The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Vraag
Alle reacties
Je geeft niet echt aan wat voor functionaliteit van Windows Server je gebruikt of wenst te gebruiken.
De grote verschillen tussen Windows 10 en een Windows Server versie zijn voornamelijk de roles/features die beschikbaar zijn (buiten nog een legio andere zaken natuurlijk). Windows 10 kan prima server taken verrichten.
Server 2008 krijgt al heel lang geen updates meer, R2 ook al bijna een jaar niet. Ik zou dus sterk afraden die nog te gebruiken. Een nieuwe licentie aanschaffen voor 2016/2019 is niet goedkoop.
Kortom, tenzij je echt specifieke features nodig hebt van Windows Server (en als ik jou post lees vermoed ik sterk van niet), lekker naar Windows 10 gaan.
De grote verschillen tussen Windows 10 en een Windows Server versie zijn voornamelijk de roles/features die beschikbaar zijn (buiten nog een legio andere zaken natuurlijk). Windows 10 kan prima server taken verrichten.
Server 2008 krijgt al heel lang geen updates meer, R2 ook al bijna een jaar niet. Ik zou dus sterk afraden die nog te gebruiken. Een nieuwe licentie aanschaffen voor 2016/2019 is niet goedkoop.
Kortom, tenzij je echt specifieke features nodig hebt van Windows Server (en als ik jou post lees vermoed ik sterk van niet), lekker naar Windows 10 gaan.
Het is inderdaad R2, en je hebt wellicht gelijk dat ik geen specifieke server taken gebruik.The Realone schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 02:58:
Die zijn waarschijnlijk ook wel op W10 te installeren (webserver etc), had bij Server 2008 altijd wel het gevoel dat het veel stabieler was maar dat komt ook een beetje uit de W7 tijd denk ik. W10 is voor mij altijd super stabiel gebleken in tegenstelling tot oudere OS'en.
Mijn HTPC installeerde ik met server 2008 en dan werkt het 8 jaar later nog steeds, dat kun je natuurlijk ook toeschrijven aan het minder intensief gebruiken.
Duidelijk, ik ga W10 proberen en kan altijd nog overschakelen op Server 16 of de nieuwe.
Er vanuit gaande dat deze nog als workstations zijn te configureren.
Bij server 2008R2 ging dat heel goed.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
2008R2 is van dezelfde generatie (kernel) als Windows 7 wat sterk verouderd is, het mist moderne(re) beveiliging. Ik zou omschakelen naar WIndows 10 sterk aanraden.