Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, sporadisch software ontwikkelen (maar geen al te zware processen).
Ik wil games als Cyberpunk, Warzone, RDR2 op 1440p soepel kunnen draaien (mijn monitor heeft een verversingssnelheid van 60hz) en ik wil graag weer een aantal jaar vooruit kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1000 - 1200 excl. monitor en incl. videokaart, maar als het meerwaarde heeft kan ik hier ook nog wat van afwijken. De videokaart kostte €500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Verder heb ik nog een aantal componenten die al een jaar of 4-5 oud zijn, dus ik verwacht niet dat die nog mee kunnen, maar misschien denken jullie daar anders over:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid maakt me niet zoveel uit. Qua grootte zou het dus mooi zijn als ik mijn oude behuizing mee kan nemen, maar ook dit is geen harde eis.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
- Haal ik met bovenstaande samenstelling mijn doel (De komende 4-5 jaar soepel gamen op 1440p)?
- Passen de componenten bij elkaar?
- Gaat de CPU een bottleneck vormen? Ik heb ook zitten kijken naar de 5600X, maar die is momenteel erg
duur. Intel is ook een optie.
- Ik zit met mijn huidige lijstje nog onder mijn budget, dus upgraden is nog mogelijk. Verder sta ik er natuurlijk ook voor open om componenten die ik al heb te vervangen als dat meerwaarde biedt.
Bij voorbaat dank!
Voornamelijk gamen, sporadisch software ontwikkelen (maar geen al te zware processen).
Ik wil games als Cyberpunk, Warzone, RDR2 op 1440p soepel kunnen draaien (mijn monitor heeft een verversingssnelheid van 60hz) en ik wil graag weer een aantal jaar vooruit kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1000 - 1200 excl. monitor en incl. videokaart, maar als het meerwaarde heeft kan ik hier ook nog wat van afwijken. De videokaart kostte €500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | EVGA GeForce RTX 3060 Ti XC Gaming | € 846,40 | € 846,40 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 35,99 | € 35,99 |
| 1 | Behuizingen | Recom Powerstation Groen, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | Acer H257HU Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial BX100 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 882,39 | ||
Verder heb ik nog een aantal componenten die al een jaar of 4-5 oud zijn, dus ik verwacht niet dat die nog mee kunnen, maar misschien denken jullie daar anders over:
| 1 | Moederborden | Gigabyte G1.Sniper B7 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 51,90 | € 51,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 51,90 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 180,90 | € 180,90 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | € 99,95 | € 99,95 |
| 1 | Geheugen intern | PNY XLR8 MD16GK2D4320016AXR | € 68,24 | € 68,24 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 70,90 | € 70,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 419,99 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid maakt me niet zoveel uit. Qua grootte zou het dus mooi zijn als ik mijn oude behuizing mee kan nemen, maar ook dit is geen harde eis.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
- Haal ik met bovenstaande samenstelling mijn doel (De komende 4-5 jaar soepel gamen op 1440p)?
- Passen de componenten bij elkaar?
- Gaat de CPU een bottleneck vormen? Ik heb ook zitten kijken naar de 5600X, maar die is momenteel erg
duur. Intel is ook een optie.
- Ik zit met mijn huidige lijstje nog onder mijn budget, dus upgraden is nog mogelijk. Verder sta ik er natuurlijk ook voor open om componenten die ik al heb te vervangen als dat meerwaarde biedt.
Bij voorbaat dank!