Google toont valse zoekresultaten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbackelj
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-12-2020
Hallo

Wanneer ik op google.com naar iets zoek, staan er vrijwel altijd valse zoekresultaten tussen. Die verwijzen dan naar sites zoals [random-letters].subdomein.[it|de|...] die heel recent zijn (hoogstens enkele uren oud of zonder datum) dus die zijn wel te herkennen, maar toch heel vervelend. Als je op zo'n resultaat klikt (dat gebeurt al eens per ongeluk) dan gaat je van de ene naar de andere website via redirects etc.

Dit komt voor in alle browsers, dus ik denk dan dat ik mogelijks iets van malware op mijn computer (Mac) heb staan, maar tot op heden heb ik nog niets gevonden.

Eenzelfde fenomeen staat op https://support.google.com/websearch/thread/24175693?hl=en, maar dat topic is gesloten en geeft ook geen oplossing.

Komen jullie dit soms ook tegen? En zo ja, hebben jullie een idee wat er mis zou kunnen zijn en hoe we dit kunnen oplossen?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Franky

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Is dit bij ieder zoekresultaat, dan kun je er van uit gaan dat het Malware is.

Is het enkel bij specifieke zoekopdrachten, dan lijkt mij dat het gaat om zoekwoorden welke makkelijk te scoren is in de serp.

Welke zoekopdracht doe je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbackelj
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-12-2020
Om het even eigenlijk... als ik nu zoek op "google fake search results", dan staat op de tweede pagina dit tussen de resultaten:

bu.cartoleriadangelo.it › fake-google-search-results-ma...
Fake google search results maker. But that wasn't your question. 4 months ago. Fool your Friends/family by Setting it as homepage Sharing it on Facebook!

Het is iets google specifiek want op (vb.) duckduckgo.com of bing.com staan die dingen er niet tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Dit heb ik ook zo vaak met Google. Ik weet niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
fbackelj schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:59:
[...]
Om het even eigenlijk... als ik nu zoek op "google fake search results", dan staat op de tweede pagina dit tussen de resultaten:

bu.cartoleriadangelo.it › fake-google-search-results-ma...
Fake google search results maker. But that wasn't your question. 4 months ago. Fool your Friends/family by Setting it as homepage Sharing it on Facebook!

Het is iets google specifiek want op (vb.) duckduckgo.com of bing.com staan die dingen er niet tussen...
Als dit vergelijkbaar is zijn het gewoon websites die in de zoekresultaten komen. Als je netwerk met sites groot genoeg is is het relatief eenvoudig om te ranken bij eenvoudige zoekopdrachten.

Google bombing heet dat, beetje vergelijkbaar met dit, maar dan geautomatiseerd
https://www.trouw.nl/nieu...een-zoekmachine~b8b3e131/

Overigens kan dit ook met Bing of Duck Duck Go, maar daar zal niemand zich op focussen omdat het marktaandeel verwaarloosbaar is om daar energie in te stoppen.