SONOS Arc Optical naar HDMI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-04 15:38
Mijn vraag
Wilde het volledige pakket (helaas nu niet op voorraad) met de Arc, Sub G3 en 2x One SL kopen, maar ik heb een probleem.
Mijn TV ondersteunt geen eARC, wat betekent dat ik TrueHD Dolby Atmos niet kan ervaren. Ik zag dat er een Optical to HDMI adapter bij de Arc zit.

Betekent dit dat ik TrueHD Dolby Atmos kan ervaren met deze connector en geen gedoe heb met twee afstandsbedieningen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung QE55Q90R

Beste antwoord (via Juice. op 29-12-2020 12:04)

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
Juice. schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:18:
[...]

Gebruiken de streamingdiensten die ik genoemd heb Dolby Atmos DD+ dat jij weet?

Goed balen wel, valse belofte vanuit Samsung tijdens aanschaf TV.
Deze streamingdiensten gebruiken DD+ Atmos, maar slechts heel beperkt (true HD nooit via streaming).

Voor netflix alleen als je duurste abonnement hebt en dan nog beperkt aanbod. Amazon Prime en Disney ook zeer beperkt (Mandalorian en Jack Ryan als belangrijkste denk ik).

De meeste programma's worden gewoon in DD+5.1 uitgezonden.

Mocht je met je huidige tv toch true hd atmos willen kijken (luisteren) dan kan ik je een HDFury Arcana aanraden. Simpel toestel, maar doet gewoon wat het belooft.

[ Voor 11% gewijzigd door suzuki1200 op 29-12-2020 09:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:42
TrueHD Dolby Atmos
dit gaat toch over blu ray?

Wat is de source van de audio?

Want misschien ga je dit helemaal niet missen omdat er door de source toch al geen gebruik van wordt gemaakt..

[ Voor 40% gewijzigd door boyette op 29-12-2020 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Voornamelijk Prime, Netflix, Spotify, Youtube op de TV zelf en de TV ontvanger.

Gaat volgensmij niet alleen om BluRay, maar ik ben verre van een audio/video expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik denk van niet. Een optische kabel kan geen Dolby Atmos overbrengen, alleen Dolby Digital: Wikipedia: TOSLINK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:10

FeaR

In GoT we trust

Juice. schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 01:06:
Mijn TV ondersteunt geen eARC...
Dan kan je het vergeten. ATMOS met Dolby TrueHD in de basis kan alleen over eARC terug naar de receiver. Over HDMI ARC dan wel S/PDIF out kan alleen de Atmos metadata toevoegen aan Dolby Digital (Plus).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
FeaR schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 02:00:
[...]

Dan kan je het vergeten. ATMOS met Dolby TrueHD in de basis kan alleen over eARC terug naar de receiver. Over HDMI ARC dan wel S/PDIF out kan alleen de Atmos metadata toevoegen aan Dolby Digital (Plus).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
Juice. schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:18:
[...]

Deze streamingdiensten gebruiken DD+ Atmos, maar slechts heel beperkt (true HD nooit via streaming).

Voor netflix alleen als je duurste abonnement hebt en dan nog beperkt aanbod. Amazon Prime en Disney ook zeer beperkt (Mandalorian en Jack Ryan als belangrijkste denk ik).

Mocht je met je huidige tv toch true hd atmos willen kijken (luisteren) dan kan ik je een HDFury Arcana aanraden. Simpel toestel, maar doet gewoon wat het belooft.

[ Voor 11% gewijzigd door suzuki1200 op 29-12-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
suzuki1200 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:38:
[...]

Ik hoef mij dus nergens zorgen om te maken als je het zo bekijkt, ik maak geen gebruik van fysieke films op BluRay en DVD maar gebruik enkel streamingdiensten. Daarbij heb ik geen consoles op een Switch na welke natuurlijk geen Atmos ondersteund :P

Als deze vraag wordt beantwoord met 'je hoeft je geen zorgen te maken' ben ik goed geholpen door jullie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:42
Juice. schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:01:
[...]

Ik hoef mij dus nergens zorgen om te maken als je het zo bekijkt, ik maak geen gebruik van fysieke films op BluRay en DVD maar gebruik enkel streamingdiensten. Daarbij heb ik geen consoles op een Switch na welke natuurlijk geen Atmos ondersteund :P

Als deze vraag wordt beantwoord met 'je hoeft je geen zorgen te maken' ben ik goed geholpen door jullie :)
juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Top! Y'allen bedankt voor de info :)
Pagina: 1