Kubuntu op raspberry pi4 : 2e display altijd aanhouden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:57
Ik heb een raspberry pi4 met kubuntu (arm64) erop. Hierop heb ik een 7" LCD scherm en een TV (via HDMI) aangesloten. De schermen gaan momenteel allebei uit na 10 minuten inactiviteit (via power management ingesteld). Weet iemand hoe je de TV (secondary display) altijd aan kan houden?

Het doel is namelijk dat ik kodi op de LCD weergeef (voor touchscreen bediening) en dan een film oid op de TV afspeel, maar die moet niet elke 10 minuten uitvallen natuurlijk. De LCD moet wel uit na 10 minuten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je op een of andere manier de GPIO aansluiting van het display beheren? Want dan zou je het via een timer oid uit kunnen schakelen door de stroom eraf te laten gaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:57
Dat klinkt mij een beetje overkill. Zou toch raar zijn als je niet de schermen afzonderlijk kan uitschakelen en er in als er activiteit is. Je kunt het wel per activity in plasma instellen, dus als ik de video output in een andere activity zou kunnen starten dan de kodi interface, kom ik er denk ik wel. Ondanks dat het mij toch mogelijk moet kijken om gewoon 1 monitor /scherm an te kunnen laten