Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SATAAdapter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07 12:51
Goedemiddag allen,

Zojuist mijn nieuwe SSD (Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD) + converter/adapter (Gembird EE18-M2S3PCB-01 Intern M.2 (NGFF) to Micro SATA 1.8" SSD adapter) ontvangen.

Echter tot mijn schrik krijg ik de SSD niet in de adapter geklikt, lijkt me niet dat dit een kwestie van extreem hard duwen is?

De adapter past overigens wel goed in de pc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9BvQtQC2YLf4Lfvaor-rcOuGoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lvcQJtkzEsJA0l4kv8EXBDzY.jpg?f=fotoalbum_large

Hoor graag of ik deze SSD misschien via een andere adapter wel kan laten passen. 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
De 970 Evo plus heeft een PCI-E 3 4x interface en geen Sata interface. Kortom die praat dus geen SATA waardoor je het niet red met zo'n adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cymbalist
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-01-2024
mits het nokje correspondeert met het slotje op je 970 zou je hem op 45 graden ongeveer er zo in moeten kunnen prikken. en dan duw je hem naar beneden om vast te schroeven. het is niet zo dat je je ssd horizontaal houdt en hem er dan in probeert te schuiven, dit werkt niet.

Maarten heeft wel een punt dat een pci-e nvme ssd niet werkt op een msata connector, je hebt dan een pcie adaptor kaart nodig.
Zoiets: https://tweakers.net/pric...-pccm2p-01/specificaties/

[ Voor 13% gewijzigd door cymbalist op 28-12-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SATAAdapter
cymbalist schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:09:
ik was net te laat met mijn edit op mijn post om je een voorbeeld te geven :D
Top, dank je haha O-)

Zie hieronder het slot welke ik nu nog vrij heb, heb ik dan naast de adapter nog iets anders nodig om dit passend te maken?

Sorry voor de vele vragen :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5DFHxjpbFHjEPFwq78tckqi06o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jKXnxN2urgcN9SgBWOnp4Xox.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door SATAAdapter op 28-12-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cymbalist
ik was net te laat met mijn edit op mijn post om je een voorbeeld te geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cymbalist
Wat ik op de foto zie is een sata data+power connector, dit is een 2.5" hdd/ssd dock in je laptop/pc?. Die pci-e adapter die ik je linkte is om in je moederbord te steken, dat past niet op die connectors. Als je die connectors wilt gebruiken dan zul je je 970 om moeten ruilen naar een msata ssd, met de verloop adapter die je nu al hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door cymbalist op 28-12-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SATAAdapter
cymbalist schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:23:
Wat ik op de foto zie is een sata data+power connector, dit is een 2.5" hdd/ssd dock in je laptop/pc?. Die pci-e adapter die ik je linkte is om in je moederbord te steken, dat past niet op die connectors. Als je die connectors wilt gebruiken dan zul je je 970 om moeten ruilen naar een msata ssd, met de verloop adapter die je nu al hebt.
Klopt, is een inderdaad een 2.5'' dock.
En bedankt voor je antwoord! Dan moet deze helaas retour, goede les dat ik een volgende keer iets meer research moet doen haha. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

En voordat je per ongeluk iets anders haalt wat niet niet past: M.2 (met sata) is niet hetzelfde als msata. Een msata-ssd gaat niet passen in een M.2-slot. Je kan een M.2 sata-ssd dus wel met jouw adapter aansluiten, al zijn 'gewone' 2.5" sata-ssd's vaak nog wel de betere deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 22:23
Waarom haal je niet een simpele 2.5" SATA SSD? Dan hoef je niet te klooien met adapters.

https://tweakers.net/soli...blSbK0OSMIURcLY3BAoUVsLAA

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SATAAdapter
Lrrr schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:46:
Waarom haal je niet een simpele 2.5" SATA SSD? Dan hoef je niet te klooien met adapters.

https://tweakers.net/soli...blSbK0OSMIURcLY3BAoUVsLAA
Ik ga dan inderdaad voor een simpele 2.5'' SATA SDD :)

Wat is aan te raden voor de M.2 SSD die ik nu heb liggen?
Gewoon retour sturen (Warranty Statement/Installation guide is wel al geopend..), of hier houden met de gedachte dat ik over 2 jaar weer een nieuwe pc neem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cymbalist
SATAAdapter schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:36:
[...]

Klopt, is een inderdaad een 2.5'' dock.
En bedankt voor je antwoord! Dan moet deze helaas retour, goede les dat ik een volgende keer iets meer research moet doen haha. :$
Dan ben je het beste af met de 2.5"ssd zoals al aangegeven. Die 970 en adapter zou ik gewoon terug sturen, Wie weet wat ze over 2 jaar weer verzonnen hebben en de prijzen zijn dan waarschijnlijk ook nog eens veel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:43
Welk merk en type moederbord heeft @SATAAdapter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 22:23
SATAAdapter schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:54:
Wat is aan te raden voor de M.2 SSD die ik nu heb liggen?
Gewoon retour sturen (Warranty Statement/Installation guide is wel al geopend..), of hier houden met de gedachte dat ik over 2 jaar weer een nieuwe pc neem?
Als je hem minder dan 14 dagen geleden hebt gekocht zou ik hem gewoon terugsturen. Gewoon alles zo netjes mogelijk terug in de doos doen.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Pagina: 1