Vervanger voor mijn Dell XPS17

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFKANGOO
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 21:32
Wat ga je met je laptop doen?

Ik speel voornamelijk World of Tanks en Command & Conquer in alle vormen en maten.
Heb ook nog een CoD in de kast liggen die ik ooit nieuw gekocht heb maar met mijn huidige laptop niet kon spelen. :+

Wat is je budget?

Zo laag mogelijk maar laten we zeggen 850 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

De laptop zal 99% van de tijd op de keukentafel staan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Voorkeuren heb ik niet echt.

Zoals de titel al zegt heb ik nu een Dell XPS17 uit 2011 maar die valt bijna uit elkaar.
De voornaamste specs zijn:
CPU: i7-2630QM
GPU: 3GB GT555M
Mem: 2x2gig

Nou ben ik toch langzaam aan het kijken naar een waardige vervanger maar daar ik geen hardcore gamer ben en ik ook nog andere hobby's heb mag dit niet te veel gaan kosten. (Al is 850 euro nog steeds serieus veel geld)

Vraag nr1:

Ik heb nu een 17" (1600x900) scherm. Wat ga ik missen als ik naar een 15" (1920x1080) scherm ga?
Of maakt de resolutie zoveel goed dat ik het 17" scherm zo vergeten ben?

Vraag nr2:

Nu heb ik 2 laptops gezien die me wel aan zouden staan en nu ben ik benieuwd wat de performance upgrade is vergeleken met mijn huidige laptop. Als ik nu WoT speel heb ik grafisch bijna alles op laag of uit staan en speel dan zo rond de 50 fps. Als ik dan filmpjes op Youtube kijk ziet dat er altijd zoveel mooier uit dat ik het maar snel weer af zet.

https://www.dell.com/nl-n...es-15-3500-laptop/cng3024

pricewatch: Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B5007BMH)

Zou ik hiermee met de grafische settings op max (of daar in de buurt) kunnen spelen?

Alvast bedankt voor de moeite om mee te denken.

Beste antwoord (via RFKANGOO op 01-01-2021 23:02)

• BelovedAunt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09 14:05
Antwoord op vraag nr 1
Je gaat niets missen zolang je er dichtbij zit, daar wen je vanzelf aan, echter niet iedereen. 1920x1080 op een 15" scherm is wat mij betreft momenteel een sweet-spot qua gaming en productiviteit, alles daarboven zul je direct Windows 10 en games moeten schalen. Er zijn ook genoeg 17" (zelfs 16") gaming laptops voor je budget.

Antwoord op vraag nr 2
Kijk deze video even op je gemak: YouTube: The Best Laptops - 2020 Picks!
Hier worden flink wat duurdere laptops genoemd, maar ook een aantal binnen jouw budget. Je zit in ieder geval in de goede hoek met zoeken als het gaat om GPU's, de 1650Ti en 1660 zijn prima voor jouw- en nieuwere games op 1080p.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:47

Tazzios

..

Bekijk dan nu wel de YouTube filmpjes om te zien welke videokaart zij gebruiken. Zoek die videokaart en die van de nieuwe laptop de 3dmark score op om ze te kunnen vergelijken.
Let wel op de laptop gpu is anders dan die van een desktop.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BelovedAunt
Antwoord op vraag nr 1
Je gaat niets missen zolang je er dichtbij zit, daar wen je vanzelf aan, echter niet iedereen. 1920x1080 op een 15" scherm is wat mij betreft momenteel een sweet-spot qua gaming en productiviteit, alles daarboven zul je direct Windows 10 en games moeten schalen. Er zijn ook genoeg 17" (zelfs 16") gaming laptops voor je budget.

Antwoord op vraag nr 2
Kijk deze video even op je gemak: YouTube: The Best Laptops - 2020 Picks!
Hier worden flink wat duurdere laptops genoemd, maar ook een aantal binnen jouw budget. Je zit in ieder geval in de goede hoek met zoeken als het gaat om GPU's, de 1650Ti en 1660 zijn prima voor jouw- en nieuwere games op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFKANGOO
@BelovedAunt

Bedankt voor je antwoord.

Het idee om voor 15" te gaan is omdat die over het algemeen goedkoper zijn. Of voor het zelfde geld betere specs. hebben.

Ik zal dat filmpje even bekijken en wie weet kom ik daar nog wat moois tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelovedAunt
RFKANGOO schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:07:
@BelovedAunt

Bedankt voor je antwoord.

Het idee om voor 15" te gaan is omdat die over het algemeen goedkoper zijn. Of voor het zelfde geld betere specs. hebben.

Ik zal dat filmpje even bekijken en wie weet kom ik daar nog wat moois tegen.
Let wel op dat het merendeel van de laptops die in de Dave Lee video worden genoemd flink wat prijziger zijn. Het gaat hier vaak om het meest 'specced-out' systeem, je zult er dus een goedkoper of een 15"/14" variant van kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFKANGOO
Het is uiteindelijk de pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ARH05 (82EY00K5MH) geworden.

Die kwam ook voor in het filmpje en is met 830 euro 1 van de betaalbaardere laptops die aan mijn eisen voldoet.
Pagina: 1