Iemand hier bekent met de problemen bij alfahost.nl? Sinds 25 december is hun website en portal omgeving plat.... en ze zijn zo cheap dat de support dat ook is
Cloud ☁️
Cloud ☁️
Cloud ☁️
[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 28-12-2020 15:41 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
[ Voor 59% gewijzigd door HKLM_ op 28-12-2020 15:53 ]
Cloud ☁️
De website is weer hersteld..HKLM_ schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:51:
Haha ja die http zag ik van het weekend op de wordpress setup staaniemand heeft i.i.g de setup doorlopen (zij of iemand anders
)
Deze mooie error krijg je op mijn.alfahost.nl
[Afbeelding]
dat werkt welAW_Bos schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:35:
Edit:
https://www.alfahost.nl/email-hosting/ werkt ook niet.
Ik zie het inderdaadboyette schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 01:33:
[...]
De website is weer hersteld..
nu de portal nog
Cloud ☁️
[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 29-12-2020 15:12 ]
Cloud ☁️
Dich bis echt unne foëzen haas
Waarschijnlijk is het ip-adres van mijn vaste internetverbinding geblokkeerd. Kwam namelijk niet meer op DirectAdmin. Via mobiel internet lukte het wel maar na wat wachtwoorden gewijzigd te hebben van onder andere FTP gebruikers ook daar geen verbinding meer met DirectAdmin.guillaume schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:48:
Het ligt er inderdaad soms nog wel uit, maar het gaat allemaal wel hoor. Even voor de duidelijkheid, je moet na het eerste mailtje wel eerst - zonder iets zelf in te vullen - op de groene knop klikken om het wachtwoord te resetten. Daarna krijg je wéér een mailtje met daarin een wachtwoord. Daarmee kun je inloggen bij DirectAdmin. Vervolgens kun je een eigen wachtwoord instellen. Beetje vreemd.
Heb vanmiddag via de chat contact gehad met ze dat hun instructies niet werkte. Echte bleven ze vol houden dat het wel werkte.... Zal wel intern gewerkt hebben maar extern zeker nietslaay schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:40:
Dat schiet wel lekker op zo.. e-mail sturen dat wachtwoorden gereset zijn maar vervolgens heb je geen mogelijkheid om het wachtwoord te wijzigen.
Cloud ☁️
Ik ook niet maar heb wel wat domein namen daar. rotte is ik ben bezig met een Exchange setup en moet wat dns record wijzigen.... normaal hangt het domein in Office365 DNS maar donderdag heb ik de name servers terug gezet naar Alfa en daar kan ik nu niet bijguillaume schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:40:
Maar de websites zélf hebben er voor zover ik heb gezien niet uitgelegen, behalve heel soms een timeout. Ik draai overigens geen websites met een database, dus daar zou nog wel wat kunnen hebben gezeten.
Cloud ☁️
Ik heb het vanmiddag gevraagd maar ze ontweken het antwoord helaas. Ik stuur ze morgen nog een x een mail aangezien ik dit ook wel wil weten eigenlijk.kuipje schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:36:
Ik ben zelf geen klant maar als ik een was zou ik dit controleren door contact op te nemen.
Cloud ☁️
Thom
inderdaadslaay schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:40:
Dat schiet wel lekker op zo.. e-mail sturen dat wachtwoorden gereset zijn maar vervolgens heb je geen mogelijkheid om het wachtwoord te wijzigen.
dat wil niet zeggen dat er toegang is geweest tot persoonsgegevens..kuipje schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:26:
Beveiligingsrisico! Als het wachtwoord is gereset hebben derden toegang gehad tot hun systemen vermoed ik. Als dat zo is neem ik aan dat ze wel melding gedaan hebben bij de autoriteit persoonsgegevens?.
dat heeft ook indirect wel wat met elkaar te maken.Thom schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:50:
Hun algemene voorwaarden lijken overigens een bijna letterlijke kopie van de oude voorwaarden van YourHosting... en op de website van AlfaHost nauwelijks tot geen informatie over wat dan ook. Heel vaag - geen vertrouwen in. Gelukkig host ik zelf
dit gaat over hun cms niet alles in jouw domeinguillaume schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:40:
Maar de websites zélf hebben er voor zover ik heb gezien niet uitgelegen, behalve heel soms een timeout. Ik draai overigens geen websites met een database, dus daar zou nog wel wat kunnen hebben gezeten.
