Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWesters
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik wil binnenkort een Wii U ombouwen. Ik heb nog een nieuwe kingston SSD liggen. Deze heb ik via een SATA kabel proberen aan te sluiten op de laptop. Zowel mijn MacBook als windows laptop herkennen de schijf niet. In schijfbeheer komt ook niks erbij. Ik heb de sata al in verschillende USB poorten getest (die allemaal werken). De schijf is ooit door mijn vriend gekocht om in zijn laptop te zetten, maar niet gedaan. Ik dacht dat het nu makkelijk was als opslag om de spellen van de WiiU op te slaan. Ik wil hem dus extern gaan gebruiken.

Wat kan ik nog meer proberen om de SSD wel te herkennen via de laptop, zodat ik deze kan formatteren?

De enige schijven die in de laptops zijn, zijn de schijven van de laptop zelf.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MWesters schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:39:Ik heb de sata al in verschillende USB poorten getest
Ehh... hoe dan?
Hoe heb je exact de schijf op de laptops aangegsloten?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWesters
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBRex-C0mWGIRNqyqwYk7pTrxlU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkHJQgvgwjP3tnxvJqdcwv3r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Ah ja.
Als dat niet werkt moet je proberen om de SSD op een echte SATA poort aan te sluiten.
Als je in de laptop maar 1 SATA poort hebt kun je beter een desktop gebruiken.
Het kan wel in de laptop maar dan heb je een ander boot medium nodig (CD of USB-stick met windows installer ofzo).

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWesters
Juup schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:42:
Ah ja.
Als dat niet werkt moet je proberen om de SSD op een echte SATA poort aan te sluiten.
Als je in de laptop maar 1 SATA poort hebt kun je beter een desktop gebruiken.
Het kan wel in de laptop maar dan heb je een ander boot medium nodig (CD of USB-stick met windows installer ofzo).
Hmm oke, ik heb alleen 2 laptops.
De laptop staan tevens nog veel programma's en bestanden op die ik niet kwijt wil, dus liever niet openhalen.
En de macbook.. ja daar is tegenwoordig niet zoveel meer aan te sleutelen :'(

Zou in een oude laptop proberen nog helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:24
Misschien dat de ssd teveel stroom trekt. Voor de Wii U wil je sowieso een adapter met externe voeding, de usb-poorten daarvan leveren niet veel meer dan 500mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kijk even bij apparaat beheer .. misschien komt er wel een niet correct functionerend apparaat voor de dag..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWesters
SMSfreakie schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:57:
kijk even bij apparaat beheer .. misschien komt er wel een niet correct functionerend apparaat voor de dag..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BS3NtpRFPiWQ2BI6-aPJxQ-RgXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAQVM1AYCbrKG9FrtXSRPKvt.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is alleen de schijf van mijn laptop zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Dat is wel heel apart dat er sowieso niks opduikt.. een USB apparaat (wat de SSD is op dit moment) wat niet goed herkent wordt zou dan een ! moeten geven

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWesters
SMSfreakie schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:08:
Dat is wel heel apart dat er sowieso niks opduikt.. een USB apparaat (wat de SSD is op dit moment) wat niet goed herkent wordt zou dan een ! moeten geven
Ja ik vind het ook bijzonder dat ik nergens iets terug kan vinden.
De schijf is nieuw gekocht, maar al zon poos geleden dat ik geen doosje of iets meer heb, oftewel geen garantie. Ik vermoed dat de schijf gewoon kapot is maar ik heb geen idee of zoiets ook te meten is.

De schijf wordt wel heel lichtjes warm bij aansluiten dus er gebeurt wel iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Nee zo'n USB controller is meestal het probleem.
Heb je iets waarmee je windows of linux kunt installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Gok ook dat de converter roet in het eten gooit. of de kabel er van ;)

eigenlijk al mijn "externe" behuizingen / converters (ongeacht of ze wel of geen losse voeding nodig hebben worden eigenlijk altijd wel zichtbaar in device manager.. ookal hangt er geen disk aan

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:04
Mijn ervaring is ook dat bepaalde combinaties van SSD's en USB/SATA adapters gewoon niet werken terwijl gewone HDD's dan wel functioneren.
Stroom verbruik is dan niet het probleem, zeker niet met USB3.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 29-12-2020 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWesters
Ik heb een WD HDD aangesloten met dezelfde kabel en die ziet de laptop wel. De SATA kabel is dus niet kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
... dan lijkt het toch een kwestie van stroomvoorziening.
Je hebt al een USB3-poort geprobeerd? Die kunnen meer stroom leveren aan je SSD ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr-dennis86
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04 19:02
Bitlocker.. ik heb het probleem nu zelf met een msata disk
Pagina: 1