouden doen?
Opmerkingen? Zaken waar ik rekening mee dien te houden?
Ik ben aan het twijfelen tussen 500GB M.2 ssd die maximaal 6900MB/R aankan, oftewel 1 terabyte die "maar" 3500 aankan.
Is dit verschil merkbaar? Met het oop op de toekomst zouden jullie voor 500 "snellere" gb gaan of toch voor de "tragere" 1 terabyte?
De bedoeling is dat ik deze nieuwe pc aansluit aan een LG C9 tv die via EARC is verbonden met een Samsung HW-Q90R soundbar.
Zowel mijn tv als de soundbar ondersteunen doly atmos.
Moet ik iets speciaals doen om vanuit mijn pc dolby atmos te versturen? Of is dit gewoon hdmi kabel in de tv en dat zou moeten werken?
Heeft een bijkomende interne geluidskaart voordelen als ik de pc met tv verbind?
Volgens mij doet de grafische kaart al het beeld en geluidwerk als ik via hdmi verbinding maak?
Ik vind ook niet direkt terug hoe HDR werkt met een gaming pc en een hdr tv.
Is dit standaard HDR10 dat naar de tv word gestuurd?
Of kan je ergens kiezen tussen HDR10 en Dolby Vision?
Sorry voor alle vragen, maar het zou een enorme hulp zijn moest hierop antwoord kunnen krijgen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Dit zal een high end gaming systeem worden
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 2500EUR
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nog niet, word een volledige vervanging van mijn huidig, verouderd systeem
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande hardware lijkt me meer dan voldoende om nu in 60+fps in 4k te gamen en ook naar de toekomst toe een mooie performance aan te houden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zowiezo de geforce rtx 3080, amd ryzen leek me beter dan een i9 processor om te gamen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op zich niet echt, zoals hierboven vermeld wil ik gewoon met alle settings op ultra in 60fps in 4k kunnen gamen op het grote scherm
Ga je overklokken?
Ik heb nog nooit overclocked en heb hier zelf geen ervaring mee. Eventueel kan dit wel?
Wat verwacht je van ons?
Advies van de experten en een antwoord op onderstaande vragen
Beste tweakers,
Ik ga mij na lang twijfelen een nieuwe gaming pc samenstellen na jaren met consoles te hebben gespeeld en heb hier enkel vragen bij waar ik het antwoord niet op ken/vind.
Daarom had ik graag jullie expertise benut omdat hier wel enkele knappe koppen bij elkaar zitten
De specs die ik momenteel voor ogen heb zijn de volgende:
Behuizing: PCS PRISM-X RGB BEHUIZING - MID TOWER
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 649,95 | € 649,95 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | € 254,05 | € 254,05 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 | € 849,- | € 849,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 107,54 | € 107,54 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro Series H115i RGB Platinum | € 141,13 | € 141,13 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4D3600C18 | € 157,90 | € 157,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart | € 149,89 | € 149,89 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 870 QVO 1TB | € 83,34 | € 83,34 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro 500GB | € 139,- | € 139,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.531,80 | ||
Wat is jullie mening van deze specs? Is er iets dat jullie anders zouden doen?
Opmerkingen? Zaken waar ik rekening mee dien te houden?
Ik ben aan het twijfelen tussen 500GB M.2 ssd die maximaal 6900MB/R aankan, oftewel 1 terabyte die "maar" 3500 aankan.
Is dit verschil merkbaar? Met het oop op de toekomst zouden jullie voor 500 "snellere" gb gaan of toch voor de "tragere" 1 terabyte?
De bedoeling is dat ik deze nieuwe pc aansluit aan een LG C9 tv die via EARC is verbonden met een Samsung HW-Q90R soundbar.
Zowel mijn tv als de soundbar ondersteunen doly atmos.
Moet ik iets speciaals doen om vanuit mijn pc dolby atmos te versturen? Of is dit gewoon hdmi kabel in de tv en dat zou moeten werken?
Heeft een bijkomende interne geluidskaart voordelen als ik de pc met tv verbind?
Volgens mij doet de grafische kaart al het beeld en geluidwerk als ik via hdmi verbinding maak?
Ik vind ook niet direkt terug hoe HDR werkt met een gaming pc en een hdr tv.
Is dit standaard HDR10 dat naar de tv word gestuurd?
Of kan je ergens kiezen tussen HDR10 en Dolby Vision?
Sorry voor alle vragen, maar het zou een enorme hulp zijn moest hierop antwoord kunnen krijgen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
[ Voor 52% gewijzigd door Stonaar op 29-12-2020 14:24 ]