Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:56

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Mijn schoonouders zijn binnenkort 40 jaar getrouwd, en willen eigenlijk graag met de kleinkinderen naar de Efteling. Maar zijn ook erg voorzichtig ivm Corona.

We zijn zelf in oktober nog een dagje uit geweest naar de dierentuin, en dat vond ik echt meevallen. Maar ik heb ook spookverhalen van de efteling gezien, met nog steeds drukke rijen en mensen die zich niet aan de 1,5 meter houden.

Kan zijn dat dit even de aanloop in de zomer was, maar zijn er nog mensen de laatste tijd geweest? Hoe is jullie ervaring? Houden mensen zich netjes aan de regels, wordt er op gehandhaafd? Of gaat het toch vaak mis.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
greatgonzo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:28:
Hoe is jullie ervaring? Houden mensen zich netjes aan de regels,
Nee, net als in alle andere gevallen.
wordt er op gehandhaafd?
Nee
Of gaat het toch vaak mis.
Vanzelfsprekend

Dan heb ik het over half september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-09 21:47
Kan zijn dat dit even de aanloop in de zomer was, maar zijn er nog mensen de laatste tijd geweest?
Park is nu gesloten tot en met 19 januari. Op 20 januari kan het heel druk zijn met mensen die het heel erg gemist hebben en iets willen inhalen, of het is juist rustig. Er is weinig over te zeggen, al zal er zeker straks net als normaal een groot verschil zitten in drukte doordeweeks en in het weekend. Schoolreisjes zullen er in deze periode ook niet zijn vanwege het weer, die zijn meestal in april/mei ergens.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 23:42
Mijn schoonouders zijn binnenkort 40 jaar getrouwd, en willen eigenlijk graag met de kleinkinderen naar de Efteling. Maar zijn ook erg voorzichtig ivm Corona.

We zijn zelf in oktober nog een dagje uit geweest naar de dierentuin, en dat vond ik echt meevallen. Maar ik heb ook spookverhalen van de efteling gezien, met nog steeds drukke rijen en mensen die zich niet aan de 1,5 meter houden.

Kan zijn dat dit even de aanloop in de zomer was, maar zijn er nog mensen de laatste tijd geweest? Hoe is jullie ervaring? Houden mensen zich netjes aan de regels, wordt er op gehandhaafd? Of gaat het toch vaak mis.
Ik zou zeker aanraden om naar de efteling te gaan! sinds de uitspraak in het torentje is het echt superrustig in de efteling.
Ideaal man, amper mensen om je heen. Je kan zelf je eigen Churros maken!
Achtbanen starten wanneer je wilt.

Je moet alleen weten hoe je alles bedient..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 20:15
@greatgonzo Lijkt mij een heel mooi uitje als ze 41 jaar getrouwd zijn.
Niet zo fijn om te horen, maar lijkt mij wel verstandig.
Het feit dat je dit hier vraagt geeft aan dat je het zelf ook niet vertrouwd.
Of je bent toch minder voorzichtig omdat je toch de grens gaat opzoeken.

[ Voor 37% gewijzigd door chrisborst op 29-12-2020 08:45 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:14
Maar zijn ook erg voorzichtig ivm Corona.
en dan toch denken laten we maar voorzichtig naar de Efteling gaan....... :?

Voorlopig zijn ze dicht btw

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Tens schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:41:
[...]

zou 19 maart worden..

Kijk, zoals gezegd.. we zijn ook op plekken geweest waar het echt goed geregeld was.. zelfs nog beter dan de gemiddelde supermarkt, en daar moet je immers ook heen.
Maar als 3/4 er lak aan heeft, dan gaan we het inderdaad niet doen. Vandaar dat ik naar ervaringen vraag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:39
greatgonzo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:43:
Kijk, zoals gezegd.. we zijn ook op plekken geweest waar het echt goed geregeld was.. zelfs nog beter dan de gemiddelde supermarkt, en daar moet je immers ook heen.
Als ze de gemiddelde supermarkt goed geregeld vinden dan lijkt mij het geen bewaar om te gaan.
Alleen om het als zelfde noodzaak als een supermarkt te zien 🤔

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:34
Wij waren een frequente bezoeker voor Corona. Wij zijn kort na de heropening geweest en dat werkte uitstekend: capaciteit was enorm teruggeschroefd en bezoekers en personeel namen de regels serieus. (Hierbij sprong de Efteling er toen positief uit bij andere parken als ik de verhalen mag geloven.)

Kort daarna veranderde dat behoorlijk blijkens zowel de media als wat mensen vertelden. Dat komt overeen met het fors opschroeven van het maximim aantal bezoekers en mensen die het minder serieus nemen. Gewoon de Corona-regel-nalevings farce dus die je in veel sectoren zag en ziet.

Wij hebben dan ook van vervolgbezoeken afgezien.

Buiten dat is het natuurlijk onlogisch om met de familie een feest te vieren. Dan heb je geen anderen meer nodig om een Corona bonus te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 29-12-2020 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Rukapul schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:47:
Wij waren een frequente bezoeker voor Corona. Wij zijn kort na de heropening geweest en dat werkte uitstekend: capaciteit was enorm teruggeschroefd en bezoekers en personeel namen de regels serieus. (Hierbij sprong de Efteling er toen positief uit bij andere parken als ik de verhalen mag geloven.)