Cloud ☁️
yourhosting en alfahost hebben het exact zelfde bedrijfsadresHKLM_ schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:07:
Wat ik van een oud medewerker begreep die ik laatst had gecontact op linkedin omdat ik support zocht is het zit alfahost bij Total Webhosting Solutions Bv
[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 29-12-2020 22:14 ]
Hmm, ik zie het. RTR is echter op nr 32, niet 28, en volgens mij hebben zij ook niets met elkaar te maken. Voor mijn eigen hosting diensten gebruik ik RTR, en uit niets blijkt dat het bij YH of AH hoort.boyette schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:10:
[...]
yourhosting en alfahost hebben het exact zelfde bedrijfsadres
en Realtime Register dat zit daar ook weer bij
Thom
alle domeins geregistreerd door alfahost lopen sowieso via RTR als registrarThom schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:00:
[...]
Hmm, ik zie het. RTR is echter op nr 32, niet 28, en volgens mij hebben zij ook niets met elkaar te maken. Voor mijn eigen hosting diensten gebruik ik RTR, en uit niets blijkt dat het bij YH of AH hoort.
Volgens https://drimble.nl/bedrijf/zwolle/27480313/alfahost-bv.html is Alfahost BV wel degelijk te linken aan TWS. Daarnaast als je op KvK.nl op Your Hosting zoekt zie je dat ze een handelsnaam Alfahost gebruiken.Thom schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:00:
[...]
Hmm, ik zie het. RTR is echter op nr 32, niet 28, en volgens mij hebben zij ook niets met elkaar te maken. Voor mijn eigen hosting diensten gebruik ik RTR, en uit niets blijkt dat het bij YH of AH hoort.
juistslaay schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:06:
[...]
Volgens https://drimble.nl/bedrijf/zwolle/27480313/alfahost-bv.html is Alfahost BV wel degelijk te linken aan TWS. Daarnaast als je op KvK.nl op Your Hosting zoekt zie je dat ze een handelsnaam Alfahost gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 29-12-2020 23:11 ]
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 30-12-2020 23:03 ]
en nog honderd anderenAW_Bos schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:08:
Realtime Register is sinds enkele maanden ook registrar bij de domeinen die bij Reviced geregistreerd zijn , wat nu onder VIP Internet valt.
Thom
Cloud ☁️
Dat is gewoon mail.jedomeinnaam.nlguillaume schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:03:
Even vraagje tussendoor, is er voor Alfahost ook gewoon een POP-server met SSL? Heb die instellingen nooit ergens kunnen vinden...
[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 30-12-2020 17:25 ]
Cloud ☁️
Hmz, ik kreeg 't echt niet werkend een jaar geleden, alleen maar op poort 110 zonder SSL, was vervelend. Ik dacht dat het wellicht zou zijn zoals bij andere providers, waarb de mailserver de certificaten van het eigen domein niet paraat heeft, maar je een algemene domeinnaam kon gebruiken (mail.??xc*.nl).
Oei, dat ben ik nog niet tegengekomen binnen DirectAdmin, alleen maar timeouts. Het lijkt er iig op dat de servers de huidige belasting niet aan kunnen.HKLM_ schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:25:
DirectAdmin is er wel maar damm traag en vol sql fouten dat items niet gevonden kan worden....
Wat voor certificaten? Je DKIM certificaat?guillaume schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:02:
[...]
Hmz, ik kreeg 't echt niet werkend een jaar geleden, alleen maar op poort 110 zonder SSL, was vervelend. Ik dacht dat het wellicht zou zijn zoals bij andere providers, waarb de mailserver de certificaten van het eigen domein niet paraat heeft, maar je een algemene domeinnaam kon gebruiken (mail.??xc*.nl).
[...]
Oei, dat ben ik nog niet tegengekomen binnen DirectAdmin, alleen maar timeouts. Het lijkt er iig op dat de servers de huidige belasting niet aan kunnen.
Alfahost (de naam) was van Yourhosting en is sinds anderhalf jaar oid onderdeel van Versio. Welk allemaal weer onderdeel is van TWS.DjoeC schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:43:
Alfahost valt onder Total Webhosting Solutions BV samen met een hele bak aan andere hosters en BV's zoals Argeweb, de Heeg, Your Hosting. Totaal een groep van zo'n 30-40 BV's.
RTR was ooit onderdeel van de holding boven Yourhosting. Inmiddels is het helemaal zelfstandig en werken ze voor enorm veel grote hostingpartijen.Thom schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:00:
[...]
Helemaal correct. RTR is dus niet relevant voor dit topic.elparia schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:06:
[...]
RTR was ooit onderdeel van de holding boven Yourhosting. Inmiddels is het helemaal zelfstandig en werken ze voor enorm veel grote hostingpartijen.
