Advies aanschaf laptop voor oa school

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP78
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-12-2020
Voor mijn dochter ben ik op zoek naar een laptop waarmee zij de komende jaren vooruit kan. Zij gaat hem oa gebruiken voor de middelbare school.

Er zal veel gebruik worden gemaakt van het office pakket.
Ook zal zij de laptop gaan gebruiken voor het kijken van series/films.
Verder wil hij af en toe een spel spelen in de categorie de Sims. En uiteraard surfen op internet en gebruik maken van social media als Instagram

Het budget is 600,00 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Nee, voornamelijk gebruik zal thuis zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Voorkeur gaat uit naar een HP. Maar een ander advies is altijd welkom.

Vertel waar je aan zit te denken. https://www.paradigit.nl/hp-15s-fq1556nd/80056950/product
Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven? Uiteraard sta ik open voor alternatieven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbor1234
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-04-2024
Ik zal eerst even informeren bij de school van je dochter; ik weet niet anders dan dat ze bepaalde merken/uitvoeringen adviseren en ook andere modellen gewoon niet ondersteunen. School heeft bv eigen software (magister e,d,). Ik heb zelf gehoord dat een ipad eerst even helemaal wordt schoongemaakt door school... ;-)

Mijn oudste werkt op een Dell Latitude 3189 (11.6") met stevige hoes (helaas wel windows... ;-)) maar verder werkt deze wel erg goed, robust/stabiel. Kijk vooral naar omvang en gewicht, voor school is groter niet beter.

Mijn jongste heeft net een Lenovo Chromebook e300, die werkt ook prima, maar is wel een chrome-book, er is bv geen Zoom client (native) etc etc ....

Je kan ook overwegen om naast de school-laptop ook een vrije tijds laptop erbij te doen, dan is tevens de verleiding minder bij het huiswerk ;-)

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelovedAunt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09 14:05
Recent heeft de dochter van een vriend van me een Lenovo Yoga Slim 7 aangeschaft en is hier ontzettend blij mee. Deze laptop is via Campusshop besteld met een beetje korting, wellicht is de opleiding ook daarbij aangesloten en kun je een soortgelijke laptop met een beetje korting bestellen.

Zoals @pbor1234 zegt, check eerst de minimale eisen vanuit de opleiding. Vaak word er een minimale schermresolutie of CPU/RAM meegegeven. Zijn er geen eisen? Je kunt met de volgende (minimale) specificaties heerlijk aan je huiswerk zitten:
CPU Ryzen 5 3000/4000 of i3/i5 8000/10000/11000 serie
Scherm 1600x900 of hoger (bijv. 1920x1080) van 14" of 15"
Geheugen 8GB RAM
Opslag 256GB

Linkje naar Tweakers pricewatch met voorgedefineerde filters.