Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnikkelTeen2
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-04 13:30
Mijn vraag

Is het mogeljk om de gegevens van een oude Samsung HD204UI over te zetten naar een modern systeem? HDD komt uit een Verbatim model 47659 externe hardschrijf die kamt met elektrische problemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ikzelf beschik alleen over een ASUS TUF 506 IV.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb gezocht naar USB to SATA kabels, maar ik weet niet of deze geschikt zijn voor mijn HDD.

Beste antwoord (via SnikkelTeen2 op 28-12-2020 17:12)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een USB naar SATA/SATA naar USB kabel alleen gaat je niet helpen. Dit is een 3,5" schijf, die heeft een eigen voeding nodig. De stroom die een dergelijke schijf nodig heeft is meer dan je USB-poort kan leveren. Het beste ga je voor een budget behuizing voor een 3,5" schijf met een eigen voeding en intern een SATA aansluiting. Voor nog geen €25 kun je klaar zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door sypie op 28-12-2020 16:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je moet dan van SATA naar USB, die werken praktisch met elke schijf :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Een USB naar SATA/SATA naar USB kabel alleen gaat je niet helpen. Dit is een 3,5" schijf, die heeft een eigen voeding nodig. De stroom die een dergelijke schijf nodig heeft is meer dan je USB-poort kan leveren. Het beste ga je voor een budget behuizing voor een 3,5" schijf met een eigen voeding en intern een SATA aansluiting. Voor nog geen €25 kun je klaar zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door sypie op 28-12-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als de HDD gewoon SATA is gaat dat gewoon met de SATA kabels werken mits de HDD niet defect is. Wel zorgen dat je SATA naar USB adapter neemt met aparte voeding

[ Voor 25% gewijzigd door Hann1BaL op 28-12-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnikkelTeen2
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-04 13:30
sypie schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:15:
Bedankt voor je edit, zeer behulpzaam. Ik denk dat dit wellicht de juiste denkrichting is, gezien er in tegenstelling tot andere hdd ook een andere (waarschijnlijk voeding) aansluiting heeft, zie foto.

Moet ik dan naast deze behuizing ook nog een kabel kopen, of zit deze er dan bij om het naar usb te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccQ_t7RVUFrCrwF7QowBAMRMgT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oitKkH8ieo1bImREEBTB5ltO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door SnikkelTeen2 op 28-12-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

SnikkelTeen2 schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:23:
[...]

Bedankt voor je edit, zeer behulpzaam. Ik denk dat dit wellicht de juiste denkrichting is, gezien er in tegenstelling tot andere hdd ook een andere (waarschijnlijk voeding) aansluiting heeft, zie foto.

Moet ik dan naast deze behuizing ook nog een kabel kopen, of zit deze er dan bij om het naar usb te krijgen?

[Afbeelding]
Laat maar, foute informatie mijner zijde

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 28-12-2020 16:36 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:39
Een 3,5" harddisk gaat niet via USB werken zonder externe 12 Volt voeding.
Alle andersluidende info die hierboven wordt gegeven is fout.
Sypie heeft het bij het rechte eind.

Gooi in elk geval nog niets weg van de originele Verbatim behuizing, tot dat je je data terug hebt: de vraag is namelijk of die behuizing een print bevatte die nog iets deed met deze harddisk (zoals sectorvertaling of versleuteling).

Het meest geschikt is het ding van Sypie, of een extern 3,5"SATA-dock met een eigen externe voeding.
Als de harddisk kaal in de Verbatim zat en de harddisk zelf nog in orde is, kan je daarmee rechtstreeks je data uitlezen vanaf de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Bij de behuizing die ik gelinkt heb zit waarschijnlijk wel een USB-kabel en een voeding. Ik heb de iets duurdere uitvoering met aan/uit schakelaar en een mooie blauwe led voor power en datatransfer. Daar zat zowel de USB-kabel bij als de voeding. Naar mijn idee prima kastjes voor hun doel.
Pagina: 1