Sommige games laten mijn pc craschen

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasBanaantje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-05 11:39
Hallo tweakers,
ik gebruik mijn pc al ruim 1 jaar zonder problemen maar sinds even doet hij raar.
specs:
-AMD ryzen 5 2600x
-ASRock B450M Pro4
-Corsair vengeance LPX 16 gb (2x8) DDR4-3000 cl 15
-crucial BX500 480 gb ssd
-Samsung 970 EVO 1 tb
-KFA2 GeForce RTX 2060 SUPER 8gb
-Corsair CXM 550 W 80+bronze certified Semi-Modular
-wat fans, standaard cpu cooler en p300 case van phanteks
Me pc doet gewoon normaal met alles totdat ik bepaalde games opstart. Games als Ark, Gta5 en stranded deep, kan ik niet spelen. echter werkt Cod MW/ war zone prima. Als ik bijvoorbeeld ark speel gaat het ff goed waarna me twee beeldschermen zwart worden en al me fans maximaal gaan blazen. ik heb alle driver up to date en geinstaleerd en windows is ook helemaal up to date. Het gaat hierbij om Windows 10 pro geactiveerd met behulp van dit filmpje: YouTube: How to Activate Windows 10 in 1 MINUTE 2020
Me hardware zit prima in elkaar en doet niks raars behalve de power supply die soms wat vagen geluiden produceerd, maar dit is al ruim 1 jaar het geval. ik kan ook geen hardware verwisselen want dit is het enige wat ik heb. mochten jullie nog vragen hebben over iets let me know.
en alvast bedankt voor jullie moeite

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Eerste wat ik verdenk is de temperatuur.

Download eens MSI Afterburner om te kijken wat de temperaturen zijn van je CPU en GPU.

Start dan een spel en kijk eens of de temperaturen snel oplopen.
Als dat zo is en ze komen boven de 85 graden uit, dan is dat je probleem.
Als die onder rond de 70 graden blijven is het een ander issue.

Daarnaast ook al het standaard beleid gevolgd?
Dat wil zeggen,

-Drivers up2date (Chipset, video, lan, geluid etc)
- Windows up2date?
- Games allemaal up2date?

En gezien je een Samsung SSD geinstalleerd hebt, heb je ook Samsung Magician geinstalleerd en Overprovioning ingeregeld?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je voeding houdt niet echt over qua wattage en het is daarnaast ook niet beste serie.

En hij hoort al helemaal geen "vage geluiden" te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasBanaantje
Beste Wylanan ik heb ff wat testjes gedaan en de temp blijf onder de 70 graden. en de samsung tool heb ik en die geeft aan dat de health van mijn ssd goed is. ook heb ik de geinstaleerde drivers en de benodigde updates. echter blijft hij toch uitvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasBanaantje
Catch22 welke power supply raad je aan? plus is het niet raar dat het voorheen wel werkte of gaan games steeds meer power gebruiken?

[ Voor 54% gewijzigd door BasBanaantje op 29-12-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:02
Ik had een soortgelijk issue, bij GPU intensieve acties viel m'n pc uit en starte deze hierna opnieuw op. Toevallig ook een Corsair CX750 voeding erin.

Deze nu vervangen voor een Corsair TX750M V2 PSU en tot op heden geen problemen meer gehad.
Daarnaast heb ik in het zijpaneel van mijn kast de opening open gemaakt, kan hier een extra fan plaatsen maar dat heb ik nog niet gedaan. Er kan nu in ieder geval wel verse lucht aangezogen worden vanaf die kant.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10 15:24
418O2 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:08:
Je voeding houdt niet echt over qua wattage en het is daarnaast ook niet beste serie.

En hij hoort al helemaal geen "vage geluiden" te maken
de geluiden staat die serie bekend om, het ding heeft ruim voldoende vermogen om deze pc te voorzien.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 21:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

Draai eens wat stresstesten zoals Furmark voor je videokaart en orthos prime (of vergelijkbaar) voor CPU en RAM. Als dat gewoon werkt maar je games crashen, dan zal het software zijn en niet hardware. Krijg je wel crashen/fouten dan is er iets mis met de (instelling van je) hardware.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 23:11

DataGhost

iPL dev

Allereerst, het filmpje wat je gelinkt hebt toont een niet-legale manier om Windows te "activeren", hierdoor heb je ook niet opeens een legale versie gekregen, deze is nog steeds illegaal. Of nou ja, hij was legaal toen 'ie nog niet geactiveerd was, maar is dat nu juist niet meer omdat je de normale procedures (Windows kopen in een winkel die geen illegale keys verkoopt, het is lastig tegenwoordig maar alles onder de 50 euro is doorgaans niet legaal) hebt omzeild. Het zal op dit moment wel "werken", maar zelfs dat is niet gegarandeerd in de toekomst. Op het moment dat de activatieservers offline worden gehaald zal je Windows weer deactiveren.
BasBanaantje schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:05:
plus is het niet raar dat het voorheen wel werkte of gaan games steeds meer power gebruiken?
Dingen gaan stuk, ook al werkten ze voorheen wel gewoon. Dingen slijten ook. Het is waarschijnlijk dat je voeding over de jaren heen minder power kan leveren. Als het om te beginnen al geen geweldig model was en je eigenlijk tegen de limieten ervan zat, kan het best zo zijn dat je daar nu overheen gaat, met inkakkende voltages en een onstabiel systeem tot gevolg. Dat wil niet zeggen dat dit het probleem is, maar in dit soort gevallen wel vaak het waarschijnlijkste. Je zal veel metingen moeten doen (temperatuur, voltages, bij welke loads, stresstests, etc) en je ontkomt er waarschijnlijk niet aan om toch hardware te vervangen om te kijken welk onderdeel je probleem is. Als je de PC zelf gebouwd hebt, is dat een risico wat je genomen hebt en dien je het zelf op te lossen. Als de PC door een winkel gebouwd is, kan je daarheen terug om garantie te claimen, of in ieder geval (betaalde) support. Dit laatste kan overigens ook met een zelfbouw-PC. Dan hoef je zelf niet allemaal onderdelen te gaan kopen die misschien het probleem niet zijn. Maar als je het zelf wilt oplossen moet je ook zelf hardware regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Je geeft aan dat dat je OS op een illegale wijze hebt geactiveerd. Dan gaan we je helaas niet kunnen helpen met troubleshooten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.