Kort daarna veranderde dat behoorlijk blijkens zowel de media als wat mensen vertelden. Dat komt overeen met het fors opschroeven van het maximim aantal bezoekers en mensen die het minder serieus nemen. Gewoon de Corona-regel farce dus die je in veel sectoren zag.

Wij hebben dan ook van vervolgbezoeken afgezien.

Buiten dat is het natuurlijk onlogisch om met de familie een feest te vieren. Dan heb je geen anderen meer nodig om een Corona bonus te krijgen.
dank voor de input.. en familie is een beperkt begrip in dezen.. opa, oma, ik en mijn vrouw en onze dochtertjes

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rukapul
greatgonzo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:50:
[...]

dank voor de input.. en familie is een beperkt begrip in dezen.. opa, oma, ik en mijn vrouw en onze dochtertjes
In deze context: ga lekker volgend jaar een keer wanneer ze hun vaccinatie hebben gehad en het volgens het beleid kan.

Er is nul reden om extra risico te nemen.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
"Houden mensen zich aan de regels"

En dan dit topic openen. De humor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik zou gewoon gaan als je graag wilt. Je kunt je hele leven wel overal op wachten, maar zo kom je nooit ergens. Veel mensen hebben afgelopen jaar zaken uitgesteld en gedacht in 2021 is het beter, inmiddels zitten we in een strengere lockdown dan de eerste en lijkt het er niet op dat 2021 beter wordt. Het vaccin is geen silver bullet, dat lees je overal. We zullen moeten accepteren dat Corona er is en ons leven daarnaar inrichten. Juist het almaar wachten leidt tot angst en depressiviteit. Wat als je ouders/grootouders ziek worden? Wat als ze iets breken of er iets gebeurt waardoor ze niet meer naar de Efteling kunnen? Dan heb je eeuwig spijt dat je niet geweest bent.

Als ze open zijn zou ik dus zo snel mogelijk gaan. Ben dit jaar naar Venetië geweest en dat was fantastisch zo rustig, in de Efteling zal het ook rustiger zijn dan normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Toen ik in de zomer ging was het net een stukje corona-vrije zone. Bizar was dat.

Ach ja ik had een leuke dag.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft echt 0 zin om NU te kijken wat je in Maart kan doen. Dat is 2-3 maanden van nu, kijk even terug hoe snel alles blijft veranderen.

Je kan hooguit gokken. Ik gok ook vaak en de hoeveelheid gecancelde vliegtickets is vrij hoog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XooL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:10
Ik zou eens goed kijken wat de reacties op Twitter en Facebook zijn op de Efteling, dat geeft je realtime inzicht in de ervaringen daar. Toen wij overwogen om in het najaar te gaan was ik gelijk genezen. Dagelijkse parade aan klachten, de wachtrijen zijn door corona blijkbaar zo erg dat je hooguit 2 a 3 attracties kunt bekijken op een dag, ook kun je maar gebruik maken van één toiletgroep om risico's te spreiden. Kortom; geloof me, de Efteling wil je pas weer bezoeken na de grote vaccinatie slag. Vrijwel iedereen die nu gaat komt van een koude kermis thuis. Nogmaals, check berichten op fb en Twitter maar een oordeel zelf. Maar het gros heeft veel spijt en is geld kwijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik will ook allerlei leuke dingen doen en op vakantie gaan.
Dit zit er gewoon niet in dit jaar.
Volgend jaar kan je het ook nog vieren.
Waarom is het zo moeilijk om het even over te slaan en het te doen wanneer er geen beperkingen meer zijn?

Waarom is iedereen zo egoïstisch?

[ Voor 12% gewijzigd door Blubkens op 29-12-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Misschien een ander geluid, ik ben er begin december geweest (1 week voor de lockdown) en het viel mij meestal wel mee hoe goed mensen zich aan de regels hielden. De wachtzones zijn best goed geregeld (met witte en rode vlakken waar je wel en niet mag staan) en bij mij hield men zich meestal eraan. Alleen bij de villa volta toen niet, daar stond iedereen erg dicht op elkaar.

Ik denk dat je per dag ook een beetje gelukt moet hebben, als er relatief veel mensen zich aan de regels houden zullen meer mensen dat doen, als je pech hebt en er een grote groep is die dat niet van plan is zal ook het merendeel zich er niet aan houden.

Het scheelt ook wel dat wij op een doordeweekse vrijdag waren en er relatief weinig jongeren waren denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik was er in november met de Essent dagen. En ik heb er ongelofelijk spijt van. Het was er VEEL te druk, Efteling doet niet aan virtuele wachtrijen (blijkbaar wel voor de Python maar dat stond uit die dag), iedereen hijgt in je nek, er wordt wel bij de poortjes schoongemaakt van achtbanen maar dat valt ook wel tegen. Nee, als ik dat had geweten was ik echt niet gegaan.

Walibi daarentegen was in Augustus echt top geregeld. Rustig in het park ondanks drukke zomerdag, er waren wel veel mensen maar goed verspreid. En de reservering app werkte echt top. Heb me daar echt volledig veilig gevoeld. Bij de efteling, not so much.

Ik zou het niet doen zolang ze niet gevaccineerd zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door SmurfLink op 29-12-2020 10:02 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:02
SmurfLink schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:01:
Ik was er in november met de Essent dagen. En ik heb er ongelofelijk spijt van. Het was er VEEL te druk, Efteling doet niet aan virtuele wachtrijen (blijkbaar wel voor de Python maar dat stond uit die dag), iedereen hijgt in je nek, er wordt wel bij de poortjes schoongemaakt van achtbanen maar dat valt ook wel tegen. Nee, als ik dat had geweten was ik echt niet gegaan.

