Toon posts:

Divx cd onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een divx bestand met nero 5.0 naar een cd brand, is het bestand vanaf cd onleesbaar en de comp loopt bij openen vast. Het originele bestand is vanaf harde schijf goed leesbaar, de cd dus niet. Iemand ervaring met het branden van divx naar cd?

Verwijderd

nog nooit fout gegaan en heb al een paar honderd divxjes gefikt met nero.. vanaf 4.xx tot 5.5 en nooit problemen gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan dat dan? Misschien is wat extra info nodig. Ik heb het idee dat alleen bewerkte (in mijn geval divx bestanden waarin geknipt is) divx bestanden mis gaan. Kan iemand hier wat mee?

Anyone? Al 8 cd's vern#@%*t. (69 ct / stuk)

Verwijderd

heb ook wel eens divxen die te groot zijn.. knip met virtual dub er eens stuk af, opslaan via direct stream en wegfikken.. ze doen het dan nog steeds.

Je probeert ze toch niet als video cd weg te fikken he...!!!!

Verwijderd

Topicstarter
[b]

Werkwijze precies gelijk...
Vcd is bagger in vergelijking met divx. (toch?) Gewoon: nero opstarten, nieuwe cd maken en branden. Onleesbaar, terwijl het originele bestand goed werkt. Gebruik jij divx 3.11 of divx 4.0 b? Zou dat een oorzaak kunnen zijn?

Verwijderd

nee dat moet nix uitmaken...gewoon als data wegfikken...raar....

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Aan je SIG te zien heb je een Ricoh 20/4/4

De schijfjes die je gebruikt zijn die 20 speed certified ?? Of brand je op een lagere snelheid ?

-

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 11:11 schreef FoxzMan het volgende:

De schijfjes die je gebruikt zijn die 20 speed certified ?? Of brand je op een lagere snelheid ?
lolol....hij brand dus op max 4 keer.....lezen kan hij op 20 speed......

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-04 13:50
Probleem heb ik ook bij Nero gehad (bij versie 5.5.18 geloof ik). Dan sloot hij de CD niet goed af. Ik moest steeds in Easy CD Creator de CD (of de sessie) met de hand afsluiten. (Weet iemand hoe dit met Nero kan?) Toen me dit een keer of 4 was gebeurd ben ik met Nero gekapt, ik heb nu net een andere versie gedownload, misschien gaat het beter.

Mijn advies: Probeer het eerst eens met een ander brandprogramma. Lukt het hiermee wel, dan weet je dat het aan Nero ligt. Bij mij was dit het geval!

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 14:49 schreef jswinkels het volgende:
Probleem heb ik ook bij Nero gehad (bij versie 5.5.18 geloof ik). Dan sloot hij de CD niet goed af. Ik moest steeds in Easy CD Creator de CD (of de sessie) met de hand afsluiten. (Weet iemand hoe dit met Nero kan?) Toen me dit een keer of 4 was gebeurd ben ik met Nero gekapt, ik heb nu net een andere versie gedownload, misschien gaat het beter.

Mijn advies: Probeer het eerst eens met een ander brandprogramma. Lukt het hiermee wel, dan weet je dat het aan Nero ligt. Bij mij was dit het geval!

Succes
Inderdaad wel verstandig. Heb Nero wel vaker de schuld gegeven van brand problemen. Om er zeker van te zijn, eerst een ander progje gebruiken dan maar. Kan ik een cd (gebrand door nero) en dus niet leesbaar, met een ander progje afsluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 11:11 schreef FoxzMan het volgende:

En ik dacht dat ik veel vragen kon stellen. Idd. 20* lezen, 4*schrijven en 4* schrijven op een cdrw (max). Spelertje is al bijna bejaard, maar met een beetje geduld werkt het nog... ;)

Verwijderd

Gebruik er ook nero voor nog nooit geen problemen mee gehad. van 5.5.18 tot de nieuwste versie. onder w2k

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-04 13:50
Zoals hierboven gezegd, kun je Easy CD Creator de CD's afsluiten, dat weet ik zeker. Er zullen nog wel een flink aantal programma's zijn die dat kunnen. CD-R diagnostische proggies ofzo. Heb ik ooit wel eens gebruikt, gewoon even kijken bij tucows!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:39

Tjark

DON'T PANIC

Op maandag 13 augustus 2001 12:35 schreef Syscrash het volgende:
Al 8 cd's vern#@%*t. (69 ct / stuk)
Een ezel.... :Z

;) Kijk, voor dit soort problemen hebben ze nou cdrw's uitgevonden.

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 12:51 schreef TjarkVerhoeven het volgende:

[..]

Een ezel.... :Z

;) Kijk, voor dit soort problemen hebben ze nou cdrw's uitgevonden.
:r

Even getwijfeld of ik hier nog woorden aan vuil zou maken, in een kinderlijke bui verlaag ik me toch even tot het niveau van dhr. Verhoeven, een tweakertje die waarschijnlijk ter compensatie van zijn te kleine pi*$ie een veel te snelle computer heeft waarmee hij nutteloze reacties post en waardeloze websites bouwt (zie sig)

Vaker last van de behoefte om dit forum te misbruiken om je eigen superioriteit te bewijzen? Ik ben erg benieuwd: is dit nou de enige manier voor jouw om te communiceren, of ken je ook nog echte mensen? Ik schiet hier dus geen donder mee op.

Een boer... :(

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-04 13:00
Op zaterdag 18 augustus 2001 11:09 schreef Syscrash het volgende:

[..]

:r

Even getwijfeld of ik hier nog woorden aan vuil zou maken, in een kinderlijke bui verlaag ik me toch even tot het niveau van dhr. Verhoeven, een tweakertje die waarschijnlijk ter compensatie van zijn te kleine pi*$ie een veel te snelle computer heeft waarmee hij nutteloze reacties post en waardeloze websites bouwt (zie sig)

Vaker last van de behoefte om dit forum te misbruiken om je eigen superioriteit te bewijzen? Ik ben erg benieuwd: is dit nou de enige manier voor jouw om te communiceren, of ken je ook nog echte mensen? Ik schiet hier dus geen donder mee op.

Een boer... :(
offtopic:
Nounounou, ik wil me nergens mee bemoeien maar overdrijf jij niet een beetje? Hij zegt alleen maar dat je beter een CD-RW kunt gebruiken; een mening die ik met hem deel. Als je twee cd's hebt gecoast dan neem je toch een rewritable om verder te experimenteren? Denk liever even na voordat je een flamewar begint.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 12:35 schreef Syscrash het volgende:
Anyone? Al 8 cd's vern#@%*t. (69 ct / stuk)
koop eens kwaliteits cd's *D
Pagina: 1