Microsoft Office Professional Plus 2019 key kwijt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05
Mijn vraag:
Ik heb in oktober 2018 via het Home Use Program van Microsoft via mijn werk Office Professional Plus 2019 aangeschaft.

Destijds heb ik hiervoor deze bevestigingsemail ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ygg-sUO4bl5cXR9Ftm0hh892nmk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5IRVtHkeRmuWrp4zhObbJPZp.png?f=fotoalbum_large

Echter, ik ben de product code hiervan kwijt.

Als ik in die email op "ordergeschiedenis" klik, kom ik op deze website. Ik heb hierbij mijn zakelijke emailadres gekoppeld aan mijn privé Microsoft account, maar ik zie vervolgens nergens het aangeschafte Office 2019 product of de code terugkomen.

Hierop heb ik de Microsoft klantenservice gebeld. Ik heb ongeveer 60 minuten aan de telefoon gezeten met 5 verschillende medewerkers van verschillende afdelingen die allemaal naar elkaar verwezen en het probleem niet leken te begrijpen. Uiteindelijk werd ik verbonden met Noord-Amerika, maar ook zij konden mij niet helpen. Eén medewerker werd daarbij zelfs geïrriteerd op mij omdat je "helemaal geen Office Professional Plus kan kopen via het Home Use Program". Dus.

Los van het feit dat mij deze gang van zaken met de klantenservice zeer verbaasde, ben ik nog steeds geen steek verder. Daarnaast heb ik in het oerwoud van de websites van Microsoft en Office geprobeerd om een antwoord te vinden op deze vraag, maar helaas zonder succes.

Mijn vraag is dus; moet ik mijn verlies nemen op dit aangeschafte product (het is tenslotte 13 euro) of is er toch nog een manier om deze licentie ergens te achterhalen?

[ Voor 20% gewijzigd door Atomius op 29-12-2020 12:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Als het product nog geïnstalleerd staat op je computer dan kan je de licentiesleutel met bepaalde tools uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Admiral Freebee schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:55:
Als het product nog geïnstalleerd staat op je computer dan kan je de licentiesleutel met bepaalde tools uitlezen.
Staat helaas niet meer op mijn computer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hangt het niet aan je MS account op je zakelijke adres? (https://myaccount.microsoft.com/ meen ik)

En inderdaad kan je tegenwoordig vziw alleen de jaarlijks te betalen abo's afnemen via het home use program.

offtopic:
Ik verplaats je vraag even van Windows Clients naar de CSA-buren waar het wat beter past: Office is geen Windows.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
F_J_K schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:05:
Hangt het niet aan je MS account op je zakelijke adres? (https://myaccount.microsoft.com/ meen ik)

En inderdaad kan je tegenwoordig vziw alleen de jaarlijks te betalen abo's afnemen via het home use program.

offtopic:
Ik verplaats je vraag even van Windows Clients naar de CSA-buren waar het wat beter past: Office is geen Windows.
Net gecheckt en daar zie ik hem ook niet tussen staan.

Maar is het nou zo dat mijn licentie gewoon "weggehaald" cq "kwijt" cq "verwijderd" is uit mijn gekoppelde persoonlijke account omdat Microsoft heeft besloten dat alleen 365 nog verkocht wordt via het HUP?

(Bedankt voor het verplaatsen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Een goede vraag. Als ik het mij goed herinner zijn HUP licenties maar zo lang geldig zolang je werkgever in het programma zit. Mogelijk zijn er nog andere opschortende voorwaarden aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
https://setup.office.com/ ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Ja, maar daar moet ik een productcode invullen en die heb ik niet.
Admiral Freebee schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:25:
Een goede vraag. Als ik het mij goed herinner zijn HUP licenties maar zo lang geldig zolang je werkgever in het programma zit. Mogelijk zijn er nog andere opschortende voorwaarden aan verbonden.
Weet ik niet. Een Office Professional Plus 2016 code die ik in februari 2018 heb gekocht via het HUP werkt nog altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atomius
Oke, ik heb even zitten neuzen in de FAQ van het HUP. Blijkt dat ze Office 2016 en 2019 helemaal uit de HUP hebben gegooid. Verder stond mijn vraag ook in de FAQ:
Ik moet software opnieuw installeren die ik vóór 30 november 2018 heb aangeschaft via het Home Use-programma. Hoe haal ik mijn bestelgeschiedenis en productcodes op voor deze producten?

Als je Office, Visio of Project eerder hebt gekocht, ga dan naar de pagina bestelgeschiedenis en je productcodes per e-mail te ontvangen. Hiervoor heb je toegang nodig tot het e-mailadres dat je hebt gebruikt om de aankoop te doen.
Vervolgens wordt verwezen naar https://www.microsoft.com...ogram/order-history?rtc=1

Aldaar heb ik mijn werk e-mailadres ingevoerd waarna ik een automatische e-mail kreeg met daarin zowel de codes van Office 2016 als 2019.

Blij ermee, want probleem opgelost. Maar ook wel droevig dat de klantenservice me dit niet gewoon adequaat wist te vertellen.

Wie weet is bovenstaande antwoord handig voor een ander die hiermee worstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Hier nog wat tips van answers.microsoft.com

...

If that doesn't work, since, you have acquired the license through Microsoft Home Usage Program (HUP). Follow the link below to get required help

https://www.microsofthup.com/hupus/en-US/contactus

If above doesn't work - then you will have to contact Digital River who manages this program for Microsoft.

http://store.digitalriver.com/store/msdocs/Cont...

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 20:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Admiral Freebee schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:55:
Sinds Office 2013 gaat dat dus niet meer :/. Je kunt alleen nog de laatste 5 karakters van de productkey terughalen. Ik kom het helaas vaak genoeg tegen dat iemand de code kwijt is en normaal (t/m Office 2010) kon ik dan inderdaad nog makkelijk de code terughalen maar vanaf 2013 dus niet meer.

Mocht ik ongelijk hebben hoor/zie ik het graag :P.

[ Voor 4% gewijzigd door FlipFluitketel op 29-12-2020 19:47 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semeg
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-02 11:56
Ik zie deze post pas laat, maar hopelijk heb je er nog wat aan. Ik heb eerder ook via HUP licenties gekocht en dan zat de key verwerkt in de downloadknoppen "installaties 32-bit" en "installaties 64-bit". Je kunt proberen de link te kopieren en te plakken in bv. kladblok, of de knoppen gebruiken om de installaties te downloaden incl. key uiteraard :)
Alleen nog een kwestie van activeren. Een eerdere installatie wel even de-activeren.
Pagina: 1