Walibi daarentegen was in Augustus echt top geregeld. Rustig in het park ondanks drukke zomerdag, er waren wel veel mensen maar goed verspreid. En de reservering app werkte echt top. Heb me daar echt volledig veilig gevoeld. Bij de efteling, not so much.

Ik zou het niet doen zolang ze niet gevaccineerd zijn.
Een Essent dag is niet echt vergelijkbaar. Dan geeft Essent het maximum aan en niet de Efteling zelf. Wat jij beschrijft heb ik in Walibi juist gezien. Doordat je daar overal in de virtuele wachtrij moet wachten zit iedereen al om de ingang te wachten om na de virtuele rij in de normale rij te gaan.

Ik heb een Efteling abo en zelfs van de zomer viel het wat mij betreft mee. De rijen lijken langer omdat je nu afstand moet houden. Helaas moet je sommige mensen er ook op wijzen dat je alleen in het witte deel van de wachtrij mag staan en dan bij voorkeur niet in het witte deel waar ik al in sta. De meesten luisteren daar wel naar en letten dan ook op (de kinderen meer dan de ouders). In de wachtrijen die zigzaggen zitten spatschermen. Eten bestellen kan via QR code. Hou er rekening mee dat je dat alleen niet handig kan opeten, want alle horeca en bijbehorende terrassen zitten dicht.

Maar het is wel ‘druk’, al moet ik zeggen dat het rustiger aan voelt dan de AH hier in de stad (zeker vergeleken met de kerstdagen). Echter, ook in de Efteling gelden de regels. Dus per gezin er heen en niet meer dan 3 volwassenen. Dus opa en oma met alle kleinkinderen zou op dat punt al een no-go zijn. Families die afzonderlijk gaan klieken vaak weer samen, wat ook niet mag....

Dus ik zou zo’n uitje gewoon lekker uitstellen tot iedereen gevaccineerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:09
[...]

zou 19 maart worden..

Maar als 3/4 er lak aan heeft, dan gaan we het inderdaad niet doen. Vandaar dat ik naar ervaringen vraag
Er valt natuurlijk weinig over te zeggen, omdat de "coronaproofheid" vooral samenhangt met drukte en de mentaliteit van de overige bezoekers. Beiden is speculeren.

Als je schoonouders al in een bejaardenhuis wonen en de vaccinaties gaan gestaag, bestaat de kans dat ze tegen die tijd ingeënt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Efteling is te druk. Ondanks dat je moet registreren laten ze veel te veel mensen toe. Wachttijden uur zijn normaal.

Walibi is bewust alleen in de weekenden open, gevolg is ook veelste druk.

De kleinere pretparken is op een doordeweekse dag wel goed te doen. Bijv Duinrell hadden we hoogstens 6 mensen voor ons in de wachtrijen. En doordat het zo rustig was ging het afstand houden vrij goed. Efteling is echt afrader en ik zal er zeker niet naar toe gaan met kwetsbare mensen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-09 21:47
Erapaz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:09:. Juist het almaar wachten leidt tot angst en depressiviteit. Wat als je ouders/grootouders ziek worden? Wat als ze iets breken of er iets gebeurt waardoor ze niet meer naar de Efteling kunnen? Dan heb je eeuwig spijt dat je niet geweest bent.
Inderdaad! Mochten je ouders in de Efteling Corona oplopen, in het ziekenhuis terecht komen en sterven: je hoeft in ieder geval niet eeuwig spijt te hebben dat je niet bent geweest!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
[...]

zou 19 maart worden..

Ik heb altijd zo'n hekel aan dit denkpatroon. Het maakt maar in héél beperkte mate uit of een activiteit "beter" of "veiliger" is dan een andere activiteit "die toch ook mag". Het feit dat je een onnodige activiteit onderneemt en daarbij onnodig in contact komt met onbekende mensen, verhoogt het risico voor iedereen. Ook als je vervolgens een wél noodzakelijke activiteit zoals boodschappen doen onderneemt, breng je de mensen in de supermarkt extra in gevaar omdat jij willens en wetens onnodige contacten hebt gehad.

Het risico dat je corona oploopt is niet te meten met een meetlat van anderhalve meter. Iedere keer dat je in contact komt met andere mensen, verhoogt het risico en dit stapelt gewoon op. Ook de kleine beetjes. Sommige contactmomenten zijn onvermijdelijk, en daar accepteren we dus een bepaald risico voor. Dat is géén vrijbrief om een dergelijk risico ook te accepteren voor andere contactmomenten. Eerder het omgekeerde: daarom moeten we op andere momenten nóg voorzichtiger zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:15
Nee, nee en gewoon nee.

Niet doen. Het zou als vanzelfsprekend moeten zijn dat jullie daar NIET naar toe gaan nu. stel het gewoon een jaar uit. pas op de plaats maken, en jezelf aanpassen.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:26
greatgonzo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:50:
[...]

Dus zes (+?) personen, waarvan twee mogelijk in de risicogroep zitten, afhankelijk van de leeftijd natuurlijk. Doe het gewoon niet en wacht totdat het echt weer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
mcDavid schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:49:
[...]

