Peugeot SMEG+ touchscreen vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kgroenevelt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09-2023
Hallo,

Ik heb recentelijk een Peugeot 308 1.6 Blue HDi gekocht, uit juli 2016. Deze heeft een SMEG+/SMEG IV1 (verouderde versie 5.2.C.R1) multimediasysteem. Ik zit nu uit te zoeken of het mogelijk is om dit touchscreen-systeem te vervangen voor een systeem wat het mogelijk maakt om Android Auto en Apple Car Play te Mirror Screenen via USB.

Ik ben er al achter gekomen dat de SMEG+ firmware niet geüpdatet kan worden om Mirror Screen mogelijk te maken. Dat zou betekenen dat ik de SMEG+ unit in zijn geheel moet (laten) vervangen voor een SMEG IV2, een nieuwere versie van dit multimediasysteem.

En daarna kom ik in een woud van informatie waar ik zelf niet goed meer uit kom. Op het forum van Peugeot Meeting zit er een member op alle vragen heel dramatisch te antwoorden dat het 'vervangen van het systeem niet legaal kan' of dat het '1200 euro of meer kost', en dat 'het kopen van een nieuwe auto nog goedkoper is'. Maar het is blijkbaar wel mogelijk om het te laten doen. Echt veel wijzer word ik er helaas niet van.

Ik vind daarentegen ook op nogal sjofele Chinese websites een soort Navigation Boxes, wat lijkt als een soort module wat je achter je Multimediasysteem kan hangen om de functionaliteit daarvan aan te passen.

Heeft iemand ervaring met het vervangen/aanpassen van een SMEG+/SMEG IV1 multimediasysteem van Peugeot? Wat zijn de dingen waar ik op zou moeten letten? Is het als beginner haalbaar om zelf te doen? Is het echt zo duur als ik op sommige plekken lees?

Alvast bedankt.

Mvg Koen

Alle reacties

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:34
Ik wil er zelf ook nog naar kijken voor mijn 2.0hdi GT Line. Het Nederlandse forum lijkt in handen te zijn van iemand die anti modificatie is.. vanuit angst of bepaalde connecties bij dealers wellicht.. in ieder geval kreeg ik een volvo-forum déja vu...
spoiler:
Heb je het de dealer gevraagd, Volvo remmen, Volvo bougies alleen alles 100% Volvo..

https://www.peugeotforums...get-carplay.330916/page-3

In dit topic wordt wel een volledig overzicht gegeven.
Lastigste schijnt het vinden van een juiste donor vin te zijn. Je moet eigenlijk een vin hebben van het nieuwe model met de opties van jouw model. Zodat die binnen het systeem als basis kan dienen voordat jouw echte vin erin gezet wordt..

Als je een camera hebt moet je nog een verloopje kopen om het beeld om te draaien.. (al vind ik de beeldkwaliteit sowieso al matig)...

Heb het zelf nog niet verder uitgezocht, alleen ooit in mijn favorieten gezet.

[ Voor 28% gewijzigd door GAIAjohan op 30-12-2020 22:38 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• kgroenevelt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09-2023
Hoi GAIAjohan, bedankt voor je reactie.
Geeft me weer wat meer inzicht, dat VIN-verhaal wist ik nog niet. Maakt het helaas niet bepaald makkelijker.

Ik heb een soort plug and play systeem gevonden wat eigenlijk precies is wat ik zoek.
https://www.car-interface...and-smeg-touchscreen.html

Bij de instructie daar wordt echter niet over het VIN gepraat. Denk je dat dit dan niet goed zal werken, omdat de vin-registratie wellicht niet correct is?

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:34
kgroenevelt schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:20:
Hoi GAIAjohan, bedankt voor je reactie.
Geeft me weer wat meer inzicht, dat VIN-verhaal wist ik nog niet. Maakt het helaas niet bepaald makkelijker.

Ik heb een soort plug and play systeem gevonden wat eigenlijk precies is wat ik zoek.
https://www.car-interface...and-smeg-touchscreen.html

Bij de instructie daar wordt echter niet over het VIN gepraat. Denk je dat dit dan niet goed zal werken, omdat de vin-registratie wellicht niet correct is?
Dat kastje is een add on op je huidige setup. Dus relatief eenvoudiger toe te passen wss. Paar stekkers loshalen, dit ding ertussen en klaar.. Beetje Yatour-achtig.. zoals ik op de 206 en de C30 gehad heb..

Toch denk ik dat een volledig systeem uit een facelift 308 beter werkt, als je het werkend krijgt..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-10 07:44
Ik heb het met een sjofel Chinees add-on kastje werken sinds gister.

Wat het volgens mij doet is zelfstandig, naast je SMEG draaien en gebruik maken van de aanwezige controls / scherm / audio.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZ-WxncfKHqR3rVTvpnoWQa6eFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxcjiZGiOd6RKbGyXd31IJCc.jpg?f=fotoalbum_large

Het inbouwen van een NAC unit schijnt ook mogelijk te zijn maar wellicht iets prijziger.

Ik was ook een Yatour gebruiker in de 206sw - zolang mijn telefoon niet aan de oplader hing, prima geluid haha.

[ Voor 7% gewijzigd door subrosa op 12-01-2021 11:26 ]

• peugeot 308 sw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-08-2023
Mag ik vragen welk kastje je aangeschaft hebt?
en is deze makkelijk te instaleren?

mvg John

• meridin
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:40
Ik ben ook erg benieuwd welk kastje je hebt aangeschaft, en ook of het een beetje werkt?
Zou wel heel gaaf zijn mocht het fatsoenlijk werken.

• Reneharleman
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-04-2021
Ik volg, ben sinds deze week ook in jet bezit van een 308 1.6 hdi uit 2015 met 59.000 op de klok.

Verwijderd

Zal deze wel zijn, AliExpress staat er bol van.

€ 235,96 25%OFF | Phone Screen Mirror Link Car Video Interface Android Auto Retrofit Apple CarPlay Solution for Peugeot Smeg and Smeg+ 208
https://a.aliexpress.com/_mLTMaQP

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
subrosa schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:25:
Ik heb het met een sjofel Chinees add-on kastje werken sinds gister.

Wat het volgens mij doet is zelfstandig, naast je SMEG draaien en gebruik maken van de aanwezige controls / scherm / audio.

[Afbeelding]

Het inbouwen van een NAC unit schijnt ook mogelijk te zijn maar wellicht iets prijziger.

Ik was ook een Yatour gebruiker in de 206sw - zolang mijn telefoon niet aan de oplader hing, prima geluid haha.
Ziet er netjes uit. Verbind je dan met Bluetooth je telefoon aan de auto of aan dat kastje?

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-10 07:44
Sorry guys, heb de meldingen uit staan :)

Het gaat om een device van deze verkoper.

Verbinden gaat via USB en Wifi (vlgns mij alleen carplay)

Het werkt perfect, ben nog aan het stoeien met een achteruitrijcamera die bij mij niet standaard ingebouwd zat en ik met een relais moet schakelen, maar niet genoeg stroom krijgt zodra hij is aangesloten op het relais. 😭

• Naximuz
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-11 12:04
Hoi,

Ik ben erg benieuwd of alles nog goed werkt :) ?

Heb jij hetzelfde gedaan als deze video YouTube: Carplay & Android Auto installation for Peugeot 308 II | The DIY Guys

Ik heb een Peugeot 308 uit 2014 daar is deze kit toch voor bedoeld? Ik word zo blij als dit echt goed werkt.
Pagina: 1