Onvindbare IP camera in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesoen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 06:49
Ik kom niet uit het volgende:

Ik heb de volgende set up thuis. Ziggo modem (in de meterkast) in bridgemodus bekabeld naar een eerste TP-link Deco M5. Vanuit de M5 heb ik via de output een kabel aangesloten op een Netgear GS108PE switch. Hier heb ik een Ikea verbindingshub op aangesloten (welke werkt). Via een kabel heb ik op poort 1 een PoE IP camera aangesloten. Op de switch poort is het linkerledje oranje knipperend, het rechterledje knippert groen.
De IP camera heeft ooit gewerkt direct van de Ziggo modem bekabeld naar de Switch en bekabeld naar de camera.
De opzet leek mij gelijk aan wat Netgear in het instructieboekje laat zien.

Op onze slaapkamer heb ik een tweede M5 hangen. Via een kabel heb ik deze aangesloten op een Synology NAS. In de woning heb ik een losse Foscam C1 camera die via Wifi gekoppeld is aan de M5.

De IP camera is niet zichtbaar in de M5 app of zoekend op IP in de Synology Surveillance Station. In de switch kan ik niet komen want ik heb geen Windows pc/ laptop :F

Met deze setup werkt het volgende:
- Mijn IKEA verlichting kan ik bedienen
- De C1 is vindbaar in het netwerk en werkt in de Synology Surveillance Station Client

Gezien de IKEA verlichting via de hub werkt was mijn stille hoop dat de IP camera ook zou werken. Is het een kwestie van het juiste IP adres van de camera hebben of heb ik ergens anders iets over het hoofd gezien?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Huh? Waar is je router in deze setup? Ik snap eerlijk gezegd niet hoe dit netwerk überhaupt kan werken, tenzij je alle devices static ip's geeft en enkel lokaal verkeer hebt?

Of heb je de Ziggo modem stiekem toch niet laten bridgen? Ik denk dat we dat voor het gemak maar aan moeten nemen, tenzij je een apparaat vergeten bent in je beschrijving.

Verder zou je die switch toch gewoon via de web interface moeten kunnen beheren? Lijkt me stug dat je daar een Windows systeem voor nodig hebt.

Zolang je geen vlans hebt ingesteld in je switch, zou je setup imo gewoon moeten werken idd. Gebruik `nmap -sP` of zo als je wilt ontdekken welke ip-adressen er op je netwerk zijn. Of kijk in de cliënt list van je router (de Ziggo modem neem ik dus aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 14:13
In aanvulling van @mcDavid zou ik je willen vragen een tekening te maken van je apparaten met hun settings en verbindingen.

https://app.diagrams.net/ Ik vind deze prettig werken voor dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 13:40
Doesoen schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:35:
De IP camera heeft ooit gewerkt direct van de Ziggo modem bekabeld naar de Switch en bekabeld naar de camera.
Staat er niet toevallig een statisch ip ingesteld op die camera?

de deco m5 kan ook in router mode gebruikt worden toch? Dan zou het ziggo modem wel in bridge kunnen staan met als gevolg dat er nu waarschijnlijk een ander subnet gebruikt word dan toen het ziggo modem nog niet in bridge modus stond.

Camera al een factory reset gegeven en opnieuw proberen in te stellen?

Voor verdere info is het misschien ook handig om te weten wat het merk en model is van de camera die momenteel niet werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door noudi93 op 29-12-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesoen
Met mijn beperkte kennis denk ik dat de M5 in router stand staat. De Ziggo modem staat daarbij in de bridgemodes. Daarvoor had ik met Ziggo gebeld en zie nu nl. geen Ziggo wifi naam of de oude 5ghz naam terugkomen.

De IP camera is een Ali versie van de bekende turret dome Dahua camera's. Heeft altijd in mijn vorige woning gewerkt (een paar jaar geleden).

De Netgear switch zou via een webapplicatie bereikbaar moeten zijn. Via de Netgear recovery tool zie ik wel het IP adres. Via een webbrowser kom ik er i.i.g. niet in.

Hopelijk helpt het gemaakte overzichtje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKl3anBGqXhR_rx9SJgX9IWNDuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1QouJLZG1OM8jNocqTUpsjO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Ah, dat de Deco M5 ook als router kan fungeren was mij onbekend.

Anyway zie je de camera (of een onbekend ip dat de camera zou kunnen zijn) überhaupt in je netwerk? Factory reset oid van de camera al geprobeerd? (Misschien heeft die nog een statisch IP buiten je huidige range)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesoen
Nee, de camera is onvindbaar in het netwerk. Ik heb een andere Foscam bekabeld aan de switch gehangen en deze is zowel in de Synology als de Foscam app onvindbaar. Ook na meerdere malen een reset te hebben uitgevoerd.

Is het dan toch een kwestie van in de switch in te loggen om de ip adressen op te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
En als je met pinginfoview (of iets vergelijkbaars) je hele range eens scant en kijkt of je reply krijgt?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 23:14

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Als je hem even direct aansluit buiten de switch om?
Aangezien het als het goed is om een managed switch gaat kan het zijn dat PoE niet aan staat of andere redenen.
Heb je dezelfde combinatie ook hiervoor ook samen gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 16:56
Voor alle zekerheid, de camera zit in poort 1-4 ? Dat zijn de PoE poorten vd netgear

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MacIsCool schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:22:
Voor alle zekerheid, de camera zit in poort 1-4 ? Dat zijn de PoE poorten vd netgear
De Foscam C1, zover ik de specificaties lees, heeft geen PoE maar gewoon een 5V adapter.