Ik heb altijd zo'n hekel aan dit denkpatroon. Het maakt maar in héél beperkte mate uit of een activiteit "beter" of "veiliger" is dan een andere activiteit "die toch ook mag". Het feit dat je een onnodige activiteit onderneemt en daarbij onnodig in contact komt met onbekende mensen, verhoogt het risico voor iedereen. Ook als je vervolgens een wél noodzakelijke activiteit zoals boodschappen doen onderneemt, breng je de mensen in de supermarkt extra in gevaar omdat jij willens en wetens onnodige contacten hebt gehad.

Het risico dat je corona oploopt is niet te meten met een meetlat van anderhalve meter. Iedere keer dat je in contact komt met andere mensen, verhoogt het risico en dit stapelt gewoon op. Ook de kleine beetjes. Sommige contactmomenten zijn onvermijdelijk, en daar accepteren we dus een bepaald risico voor. Dat is géén vrijbrief om een dergelijk risico ook te accepteren voor andere contactmomenten. Eerder het omgekeerde: daarom moeten we op andere momenten nóg voorzichtiger zijn.
Als je jouw gedachtengang doortrekt kun je net zo goed meteen voor de trein springen. Alles wat je doet brengt risico met zich mee, wat als je iemand aanrijdt in de auto? Misschien steek je wel iemand aan met een griepje die daar doodziek van wordt? Of je krijgt een kind, draagt daarmee bij aan de CO2 uitstoot, de poolkappen smelten en je draagt bij aan de ondergang van de mensheid?

We zullen nog jaren met dit virus moeten leven, je kunt beter kijken wat er nog wel mogelijk is (en mag) ipv je te beperken tot het noodzakelijke.
De Efteling is ook nog eens buitenlucht, de besmettingskans in de buitenlucht is nihil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Erapaz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:21:
[...]
De Efteling is ook nog eens buitenlucht, de besmettingskans in de buitenlucht is nihil.
Als je de Piranha, Vliegende Hollander, Baron 1898, carnaval festival, droomvlucht, fata morgana, villa volta, vogel rok, Joris en de draak (alleen het startgebouw), ongeveer de helft van de sprookjes in het sprookjesbos en de symbolica overslaat is het inderdaad buiten.

En die jaren met het virus leven vallen best mee als je zelf ingeënt blijft.

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 29-12-2020 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
[...]

Als je jouw gedachtengang doortrekt kun je net zo goed meteen voor de trein springen. Alles wat je doet brengt risico met zich mee, wat als je iemand aanrijdt in de auto? Misschien steek je wel iemand aan met een griepje die daar doodziek van wordt? Of je krijgt een kind, draagt daarmee bij aan de CO2 uitstoot, de poolkappen smelten en je draagt bij aan de ondergang van de mensheid?

We zullen nog jaren met dit virus moeten leven, je kunt beter kijken wat er nog wel mogelijk is (en mag) ipv je te beperken tot het noodzakelijke.
Wat een rare vergelijkingen trek jij, en wat een kortzichtige blik.

We hebben het hier over normale risico's die bij het leven horen, en een tijdelijk iets. dat zijn 2 compleet verschillende dingen. Waar jij het nu over hebt is expres op de treinrails gaan staan en wachten tot de trein komt en net op tijd weg springen. want tja, niemand heeft jou gezegd dat dat niet mag. Dit leunt een beetje naar expres de grens opzoeken van wat wel mag, ondanks alle sterke, gegronde adviezen om dat NIET te doen. beetje kinderachtig.

Als iets van alle kanten afgeraden wordt dan zou je als weldenkend mens dat gewoon niet moeten doen en moeten accepteren, dat iets "mag' wil niet zeggen dat je het moet doen. verstandig zijn is de betere optie.

[ Voor 7% gewijzigd door Visgek82 op 29-12-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
pagani schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:32:
[...]

Als je de Piranha, Vliegende Hollander, Baron 1898, carnaval festival, droomvlucht, fata morgana, villa volta, vogel rok, Joris en de draak (alleen het startgebouw), ongeveer de helft van de sprookjes in het sprookjesbos en de symbolica overslaat is het inderdaad buiten.

En die jaren met het virus leven vallen best mee als je zelf ingeënt blijft.
Ook als je ingeënt bent kun je anderen besmetten, daarnaast is niet duidelijk hoe lang een vaccinatie beschermd. Er zijn nu al vermoedens dat het vergelijkbaar is met de griepprik en dat er meerdere vaccinaties nodig zijn om beschermd te blijven. We zullen dus nog een tijd met de gevolgen moeten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
AZ->COR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Visgek82 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:36:
[...]

Wat een rare vergelijkingen trek jij, en wat een kortzichtige blik.

We hebben het hier over normale risico's die bij het leven horen, en een tijdelijk iets. dat zijn 2 compleet verschillende dingen. Waar jij het nu over hebt is expres op de treinrails gaan staan en wachten tot de trein komt en net op tijd weg springen. want tja, niemand heeft jou gezegd dat dat niet mag. Dit leunt een beetje naar expres de grens opzoeken van wat wel mag, ondanks alle sterke, gegronde adviezen om dat NIET te doen. beetje kinderachtig.

