Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:54
Net voor kerst is mijn cv ketel (2005) overleden , de cv onderhoudsman werkte met name met remeha en zodoende heb ik nu een remeha ace calenta CW5.

Ik heb momenteel een honeywell chronotherm IV thermostaat (denk ook uit 2005. Huis pas in 2013 gekocht) waarvan ik begrijp dat het een goede is, ook qua modulatie etc en waar ik ook tevreden mee ben.

De remeha Etwist is heel wat jaartjes nieuwer en heeft leuke functionaliteiten zoals op afstand bedienen (handig bij een weekend weg om het huis op temperatuur te hebben als ik terugkom) en deze is van hetzelfde merk als de Ketel. De etwist heeft geen denderende reviews.

De vraag:
Qua aansturen van de ketel, modulatie, zuinig stoken, etc, ik erop achteruitgaan als ik de chronotherm IV vervang door de Etwist?

Verder nog idee en of het verstandig is deze te vervangen?

----------------------------------------

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:54
Subtiele kick :),

- is de etwist minstens zo goed in moduleren en aansturen van de cv als de chronotherm IV (modulation)?

- zijn er redenen deze niet te vervangen door de etwist?

----------------------------------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Regeling van de Chronoterm is prima, die techniek heeft Honeywell aardig uitontwikkeld. Je zegt zelf ook al dat je tevreden bent over het gedrag.

Als mogelijke reden voor de etwist geef je aan dat dat handig is om bij een weekendje weg de verwarming alvast aan te kunnen zetten? De Chronoterm IV heeft ook een vakantie/timer-stand waarmee je voordat je weggaat aan kunt geven na hoeveel dagen en hoe laat je weer thuis bent.
Tenzij je heel onvoorspelbare weekendjes weg hebt, weet je doorgaans wel ongeveer hoe laat je thuis bent. Ik stel die van mij dan 1 of 2 uurtjes eerder in, zodat we ook als we wat vroeger thuis zijn het huis gewoon warm is.

Kortom: ik zou het lekker zo laten!