Logitech MK710 toetsenbord layout achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Ik heb al jaren naar alle tevredenheid het MK710 toetsenbord van Logitech. Helaas is de opdruk van een aantal letters inmiddels verdwenen. Ik heb er geen last van, maar gezinsleden die niet blind typen klagen er steeds vaker over. Daarom wil ik een nieuwe kopen. Liefst weer MK710 omdat deze me erg goed bevallen is.

Er zijn echter diverse layouts in omloop. Sterker, er zijn bedrijven die adverteren met een bepaalde layout en vervolgens bij hun afbeeldingen verschillende layouts door elkaar heen gebruiken. Ik heb echter nog nergens mijn versie kunnen achterhalen. Ik heb PN 820-002965. De huidige PN nummers die Logitech bij de diverse layouts van de MK710 op hun website heeft staan, zijn echter totaal anders. Ook met Google krijg ik het niet gevonden.

Specifiek heb ik een ENTER toets die twee rijen beslaat, een backslash links van de enter maar ook rechts van mijn kleine linker SHIFT toets. Tot slot heb ik het euroteken bij de 5 staan en moet ik hiervoor de ALT GR gebruiken die rechts van de spatiebalk zit.

Iemand enig idee welke versie ik nu heb, zodat ik gerichter op zoek kan?
Overigens wel jammer dat dit toetsenbord alleen in combinatie met een muis verkocht wordt, die is in principe nog goed...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Hmm, het US international keyboard heeft het € teken als Alt Gr 5 maar een enter toets over 2 rijen is een (ISO) UK extended keyboard (bron: Google). Die laatse heeft ook de backslash keys op de door jou genoemde locaties.

Erg verwarrend, het is iig. Een ISO layout want die heeft zo'n enter kwy.

Heb je een foto?

[ Voor 14% gewijzigd door Boeryepes op 29-12-2020 12:56 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik denk dat dit em is - alleen het euro teken is niet duidelijk
https://azerty.nl/product...ord-en-muis-set-draadloos

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eex1FMsDjWjIe_MhZkup68ZJ1p0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZLxMitcl1vN3X5qApT0AfWXA.jpg?f=fotoalbum_large

"Dit Qwerty toetsenbord is voorzien van een US International toetsenbord indeling. Dit houdt in dat er aan de linkerkant een kleine linker-shift aanwezig is met daarnaast een extra |\ toets. De Enter toets is daarbij hoog in plaats van breed. Deze indeling is ook wel bekend als ISO."

Ps. azerty is prima zaak. ff bellen en vragen moet goed kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Boeryepes op 29-12-2020 13:13 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zELMYVlV30KhJeuauJqCb7r9c0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2p7Yz2CIqmF2TcIMlQDwRnes.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is 'm.

En de links van jullie beiden maken direct duidelijk wat mijn issue is met het vinden van de juiste.

Bij de link van @Uzuhl staat: Dit toetsenbord heeft een EU-international lay-out. Het toetsenbord heeft een QWERTY indeling, met 105 normale toetsen. Dit toetsenbord heeft een kleine linker shift toets en vaak een grote enter toets.

Bij de link van @Boeryepes staat: Dit Qwerty toetsenbord is voorzien van een US International toetsenbord indeling. Dit houdt in dat er aan de linkerkant een kleine linker-shift aanwezig is met daarnaast een extra |\ toets. De Enter toets is daarbij hoog in plaats van breed. Deze indeling is ook wel bekend als ISO.

Met andere woorden, ze hebben het beide over de kleine linker shift en de grote enter, alleen de een noemt het EU-International en de ander US International. Geen punt als dat overeenkomt, maar de link van @Uzuhl zegt vervolgens om het makkelijk te maken: Hou er rekening mee dat productfoto's doorgaans alleen beschikbaar zijn in US-int. lay-out. De afbeeldingen kunnen dus verschillen van de werkelijke lay-out.

Schiet mij maar lek...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
coelho schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:21:
Er zijn echter diverse layouts in omloop. Sterker, er zijn bedrijven die adverteren met een bepaalde layout en vervolgens bij hun afbeeldingen verschillende layouts door elkaar heen gebruiken.
Op de Logitech persfoto's staat meestal alleen de US layout, terwijl de modellen die Logitech in Europa levert praktisch altijd de US International layout hebben. Let op dat wat Logitech US International noemt niet 100% overeenkomt met wat er bv op wiki staat. Hier kun je de onderlinge verschillen (bij een ander tb) duidelijk zien:

US layout
US International layout
UK layout
Ik heb echter nog nergens mijn versie kunnen achterhalen. Ik heb PN 820-002965. De huidige PN nummers die Logitech bij de diverse layouts van de MK710 op hun website heeft staan, zijn echter totaal anders.
Dat is waarschijnlijk alleen het partnumber van het toetsenbord terwijl de muis/toetsenbord combo MK710 weer een ander partnummer heeft gekregen.
Specifiek heb ik een ENTER toets die twee rijen beslaat, een backslash links van de enter maar ook rechts van mijn kleine linker SHIFT toets. Tot slot heb ik het euroteken bij de 5 staan en moet ik hiervoor de ALT GR gebruiken die rechts van de spatiebalk zit.
Dat klinkt gewoon als de US International, volgens de Logitech site dus PN: 920-002442.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Nielson schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:01:
[...]
Op de Logitech persfoto's staat meestal alleen de US layout, terwijl de modellen die Logitech in Europa levert praktisch altijd de US International layout hebben. Let op dat wat Logitech US International noemt niet 100% overeenkomt met wat er bv op wiki staat. Hier kun je de onderlinge verschillen (bij een ander tb) duidelijk zien:

US layout
US International layout
UK layout

[...]
Dat is waarschijnlijk alleen het partnumber van het toetsenbord terwijl de muis/toetsenbord combo MK710 weer een ander partnummer heeft gekregen.
[...]
Dat klinkt gewoon als de US International, volgens de Logitech site dus PN: 920-002442.
Die layouts die je gevonden hebt, maken eea wel duidelijk ja. Heb de gok genomen en bij bol besteld. Zij waren het goedkoopst en ook goed met afhandelingen van retour in geval het niet de juiste zou zijn.

Bedankt!

Pagina: 1