Als iets van alle kanten afgeraden wordt dan zou je als weldenkend mens dat gewoon niet moeten doen en moeten accepteren, dat iets "mag' wil niet zeggen dat je het moet doen. verstandig zijn is de betere optie.
Je interpreteert mij verkeerd. Ik bedoelde dat als je al je risico’s gaat bekijken en daardoor alleen nog maar het noodzakelijke onderneemt het leven geen zin meer heeft. Alles is tijdelijk, de vraag is hoe lang. Wat mij betreft is Corona gewoon weer iets extra’s naast de al bestaande gevaren. Fietsen in de stad is ook gevaarlijk, toch doe ik het. Daarom zou ik gewoon alles wat mag blijven doen, anders heb je de komende jaren geen leven, wordt je angstig en depressief en eindig je inderdaad misschien wel voor de trein.

Als de Efteling te gevaarlijk zou zijn werd deze wel gesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Erapaz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:36:
[...]

Ook als je ingeënt bent kun je anderen besmetten, daarnaast is niet duidelijk hoe lang een vaccinatie beschermd. Er zijn nu al vermoedens dat het vergelijkbaar is met de griepprik en dat er meerdere vaccinaties nodig zijn om beschermd te blijven. We zullen dus nog een tijd met de gevolgen moeten leven.
Dus ga je die prik gewoon tijdig herhalen. Vrijwel iedereen kan de vaccinatie krijgen, dat weigeraars het dan alsnog kunnen krijgen is niet mijn probleem. Hetzelfde geldt immers voor een hele reeks aan al bestaande vaccinaties.

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 29-12-2020 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Erapaz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:42:
[...]

Je interpreteert mij verkeerd. Ik bedoelde dat als je al je risico’s gaat bekijken en daardoor alleen nog maar het noodzakelijke onderneemt het leven geen zin meer heeft. Alles is tijdelijk, de vraag is hoe lang. Wat mij betreft is Corona gewoon weer iets extra’s naast de al bestaande gevaren. Fietsen in de stad is ook gevaarlijk, toch doe ik het. Daarom zou ik gewoon alles wat mag blijven doen, anders heb je de komende jaren geen leven, wordt je angstig en depressief en eindig je inderdaad misschien wel voor de trein.

En dat is dus de verkeerde gedachtengang. je kunt ook zelf nadenken toch? waarom zou je bewust het gevaar van corona opzoeken door daar, uitgerekend nu, naar toe te gaan? dat is vrijwillig (mijns inziens stomme) risico's nemen. Volgens mij is de efteling nu ook dicht, dat even terzijde. Het feit dat iets niet dicht is wil niet zeggen dat het veilig is en er massa's mensen naar toe moeten gaan. zelf nadenken is bij veel mensen schijnbaar moeilijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ik ben er wel uit hoor.. van mij hoeft het topic niet te verzanden in een topic waarin je voor of tegen de maatregelen bent. Ik ben zelf een groot voorstander van de maatregelen en denk dat mensen gewoon slim moeten nadenken. Dat is helaas niet voor iedereen weggelegd

Het enige dat ik wilde weten is: als het weer toegestaan is, wat is dan het beeld in de efteling? Dat beeld is me wel duidelijk nu: je kunt een rustige dag treffen, en dan zal het wel goed gaan, je kan ook pech hebben en dan zit je er niet met een fijn gevoel.

We zijn in de zomer bij Avonturenboerderij Molenwaard geweest (Fien en Teun), en in september nog in Burgers Zoo. Is dat verantwoord? Misschien niet, maar je kunt, zeker met kleine kinderen, niet altijd binnen blijven. Dus als de regering het verantwoord vind moet je dingen gewoon kunnen doenmits men zich aan de maatregelen houdt

Helaas moet ik dus concluderen dat het tokkie gehalte bij de Efteling waarschijnlijk wat hoger is dan in de dierentuin. Dan is het gewoon duidelijk, dan wordt het een andere keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Ik ben er zelf laatst ook geweest, ikzelf hield me zoveel mogelijk aan de regels maar als je even stil staat loopt er her en der allemaal mensen strak langs je heen, of draagt men in de overdekte attracties geen mondkap etc. dus je hebt het helaas niet zelf in de hand. Als je dus erg bang bent om Corona op te lopen zou ik het niet aanraden.

[ Voor 9% gewijzigd door Drunken_Bear op 29-12-2020 12:04 ]

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Drunken_Bear schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:04:
Ik ben er zelf laatst ook geweest, ikzelf hield me zoveel mogelijk aan de regels maar als je even stil staat loopt er her en der allemaal mensen strak langs je heen, of draagt men in de overdekte attracties geen mondkap etc. dus je hebt het helaas niet zelf in de hand. Als je dus erg bang bent om Corona op te lopen zou ik het niet aanraden.
Uiteraard. Het is net als files. Niemand wil ze, iedereen kan zich aan regels houden (doen ze niet, maar goed gaan we even van uit) maar toch komen er files, botsingen en ongelukken. Niemand wil die. Je kunt niet verwachten als er bijvoorbeeld 5000 man door de Efteling wandelen dat wanneer er 1 stil gaat staan ze allemaal stoppen met bewegen omdat ze anders de 1.5m grens doorbreken. En van kleinere kinderen kun je al helemaal niet verwachten dat ze er bewust mee om kunnen gaan op een locatie als de Efteling. Veel te spannend allemaal. Wel is het nu bijna net zo spannend voor ons als voor hun. Wel of geen Corona oplopend. Spannend!! O-)

Zelf zou ik het niet riskeren. Ligt ook een beetje hou oud die opa en oma zijn. Kunnen ook gewoon 45-50 zijn.
Of 80. Ook dat is een belangrijk verschil. Maar het is -vooralsnog- grotendeels een vrij land.

