Schade autodeur

Pagina: 1
Acties:

• maxgerritsen95
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-12-2020
Hallo,

Ik heb schade aan mijn auto, het gaat hier om de portier van de bijrijder. Tijdens het parkeren v.d. auto op de oprit perongeluk de auto in z'n, vrij gezet waardoor die naar achteren rolde en tegen een paal van de carport aankwam. Nu is mijn vraag wat jullie verwachtingen zijn wat de auto garage gaat zeggen en wat de eventuele kosten kunnen zijn. Ik ga morgen naar de auto garage om te horen hoe en wat. De foto zegt genoeg denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ucQUh7RCUJYquLxWaPHY-Qr3fmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A3mAztfpZ7RXyFP1hDmpBhMN.jpg?f=fotoalbum_large

Dus mede tweakers laat je horen 😉

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:45

CeesKees

I rest my Kees

€1.200. Misschien wel meer.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• maxgerritsen95
Hallo Cees,

Waar baseer je deze kosten op @CeesKees ? Wat schat je in dat ze zullen gaan doen?

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:39

-36-

Trust me. I'm an amateur

Hangt er vanaf met wat voor oplossingen je tevreden bent. Als nieuw gaat idd denk een goede duit kosten. Gezien de nogal onhandig plek gaat een beetje bijbuigen en plamuren waarschijnlijk niet volstaan

[ Voor 4% gewijzigd door -36- op 28-12-2020 22:36 ]

• maxgerritsen95
@-36- auto is van 2015, dus wil het netjes laten repareren. Je gaat er dus vanuit dat er een nieuwe deur in moet??

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11 22:22
Blik is helemaal gescheurd zo lijkt het. Een nieuwe/andere deur lijkt me goedkoper dan het herstellen van de beschadigde deur. Gaan heel wat uren in zitten. Gespoten zal er toch moeten worden, wellicht zelfs aanliggende panelen ook uitleveren om kleurverschil te voorkomen. Is het een recente auto?

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Nou dat is boven mijn expertise om op basis van 1 foto zo'n advies te kunnen geven. maar plamuur geeft amper structurele stevigheid, dus dan kom je waarschijnlijk al snel bij lassen of een nieuw plaatdeel/deur uit

[ Voor 28% gewijzigd door -36- op 28-12-2020 22:40 ]

• maxgerritsen95
@Civic09 auto is van 2015. Wat zou een nieuwe deur kosten dan?

• maxgerritsen95
@-36- dat zijn dus aardig wat uurtjes als er gelast moet worden.. al met al een dure schade dus.

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ja, of je kiest ervoor (voorlopig) tevreden te zijn met buigwerk en bijtippen dan kan je bij de beunhaas voor een paar tientjes klaar zijn.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:15
Waarom wacht je niet gewoon af wat de schadehersteller gaat zeggen, i.p.v. hier een totaal overbodig topic te openen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• maxgerritsen95
@-36- waarschijnlijk ga ik voor professionals 😉 auto is allrisk verzekerd dus eigenbijdrage betalen en klaar. Enigste is dat de maandpremie dan omhoog gaat waarschijnlijk. Het is wel een rotplek net onder het raam..

• maxgerritsen95
@JukeboxBill tja zulke reacties kun je ook geven ipv iemand advies geven..

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:41
maxgerritsen95 schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:43:
@Civic09 auto is van 2015. Wat zou een nieuwe deur kosten dan?
Voor een Rolls-Royce Phantom een stuk meer dan voor een Dacia Logan.

Als je zulke specifieke vragen hebt, is het wellicht handig om je auto iets beter te specificeren dan "uit 2015"? ;)

Met de kosten van het portier ben je er natuurlijk nog niet. Het spul moet ook gespoten worden (kost zomaar €500), het moet gemonteerd worden en daarbij moet het portierraampje, de zijspiegel, het deurpaneel, de luidsprekers etc allemaal overgebouwd worden. Hoe ingewikkeld dat allemaal is hangt natuurlijk ook weer af van de auto maar denk dat ze zo een halve dag aan het sleutelen zijn à €80 per uur.

De €1200 die geroepen werd zou me niet verbazen.
maxgerritsen95 schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:51:
@-36- waarschijnlijk ga ik voor professionals 😉 auto is allrisk verzekerd dus eigenbijdrage betalen en klaar. Enigste is dat de maandpremie dan omhoog gaat waarschijnlijk. Het is wel een rotplek net onder het raam..
Het loont vaak om dit soort schades zelf te betalen. Het duurt misschien wel even voordat je premie weer op hetzelfde niveau zit.

De prijzen willen ook wel eens lager uitvallen als je het hele verzekeringscircus achterwege laat.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• maxgerritsen95
@Xander dat is een terechte en goede opmerking. Het is een peugeot 308 sw van bouwjaar 2015. Idd zullen er meerdere werkzaamheden aan te pas komen dan alleen uitdeuken / lassen en of plamuren. Ben zelf niet zn kenner met auto schade vandaar mijn vraag😉 qua premie en of kosten is het natuurlijk afhankelijk wat het gaat kosten, daaruit moet ik een overweging maken.

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:03
Zal niet goedkoop zijn. Wat zeiden ze op autoweek forum of bij de Peugeot club dan?

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:14
Rot dat het gebeurd is, maar totdat je morgen bij de schade dienst bent kan toch niemand je vertellen wat het gaat kosten.

Overigens krijg je daar de hoofdprijs te horen die het de verzekering gaat kosten. Als je het zelf laat herstellen bij een kleine ondernemer kan het als je goed zoekt voor de helft vaak.

Zelf zou ik het laten terug buigen en bijstiften. Kosten zijn mij te hoog voor een 2015 Peugeot, of het nu maandelijks extra premie is of in 1x.
Dan de komende maanden kijken of er een vergelijkbare deur op de sloop langskomt

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:21
maxgerritsen95 schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:11:
@Xander dat is een terechte en goede opmerking. Het is een peugeot 308 sw van bouwjaar 2015. Idd zullen er meerdere werkzaamheden aan te pas komen dan alleen uitdeuken / lassen en of plamuren. Ben zelf niet zn kenner met auto schade vandaar mijn vraag😉 qua premie en of kosten is het natuurlijk afhankelijk wat het gaat kosten, daaruit moet ik een overweging maken.
Kijk even bij de onderdelenlijn of op marktplaats voor een tweedehands deur. Soms heb je geluk en vind je hem in de juiste kleur! Als je pech hebt koop je gewoon een deur in een andere kleur en laat je hem in de juiste kleur spuiten. Vaak moeten de aanliggende delen mee gespoten worden

• maxgerritsen95
Vandaag contact gehad met de garage houder, via de weg m.b.t. verzekering zou het zeker €1500 a €2000 kosten nieuwe deur etc. Garage houder kan het anders repareren en kost €800 incl. Btw etc. Al met al scheelt het nogal kost wat maar dan is het dadelijk weer netjes.

Iedereen bedankt voor het advies/tips.
Pagina: 1