Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-01-2023
Beste mede-tweakers,

In november heb ik mijn oude OnePlus3 (OP3) opgestuurd naar *bedrijf* (officiële OnePlus reparateur) omdat ik graag een nieuwe batterij in het toestel wilde hebben.

De reparatie was in het eerste opzicht goed verlopen, telefoon mooi terug ontvangen en geen klachten. Echter, na een kleine twee weken wilde de telefoon niet meer opladen boven 50%, kreeg ik de error "device temperature te low" en wil het toestel zonder lader niet meer opstarten. Bij verder onderzoek geeft de temperatuursensor in de batterij constant een waarde van -40 graden Celsius.

Na bovenstaande bevindingen heb ik contact opgenomen met *bedrijf* en het verhaal uitgelegd. *Bedrijf* heeft mij goed te woord gestaan, maar ze vermelden ook dat ze de OP3 niet meer repareren en dat dit direct met OnePlus (OP) geregeld zou moeten worden. Dit zou voortkomen uit een administratieve systeem wijziging vanuit OP.

Vervolgens gaf ik aan dat ik een koop (service) overeenkomst heb gesloten met hen en dat ik graag zou willen dat zij voor een oplossing zorgen. Ik heb destijds juist voor *bedrijf* gekozen, aangezien er veel goede reviews waren (en de reparatie service van OP zelf lijkt meer wisselend qua tevredenheid). *Bedrijf* gaf echter aan dat ik technisch gezien en overeenkomst heb gesloten met OP die door hen werd uitgevoerd (ik heb geen idee waar dit uit zou moeten blijken, ik heb alles via de website van *Bedrijf* gedaan).

Ondertussen heb ik contact opgenomen met OP en zij vertellen mij dat ik gewoon het reparatietraject in moet gaan. Ik heb echter het gevoel dat ik dubbel kom te betalen voor de reparatie, bij navraag kon OP hier ook geen antwoord op geven.

Wat zouden jullie in deze situatie doen? Volgens mij heb ik toch echt een overeenkomst met *bedrijf* en heeft OP hier niks mee te maken. *Bedrijf* adverteert ook met 6 maanden garantie op de reparatie.

EDIT: in de algemene voorwaarden en op de website van *bedrijf* staat nergens vermeld dat ik een overeenkomst direct met OP zou sluiten.

EDIT: OP geeft aan deze "vintage" toestellen niet meer te kunnen repareren door gebrek aan spare parts.

[ Voor 9% gewijzigd door N-ickel op 29-12-2020 13:33 ]