Het gaat dus om de wifi instellingen.

[ Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 30-12-2020 18:25 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:40

FreakNL

Well do ya punk?

DJMaze schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:24:
[...]

De Foscam C1, zover ik de specificaties lees, heeft geen PoE maar gewoon een 5V adapter.

Het gaat dus om de wifi instellingen.
De C1 is het probleem niet.

Ontopic:
Als je de probleemcamera nou eens 1 op 1 aan je laptop hangt? (Met een POE adapter ertussen)...Of 1 op 1 aan de M5.. Je moet gewoon dingen gaan uitsluiten...

Op de switch “inloggen” heeft weinig zin, zou de info vd camera (en IP) eerder verwachten op de router...

Wat wel zou kunnen; switch heeft misschien VLANS ingesteld? Hoe oud is de switch? Vanaf een bepaalde HW versie hebben die dingen gewoon een web interface dus heb je Windows ook niet nodig. En anders toch een windows laptop regelen voor het Netgear config progje... Of een andere switch proberen..

[ Voor 153% gewijzigd door FreakNL op 30-12-2020 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:47
Anders moet je fing eens downloaden en kijken wat hij in u netwerk vind en met welk ip adres.

https://www.fing.com/products/fing-desktop

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wanneer je weer wat het oude adres is van de camera kan je je computer tijdelijk een tweede adres geven in de range van de camera en dan de camera op DHCP zetten. Wanneer de camera via WiFi werkt kan het zijn dat devices elkaar niet zien via wifi, is een instelling in de Deco. Ander issue kan zijn dat de switch te weinig Power heeft voor de camera.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:54
The IP address of all the cameras is the same when leaving factory (default IP192.168.1.108), in order to make the camera get access to the network smoothly, please plan the useable IP segment reasonably according to the actual network environment.

In welk subnet zit je pc nu? Indien ee. Ander, wijzig hem eens even naar bv 192.168.1.11

CISSP! Drop your encryption keys!

• Doesoen
Dank voor alle reacties.

Naast de Deco app heb ik Fing gedownload om te zien welke IP adressen er zijn. Het vreemde is dat ik in beide programma's het IP adres van de Netgear Switch niet terug zie komen.

De Switch zou webbased moeten werken volgens Netgear maar de pagina wordt niet geladen. Wat mij ook opvalt is dat de IP adressen van de M5 beginnen bij 192.168.1 en de Switch het IP adres 192.168.0.2XX heeft. Kan het zijn dat de Switch daardoor buiten bereik van de M5 ligt? De Ikea hub heeft het adres 192.168.10X
Zou een harde reset wellicht helpen of ligt het wellicht aan de VLAN instellingen?

De camera die ik bedraad had aangesloten op de Switch was een Foscam FI9800. De spanning voor de camera kwam via het net. Ook na een (harde) reset was deze niet zichtbaar in de Deco app.
De C1 zit op een ander IP adres dan .108. Er zit op dit moment geen ander device op .108.
Alle camera's hebben in het verleden gewerkt. De Switch gaf in het verleden voldoende PoE spanning voor de turret dome camera.

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:47
Hier vind je de software om u netgear te configureren: https://www.netgear.com/s...t/GS108PEv1.aspx#download
https://www.netgear.com/support/product/GS108PEv2#download
https://www.netgear.com/support/product/GS108PEv3#download
Weet niet welke versie u heeft daarom de 3 links

[ Voor 41% gewijzigd door Dyckie op 31-12-2020 03:27 ]

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:40

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zie in je verhaal allemaal verschillende subnets;

192.168.0.0/24
192.168.1.0/24
192.168.10.0/24

Ga dat eerst es rechttrekken. Want als je Switch in 192.168.0.0/24 zit en jijzelf in 192.168.1.0/24 kom je er inderdaad nooit bij.

Zet je router op 192.168.1.0/24 en doe de rest van je devices middels DHCP. En zorg dat je niet twee routers op je netwerk hebt (staat dat Ziggo ding 100% in bridge?).

En lees je wat in over netwerken, je lijkt we (te) weinig verstand van te hebben...

[ Voor 59% gewijzigd door FreakNL op 01-01-2021 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesoen
Met een oude Windows laptop heb ik de Switch ge-update waarbij de Switch overging naar een ander IP adres (binnen het bereik van de Deco M5). Met dit IP adres is de Switch nu ook benaderbaar via de Macbook. Ik kan mij nu zo voorstellen dat de oude instellingen in de Switch stonden van het gebruik in mijn vorige woning.
De Foscam FI9800 werkt nu bekabeld op de Switch en is zichtbaar op de Surveillance Client. De turret dome krijgt denk ik toch te weinig spanning via PoE maar daar kom ik wel uit.

Allen dank voor jullie input!

[ Voor 3% gewijzigd door Doesoen op 02-01-2021 23:08 ]

Pagina: 1