Harman Kardon citation geluid loopt achter met beeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrih
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-08-2021
Mijn vraag
Weet iemand een oplossing voor het probleem dat het geluid van mijn soundbar steeds achterloopt met het beeld?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Harman Kardon citation bar (en sub)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Koppelen en installatie verliep in eerste instantie prima. Verbinding met tv via Bluetooth. Ineens zonder duidelijke aanleiding, liep het geluid achter met beeld. De Lip sync functie biedt geen oplossing daar deze alleen voorziet in vertragen van het geluid en niet in versnellen. En de audiosync lijkt ook niets te doen. Het enige wat werkte is terugzetten naar de fabrieksinstellingen maar nadat ik een muziek had afgespeeld en weer tv wilde kijken was het probleem weer terug. Via Google en allerlei handleidingen en video’s kom ik er niet uit

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

Mirrih schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:15:
Verbinding met tv via Bluetooth.
Bluetooth is een low bandwidth/range/power standaard om draadloos verbinding te leggen. Ooit bedoeld voor de telecom waar een seconde of twee delay weinig uitmaakt en veiligheid onderaan staat. Zeker niet geschikt voor HiFi.

Muziek die je speelde na een fabrieksinstelling kwam overigens net zo traag aan als voor de reset, maar omdat er geen sprake is van een lipsync lijkt dit in eerste instantie prima te werken.
Om het geluid te versnellen moet je de video vertragen. Dit is niet iets wat een soundbar kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrih
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-08-2021
Dank voor je reactie. Maar hoe vertraag ik de video/tv? Of toch maar kiezen voor een bekabeld systeem? Via WiFi verbinding hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressF
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-05 20:36
Heb je dit in deze video al geprobeerd:
YouTube: Harman Kardon Citation | How to set up lip sync video

Het kan best zijn dat je naar een vertraging van 140ms moet gaan.

Edit:
Is het mogelijk om de soundbar met HDMI op de tv aan te sluiten? Dan kun je uitsluiten of het aan de Bluetooth verbinding ligt.

[ Voor 24% gewijzigd door PressF op 30-12-2020 22:17 ]