Webcam aansluiten via monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Packard Bell
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-06-2022
Mijn vraag
Nu in tijden van corona is het volgen van onderwijs via digitale manieren zoals TEAMS vergaderingen veel gebruikt.
Daarom heb ik besloten een budget webcam aan te schaffen van XIAOMI (model cmsxj22a).
Dit omdat ik mijn laptop, als ik thuis ben, aansluit op een monitor (mijn laptop klap ik dan dicht en gebruik ik dus alleen de monitor als beeldscherm).
Nu heb ik de webcam dus gekocht om te bevestigen op de monitor, de monitor heeft usb aansluiting (het betreft een AOC monitor). Is het mogelijk om de webcam via de usb poort in de monitor te verbinden met de laptop?
Met andere woorden: Moet ik de usb kabel van de webcam verbinden met de usb aansluiting van mijn laptop of kan ik dit ook doen met de usb aansluiting van mijn monitor omdat deze (monitor en laptop) middels HDMI aan elkaar gekoppeld zijn? Op deze manier kan ik de webcam geïnstalleerd laten op de monitor, en hoef ik in principe alleen de HDMI kabel te installeren om alles te laten werken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
Als je monitor USB aansluitingen heeft, moet je je scherm via usb-b naar usb-a op de laptop aansluiten.
Dat gaat niet over HDMI. Dat is enkel voor beeld en geluid

• Packard Bell
Hallo Catch22,

Ik heb een AOC i2490PXQU/BT monitor.
USB A dat zijn gewoon de normale usb poorten die mijn laptop heeft.
USB B dat zou mijn monitor moeten hebben maar ik geloof niet dat mijn monitor dat heeft.
Wat moet ik dan doen?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je monitor lijkt gewoon een USB3 B poort te hebben (bovenste van het rijtje achter op je scherm), die moet op de computer aangesloten worden zodat de USB poorten op het scherm ergens mee verbonden zijn en dan zou het moeten werken :)

Fixing things to the breaking point...

• Packard Bell
Oké, ik dacht ook al dat het die aansluiting was maar dat durfde ik niet met zekerheid te zeggen.
Dus in theorie is het zo dat als ik alleen die kabel met de laptop verbind en de HDMI kabel, ik dan alle randapparatuur aan de monitor kan bevestigen in plaats van aan de laptop. Randapparatuur zoals 2.4 Ghz dongle voor muis, usb toetsenbord en webcam?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Packard Bell schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:15:
Oké, ik dacht ook al dat het die aansluiting was maar dat durfde ik niet met zekerheid te zeggen.
Dus in theorie is het zo dat als ik alleen die kabel met de laptop verbind en de HDMI kabel, ik dan alle randapparatuur aan de monitor kan bevestigen in plaats van aan de laptop. Randapparatuur zoals 2.4 Ghz dongle voor muis, usb toetsenbord en webcam?
Klopt! En dan heb je ook nog de voeding welke je aan kunt sluiten dus heb je drie kabels aan je laptopje hangen...

Een USB-C Dock kán vervolgens alles over één kabel (afhankelijk van de laptop én het type dock) ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Packard Bell
Dank voor alle reacties, blijkbaar had ik deze kabel gewoon meegeleverd gekregen bij aanschaf van de monitor. Ik heb de kabel nu aangesloten en het toetsenbord werkt in ieder geval al, de muis en de webcam zullen ook wel gewoon werken. Zonder hulp van jullie had ik iedere keer dat ik de laptop verband alle kabels opnieuw moeten instellen en nu blijven er dat maar 2, dus dat scheelt toch weer wat werk.
Fijne jaarwisseling.
Pagina: 1