toerenteller en en tankmeter defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan reitsma
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-06 09:55
Hallo,

Nadat ik aan het sleutelen ben geweest aan mijn peugeot partner 1.9 d bouwjaar 2002 omdat ik lekstroom had(en opgelost) doet de toerenteller het niet meer. Als je een straal gas geeft gaat de wijzer wel even omhoog. De tankmeter geeft aan dat er een kwart meer in zit dan er werkelijk in zit. Beide problemen zijn gelijk begonnen nadat ik een aantal zekeringen er in en uit gehaald heb om het lekstroom probleem op te lossen. Massa probleem is het niet dat heb ik al geprobeerd via de accu. Het is dus beide begonnen na het sleutelen. Vreemd en ik kan het niet achterhalen. Weet iemand het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Zijn alle zekeringen nog wel goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan reitsma
Anoniem: 691473 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:23:
Zijn alle zekeringen nog wel goed dan?
Ja als het goed is wel want de rest van het dashboard doet het nog wel gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:40
jan reitsma schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:26:
[...]

Ja als het goed is wel want de rest van het dashboard doet het nog wel gewoon goed
Dat zegt niet heel veel natuurlijk.
Kan zijn dat je ergens sluiting hebt, de toeren teller word gevoed door een sensor in de motor.
Zelfde voor je tank volume die wordt gevoed door een sensor maar dan in de tank :+

Het kan zijn dat de signaal kabel beschadigd is geraakt en nu dus sluiting maken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan reitsma
To_Tall schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:22:
[...]

Dat zegt niet heel veel natuurlijk.
Kan zijn dat je ergens sluiting hebt, de toeren teller word gevoed door een sensor in de motor.
Zelfde voor je tank volume die wordt gevoed door een sensor maar dan in de tank :+

Het kan zijn dat de signaal kabel beschadigd is geraakt en nu dus sluiting maken.
Zou ik het dashboard dan eens los moeten halen? Of waar zou ik dit moeten checken. Het is gebeurt na het starten van de auto en ontbreken van zekeringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:40
jan reitsma schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:31:
[...]

Zou ik het dashboard dan eens los moeten halen? Of waar zou ik dit moeten checken. Het is gebeurt na het starten van de auto en ontbreken van zekeringen
Hoe weet je dat het gebeurd is pas na het starten van de auto?? Kan zijn door de handelingen daarvoor je iets beschadigd hebt.

Je zou de signaal kabel moeten opzoeken en kijken of deze geen sluiting maakt met mogelijk de signaal kabel van je tank.

Kan ook zo zijn dat door sluiting je printplaat beschadigd is.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

vrijwel zeker dat ze samen op 1 zekering zitten en gewoon geen stroom krijgen. Zou nog maar eens kijken of je alle zekeringen terug hebt gezet, en of er niet eentje kapot is of slecht contact maakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan reitsma
Zekeringen gecheckt en de weerstand doorgemeten. Ze zijn allemaal nog goed.. Ook het paneel los gehad en daar kon ik niks ontdekken. Is er nog een andere manier dat er er geen stroom heen kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

jan reitsma schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:20:
Hallo,

Nadat ik aan het sleutelen ben geweest aan mijn peugeot partner 1.9 d bouwjaar 2002 omdat ik lekstroom had(en opgelost) doet de toerenteller het niet meer. Als je een straal gas geeft gaat de wijzer wel even omhoog. De tankmeter geeft aan dat er een kwart meer in zit dan er werkelijk in zit. Beide problemen zijn gelijk begonnen nadat ik een aantal zekeringen er in en uit gehaald heb om het lekstroom probleem op te lossen. Massa probleem is het niet dat heb ik al geprobeerd via de accu. Het is dus beide begonnen na het sleutelen. Vreemd en ik kan het niet achterhalen. Weet iemand het?
Als je een 'straal gas geeft' dan werkt je electronisch toerenteller op 12V/DC dus wel? Ik zou de complete DC/AC keten eens door gaan meten vanaf de dynamo :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1