[ Voor 3% gewijzigd door MrMonkE op 29-12-2020 12:18 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of doe een uitje waar het wel echt rustig is. Er zijn meer parken dan alleen de Efteling. Behalve gevaar van besmetting is er ook niks aan als je bij elke attractie een uur niet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
[...]

Hoe zei Obi-Wan het ook alweer? "Only the sith deal in absolutes"...

Het gaat erom dat je bij al je contacten een risico loopt, en een keuze maakt of dat risico aanvaardbaar is voor hetgeen wat je gaat doen. Die afweging is volledig anders als het gaat om een supermarktbezoek of een attractiepark bezoek. Het heeft dus geen zin om die twee te vergelijken.

Ik wil niet zeggen dat mensen het één of het ander zouden moeten laten, maar maak gewoon voor ieder contact een inschatting of de noodzaak opweegt tegen het risico (waarbij je ook het risico voor je andere contacten meeweegt). En verberg je niet achter "ja maar dit en dat mag toch ook".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:28

Bezulba

Formerly known as Eendje

Tens schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:41:
[...]

Ja want maatregelen zijn voor anderen! Wij gaan natuurlijk netjes om met Corona, maar een groot kerstfeest of naar de efteling kan prima, want wij doen het wel goed!

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:37
[...]

zou 19 maart worden..

19 maart duurt nog bijna 3 maanden. Zou gewoon tegen die tijd eens kijken wat er kan/mag/de boel überhaupt open gaat/is.
Ik hoop (voor jou en iedereen overigens) dat het tegen die tijd een vraag is die we niet meer hoeven te stellen, maar ik vrees dat we nog wel ff in de piepzak zitten...

Ik persoonlijk zou het gewoon niet opzoeken voorlopig. Geen behoefte aan, en daarbij is het advies verder ook vrij ondubbelzinnig: Blijf thuis.
Maar voor 19 maart is gewoon koffiedik kijken... weet niemand nog.

[ Voor 13% gewijzigd door GeeEs op 29-12-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Visgek82 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:49:
[...]

En dat is dus de verkeerde gedachtengang. je kunt ook zelf nadenken toch? waarom zou je bewust het gevaar van corona opzoeken door daar, uitgerekend nu, naar toe te gaan? dat is vrijwillig (mijns inziens stomme) risico's nemen. Volgens mij is de efteling nu ook dicht, dat even terzijde. Het feit dat iets niet dicht is wil niet zeggen dat het veilig is en er massa's mensen naar toe moeten gaan. zelf nadenken is bij veel mensen schijnbaar moeilijk.
Omdat ik liever leuke dingen doe dan huilend in mijn bedje ga liggen wachten tot corona voorbij is. Ik hoor dan ook niet tot al die depressieve klagers, maar heb een topjaar achter de rug. Aanpassen en door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:33

Nox

Noxiuz

Je ziet een hoop ervaringen hier, ik ben eind september/oktober nog geweest. In de efteling zijn alle rijen langer gemaakt, er zijn markeringen met waar je wel/niet mag wachten. Tussendoor worden de attracties extra schoon gemaakt. Wij waren onderling met een groep van 8 ofzo, allemaal redelijk jonge mensen en er waren weinig besmettingen toen. We gaven toen weinig om contactoppervlakten schoonmaken (ik heb het min of meer praktisch uitgesloten dat ik op zo'n manier besmet raak). Ik heb nooit het gevoel gehad van 'goh, als ik het oploop hier kan ik niet aanwijzen waar dat dan geweest zou zijn. Nergens iemand voor langer dan een seconde binnen de anderhalve meter gehad.

Tot zover mijn ervaring, n=1, doe er mee wat je wilt. 100% veilig is het niet, maar dat is je supermarkt ook verre van en vrijwel alle andere dingen. Ik let er wel op en heb me niet echt onveilig gevoeld.

Oh, toen waren er 1000-2000 besmettingen/dag ofzo. Bij 5000-6000 zou ik het niet meer opzoeken, even wachten tot het wat minder heftig coronaweer is.

[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 29-12-2020 14:23 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:13

aap

De Efteling is intussen gesloten. Dus
MrMonkE schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:15:
Zelf zou ik het niet riskeren. Ligt ook een beetje hou oud die opa en oma zijn. Kunnen ook gewoon 45-50 zijn.
Of 80. Ook dat is een belangrijk verschil. Maar het is -vooralsnog- grotendeels een vrij land.
Opa en oma waren 40 jaar getrouwd, Dus zullen toch tenminste 60 jaar zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door aap op 29-12-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
greatgonzo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:01:
We zijn in de zomer bij Avonturenboerderij Molenwaard geweest (Fien en Teun), en in september nog in Burgers Zoo. Is dat verantwoord? Misschien niet, maar je kunt, zeker met kleine kinderen, niet altijd binnen blijven. Dus als de regering het verantwoord vind moet je dingen gewoon kunnen doenmits men zich aan de maatregelen houdt
Volgens mij is het advies blijf thuis, werk thuis en maak geen uitstapjes met het hele gezin.
Ja met kinderen kun je niet binnen blijven zitten maar je kan ook gewoon naar buiten gaan. Stuk wandelen. Speeltuintjes in de buurt af gaan. Ga fietsen. En niet meteen een of ander pret/attractie park opzoeken waar je veel mensen kan verwachten. Dat is gewoon vragen om problemen.

