Signaalsterkte wifi Genexis Platinum 7840 vs FRITZ!Box 5490

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedi06
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 22:41
Sinds begin dit jaar gebruik ik via Online.nl een glasmodem in mijn huis, de Fritz!Box 5490. Dit glasmodem heb ik weer verbonden met een switch en enkele andere apparaten. Verder heb ik alleen de Fritz!Box in mijn TV-kastje beneden in de woonkamer hangen en ik heb door het hele huis (bgg, 1e en 2e verdieping) heel sterk en snel wifi-signaal. Daar ben ik erg tevreden over.

Echter, Delta biedt een goedkoper abonnement met 150 Mbit, ipv 100 Mbit. Ik overweeg dus een overstap. Heb even met Delta gebeld en die leveren de Genexis Platium 7840.

Na meerdere websites te hebben bekeken en een vergelijking te hebben gedaan (https://nl.hardware.info/...g/producten/534715-358976) valt me op dat de Fritz!Box op heel veel vlakken het betere glasmodem is wat functionaliteit betreft. Maar in principe geeft dat niet, een port forwarden of enkele apparaten blokkeren kan ook op de Genexis. Vooral de signaalsterkte van de Wifi vind ik erg belangrijk.

Wat ik slecht kan vinden is wat de signaalsterkte van het de Genexis is en wat de ervaringen van de Genexis zijn in een groot huis met meerdere verdiepingen. Ik hoop namelijk na de overstap dat ik geen extra router hoef te plaatsen omdat er boven geen bereik meer is.

Heeft iemand van jullie ervaring met de overstap van de Fritz!Box 5490 naar de Genexis Platinum 7840? Of zijn er mensen hier die de Genexis heel erg afraden of andere tips hebben waarom wel/niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-06 16:15
roedi06 schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:02:

Vooral de signaalsterkte van de Wifi vind ik erg belangrijk.
Is mooi dat jij dit belangrijk vindt maar onderbouw dit eens waarom jij dit belangrijk vindt en dit beter is?
Je moet dit helemaal niet willen want de wifi wordt er niet beter ervan en je kan de wifi van je buren ook meer mee verstoren. Dit is als mensen gaan schreeuwen door de telefoon met de verwachting dat de ontvangst ook beter van wordt.
Wat ik slecht kan vinden is wat de signaalsterkte van het de Genexis is en wat de ervaringen van de Genexis zijn in een groot huis met meerdere verdiepingen. Ik hoop namelijk na de overstap dat ik geen extra router hoef te plaatsen omdat er boven geen bereik meer is.
Ik zou sowieso geen extra router bij plaatsen als dit niet nodig is. I.p.v. kun je beter een bedrade Accespoint gebruiken om je Wifi te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 10:08
Kan je niet gewoon je fritz blijven gebruiken op het andere netwerk. Zelfs kpn heeft hier tegenwoordig handleidingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedi06
Arthion-nl schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:26:
[...]

Is mooi dat jij dit belangrijk vindt maar onderbouw dit eens waarom jij dit belangrijk vindt en dit beter is?
Je moet dit helemaal niet willen want de wifi wordt er niet beter ervan en je kan de wifi van je buren ook meer mee verstoren. Dit is als mensen gaan schreeuwen door de telefoon met de verwachting dat de ontvangst ook beter van wordt.

[...]

Ik zou sowieso geen extra router bij plaatsen als dit niet nodig is. I.p.v. kun je beter een bedrade Accespoint gebruiken om je Wifi te verbeteren.
Volgens mij probeer je me erop te wijzen dat ik iets fundamenteel verkeerd begrijp; namelijk dat de signaalsterkte niet bepalend is voor de ontvangst. Ok, dank, dat wist ik niet, maar begrijpen doe ik het nog niet helemaal, maar ik ga me inlezen. Wat ik probeer te zeggen is dat ik graag goede connectiviteit wil behouden door het huis heen, dus snel en goed signaal (veel streepjes op de telefoon; ik mag dat, uitgaande van je reactie, geen signaalsterkte noemen ;) ).

Ik wil dus liever ook helemaal geen extra router (of AP) plaatsen, vandaar ook mijn vraag ;) Als ik hier van gebruikers hoor dat die Genexis belabberd bereik heeft, dan denk ik nog wel een keer na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedi06
martijnr17 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:29:
Kan je niet gewoon je fritz blijven gebruiken op het andere netwerk. Zelfs kpn heeft hier tegenwoordig handleidingen voor.
Die Fritz heb ik in bruikleen van Online, dus die gaat weer terug als ik overstap. En liever heb ik geen meerdere apparaten als het niet noodzakelijk is, vandaar.