Beste allen, ik hoor graag jullie mening of idee bij onderstaande uitdaging.
Ik heb actieve speakers welke ik gebruik om zowel tv geluid als airplay via airport express op af te spelen.
De speakers zijn aangesloten via standaard 3,5mm audio jacks op de bronnen.
Om van bron te switchen moet ik nu de stekkertjes omzetten en dat is wat ik wil automatiseren.
Als de tv aanstaat moet altijd het tv geluid doorgestuurd worden. En als de tv uitstaat altijd de airport express.
De speakers gaan vanzelf in standby als er geen geluid wordt afgespeeld.
Nou heb ik bedacht om de 5 volt van de usb aansluiting in mijn tv als trigger te gebruiken om meerdere relais aan te sturen. Deze usb poort geeft namelijk geen spanning als de tv uitstaat. Op internet vind ik diverse relais boards met voldoende aansluitingen.
Mijn vraag aan jullie is:
1 is dit idee wel een goed idee of kan het makkelijker of beter?
2 maakt het veel uit welke relais ik moet gebruiken?
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Ik heb actieve speakers welke ik gebruik om zowel tv geluid als airplay via airport express op af te spelen.
De speakers zijn aangesloten via standaard 3,5mm audio jacks op de bronnen.
Om van bron te switchen moet ik nu de stekkertjes omzetten en dat is wat ik wil automatiseren.
Als de tv aanstaat moet altijd het tv geluid doorgestuurd worden. En als de tv uitstaat altijd de airport express.
De speakers gaan vanzelf in standby als er geen geluid wordt afgespeeld.
Nou heb ik bedacht om de 5 volt van de usb aansluiting in mijn tv als trigger te gebruiken om meerdere relais aan te sturen. Deze usb poort geeft namelijk geen spanning als de tv uitstaat. Op internet vind ik diverse relais boards met voldoende aansluitingen.
Mijn vraag aan jullie is:
1 is dit idee wel een goed idee of kan het makkelijker of beter?
2 maakt het veel uit welke relais ik moet gebruiken?
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.