Het advies was dus. Doe het gewoon niet maar daar heeft iedereen wel een beetje schijt aan.
Als we allemaal een mindset hebben van. Ja maar het kan toch wel. Ik let goed op. Dan ben je erg egoïstisch bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

aap schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:22:
[...]

De Efteling is intussen gesloten. Dus

[...]

Opa en oma waren 40 jaar getrouwd, Dus zullen toch tenminste 60 jaar zijn.
Misschien elk 20 jaar getrouwd. O-)

Nee, goed punt.
Dat gaat aardig de onverantwoord-risico-leeftijd in.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

Nee hoor, je zou fietsen in de stad ook anders bekijken als het betekent dat je ziek zou kunnen worden elke keer als er iemand langs je heen fietst..
Enne dream on, er wordt niks vrijwillig gesloten, het gaat allemaal om geld.. Dat er gasten ziek worden zal hun op de bad-press na een worst wezen.

Ma goed je hebt de realiteit niet door, de Efteling IS gevaarlijk en gesloten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 20:08
Ik vond dat het in de efteling prima is geregeld, met slechts één uitzondering. Aan het einde van de dag wil iedereen tegelijk het park verlaten en is de uitgang een flinke flessenhals waarbij het onmogelijk is afstand te houden. Als je eerder, of later het park verlaat is alles naar mijn mening prima geregeld.

Uiteraard zijn er mensen die lak hebben aan de regels, echter de ruimte die de efteling biedt geeft gelegenheid om daar niet aan mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Blubkens schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:26:
[...]

Volgens mij is het advies blijf thuis, werk thuis en maak geen uitstapjes met het hele gezin.
Ja met kinderen kun je niet binnen blijven zitten maar je kan ook gewoon naar buiten gaan. Stuk wandelen. Speeltuintjes in de buurt af gaan. Ga fietsen. En niet meteen een of ander pret/attractie park opzoeken waar je veel mensen kan verwachten. Dat is gewoon vragen om problemen.

Het advies was dus. Doe het gewoon niet maar daar heeft iedereen wel een beetje schijt aan.
Als we allemaal een mindset hebben van. Ja maar het kan toch wel. Ik let goed op. Dan ben je erg egoïstisch bezig.
Waarom zijn/waren die parken dan open? Er is geen enkele noodzaak. Als je wilt dat mensen niet gaan moet je die parken sluiten, als ze open zijn kun je gewoon gaan.
Net als met reizen afgelopen zomer, de landen waren code geel, dus kun je reizen, dan moet je niet gaan lopen zeiken. Wil je niet dat mensen reizen, dan maak je ze oranje, zo lastig is het niet. Je kunt niet iets wel toestaan en vervolgens gaan klagen als mensen dat dan gaan doen. Want waar ligt de grens? Wanneer kun je iets wel of niet doen? Dat is als individu lastig in te schatten.

Als de Efteling niet kan, zoals nu, is ie dicht, geen discussie. Als ie straks open is kun je er gewoon heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Het is nog niet eens januari... plannen jullie een uitje naar de Efteling serieus maanden van tevoren? :D

Anyways... ik zou er nu nog maar even van uitgaan dat het niks wordt allemaal. Die lockdown gaan ze sowieso ook verlengen. Ergens in april / mei worden dingen misschien weer iets "normaler".

En dan nog heb je kans dat je je eerst moet laten testen / vaccineren om het park in te mogen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Erapaz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:09:
Ik zou gewoon gaan als je graag wilt. Je kunt je hele leven wel overal op wachten, maar zo kom je nooit ergens. Veel mensen hebben afgelopen jaar zaken uitgesteld en gedacht in 2021 is het beter, inmiddels zitten we in een strengere lockdown dan de eerste en lijkt het er niet op dat 2021 beter wordt. Het vaccin is geen silver bullet, dat lees je overal. We zullen moeten accepteren dat Corona er is en ons leven daarnaar inrichten. Juist het almaar wachten leidt tot angst en depressiviteit. Wat als je ouders/grootouders ziek worden? Wat als ze iets breken of er iets gebeurt waardoor ze niet meer naar de Efteling kunnen? Dan heb je eeuwig spijt dat je niet geweest bent.

Als ze open zijn zou ik dus zo snel mogelijk gaan. Ben dit jaar naar Venetië geweest en dat was fantastisch zo rustig, in de Efteling zal het ook rustiger zijn dan normaal.
Award voor meest domme post van 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Lethalis schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:34:
[...]

Het is nog niet eens januari... plannen jullie een uitje naar de Efteling serieus maanden van tevoren? :D

Anyways... ik zou er nu nog maar even van uitgaan dat het niks wordt allemaal. Die lockdown gaan ze sowieso ook verlengen. Ergens in april / mei worden dingen misschien weer iets "normaler".

En dan nog heb je kans dat je je eerst moet laten testen / vaccineren om het park in te mogen.
de huisjes waren op één na al vol.. dus ja.

En het gaat er mij niet om of het wel/niet egoïstisch is om te gaan, om wel/niet lak aan de regels te hebben..

De enige vraag die ik had is: hoe gedraagt het publiek zich in het algemeen bij de efteling, en wordt er eventueel gehandhaafd. Dit omdat onze ervaring bij andere parken goed is.

Het beeld is dus wisselend, en gehandhaafd wordt er niet. Dat geeft dus teveel risico, zeker voor iemand van 68 en 63.. dus we gaan het niet doen.

Duidelijk zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

President schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:39:
[...]

Inderdaad! Mochten je ouders in de Efteling Corona oplopen, in het ziekenhuis terecht komen en sterven: je hoeft in ieder geval niet eeuwig spijt te hebben dat je niet bent geweest!
Niet alleen dat. Je kan ook zelf Corona oplopen en er gewoon met een kuchje en een dagje ziek zijn vanaf komen. En het virus weer doorgeven aan iemand die ook niet ernstig ziek wordt. En die geeft het dan weer door aan iemand die er aan komt te overlijden.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Blubkens schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:26:
[...]

Het advies is anders. Werk thuis, zoek geen drukte op, was je handen stuk, anderhalve meter, geen handen. Er is nooit gezegd: maak geen uitstapjes met het hele gezin. Mits je je aan de basisregels kunt houden in een pretpark is dat geen probleem en het risico laag. Niet nul, maar erg laag. Nu is het risico vanwege dermate hoeveelheden besmettingen zo groot dat het pretpark ook dicht moet. Kennelijk gaat het nog ergens mis en dan moet je maar blindelings zonder dat je exact weet waar het mis gaat, maar keihard snoeien in de 'vrijheden'.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:16

bonzz.netninja

Niente baffi

greatgonzo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:38:
[...]

de huisjes waren op één na al vol.. dus ja.

En het gaat er mij niet om of het wel/niet egoïstisch is om te gaan, om wel/niet lak aan de regels te hebben..

De enige vraag die ik had is: hoe gedraagt het publiek zich in het algemeen bij de efteling, en wordt er eventueel gehandhaafd. Dit omdat onze ervaring bij andere parken goed is.

Het beeld is dus wisselend, en gehandhaafd wordt er niet. Dat geeft dus teveel risico, zeker voor iemand van 68 en 63.. dus we gaan het niet doen.

Duidelijk zat..
Ik was een paar weken geleden naar Blijdorp op zaterdag ochtend en daar was het èn nog heel rustig (meer mensen kwamen pas smiddags) en de afstand en mondkapjes ging prima. Ik was eigenlijk wel positief verrast. Ook omdat het eigenlijk niet heel anders is dan een groot park of bos kun je daar prima naar toe zonder in de buurt van mensen te komen.

Een efteling met dingen waar je in gaat en rijen heeft dat natuurlijk niet.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
greatgonzo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:38:
[...]
Ik ben er zelf niet geweest dit jaar, maar een oud collega van mij wel en die heeft een halve rant geschreven op Facebook omdat mensen zich slecht aan de maatregelen hielden en er ook nauwelijks gehandhaafd werd.

Waarbij ik alleen maar dacht "wat doe je daar dan zeurpiet" maar goed :)

Ben zelf op vakantie in Texel geweest... en daar gingen dingen ook niet altijd Corona proof. Maar ja, ik heb nog wel genoeg zelfkennis om door te hebben dat ik zelf onderdeel van het probleem ben op dat moment. En dan ben ik nog wel zo'n eikel dat ik bewust het risico neem voor wat plezier, maar no way in hell dat ik er dan achteraf over ga huilen op Facebook.

Maar goed.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
Erapaz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:30:
[...]
Waarom zijn/waren die parken dan open? Er is geen enkele noodzaak. Als je wilt dat mensen niet gaan moet je die parken sluiten, als ze open zijn kun je gewoon gaan.
Omdat er in mijn ogen niet goed over het beleid wordt nagedacht.
Niemand houdt zich aan een advies. Pas op het moment dat iets verplicht wordt gaan mensen iets beter luisteren.

Elke keer zeggen dat het niet goed gaat helpt niet. Je zal er toch echt werk van maken en niet van dat ienemienemutte gedoe.
Nox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:41:
[...]

Het advies is anders. Werk thuis, zoek geen drukte op, was je handen stuk, anderhalve meter, geen handen. Er is nooit gezegd: maak geen uitstapjes met het hele gezin.
De uistapjes zijn nu dan ook de winkels geworden volgens mij. Het leuke fun shoppen.
En ook daar is gezegd ga alleen.

[ Voor 25% gewijzigd door Blubkens op 29-12-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Blubkens schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:45:
[...]

Omdat er in mijn ogen niet goed over het beleid wordt nagedacht.
Niemand houdt zich aan een advies. Pas op het moment dat iets verplicht wordt gaan mensen iets beter luisteren.

Elke keer zeggen dat het niet goed gaat helpt niet. Je zal er toch echt werk van maken en niet van dat ienemienemutte gedoe.

[...]

De uistapjes zijn nu dan ook de winkels geworden volgens mij. Het leuke fun shoppen.
En ook daar is gezegd ga alleen.
Een winkel is doorgaans binnen met veel mensen op beperkte ruimte. De efteling is grotendeels buiten. Als ze open konden met maximaal x bezoekers en geen binnenattracties hadden ze dat wel gedaan hoor. Efteling kan je nou eenmaal lastig vergelijken met een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:37

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic leidt zo nergens meer toe, dus vandaar dat er een slotje op zit. Discussie over de corona maatregelen kan in de relevante topics plaatsvinden.

[ Voor 54% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2020 14:59 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.