Dat "helemaal zelfstandig" is als ik de KvK gegevens icm met TWS bekijk nog maar de vraag. Los van of het voor dit topic verder relevant is.elparia schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:06:
[...]
RTR was ooit onderdeel van de holding boven Yourhosting. Inmiddels is het helemaal zelfstandig en werken ze voor enorm veel grote hostingpartijen.
niks van gemerktHKLM_ schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:25:
DirectAdmin is er wel maar damm traag en vol sql fouten dat items niet gevonden kan worden....
Cloud ☁️
die is alweer down ondertussen.HKLM_ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 04:46:
Zojuist kunnen inloggen op de portal https://mijn.alfahost.nl/clientarea.php met mijn oude wachtwoordDeze hebben ze i.i.g niet rereset.
Pagina is er nog alleen je kan geen rukboyette schreef op donderdag 31 december 2020 @ 05:14:
[...]
die is alweer down ondertussen.
maar dat lijkt me niet de bedoeling.
van de andere kant kan ik me niet voorstellen dat die wachtwoorden zijn gelekt en ook niet die van de e-mailadressen. die worden namelijk encrypted opgeslagen.
wat er wel is gebeurd is mij onduidelijk.
wel had ik enkele maanden geleden al vreemde spoofing opgemerkt.
Cloud ☁️
Dat met die DNS was volgens mij van te voren ook al en heeft niets met het huidige incident te maken.HKLM_ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:05:
[...]
Pagina is er nog alleen je kan geen rukDNS wijzigingen zijn nog niet beschikbaar en de verhuistokens zijn ook nog nergens te bekennen.
TWS heeft RTR niet overgenomen destijds. Maar idd misschien voor een ander topicDjoeC schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:26:
[...]
Dat "helemaal zelfstandig" is als ik de KvK gegevens icm met TWS bekijk nog maar de vraag. Los van of het voor dit topic verder relevant is.
Beboyette schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:07:
[...]
Dat met die DNS was volgens mij van te voren ook al en heeft niets met het huidige incident te maken.
Verhuistokens ja die kun je via het nieuwe ticketsysteem opvragen momenteel.
Cloud ☁️
Vraag ze je ff te bellen.HKLM_ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:12:
[...]
Be
Dat is dus 2x niet waar. DNS deed het prima op 23 december in de portal. Via support geprobeerd de tokens op te vragen maar die zijn niet beschikbaar en ze verwijzen mij door naar de portal als die er weer is.
Nu is er een hele mooie foutmelding te zien van Mollie 🙄HKLM_ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 04:46:
Zojuist kunnen inloggen op de portal https://mijn.alfahost.nl/clientarea.php met mijn oude wachtwoordDeze hebben ze i.i.g niet rereset.
[ Voor 31% gewijzigd door slaay op 31-12-2020 11:00 ]
Cloud ☁️
Ik bedoelde gewoon het SSL-certificaat. Bij veel providers is het iig zo dat je niet je eigen domeinnaam niet kunt gebruiken voor een versleutelde verbinding naar een POP- of IMAP-server, omdat die niet het SSL-certificaat paraat heeft voor jouw domeinnaam. Zie bijv. https://www.versio.nl/art...s-van-mijn-e-mail-accountraptorix schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:44:
[...]
Wat voor certificaten? Je DKIM certificaat?
Ja, fijn om gewoon door te kunnen. Waar ga je heen?HKLM_ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:50:
Ik heb zojuist mijn tokens voor de domeinnamen uit de portal kunnen vissen en de verhuizingen aangevraagd bij een andere partij. Voor mij is het klaar i.i.g en ik kan weer verder
Thom
Ik ga naar hostnet daar heb ik al 1 en ander. Alleen mijn aanvragen zijn afgekeurd omdat de verhuistokens die je momenteel kan opvragen in de portal niet geldig zijnThom schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:21:
[...]
Ja, fijn om gewoon door te kunnen. Waar ga je heen?
Cloud ☁️
Dat is op zich ook helemaal niet nodig, als jouw Mailhoster gewoon een geldig certificaat heeft, heeft het geen enkele toegevoegde waarde om je eigen certificaat te gebruiken.guillaume schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:14:
[...]
Ik bedoelde gewoon het SSL-certificaat. Bij veel providers is het iig zo dat je niet je eigen domeinnaam niet kunt gebruiken voor een versleutelde verbinding naar een POP- of IMAP-server, omdat die niet het SSL-certificaat paraat heeft voor jouw domeinnaam. Zie bijv. https://www.versio.nl/art...s-van-mijn-e-mail-account![]()
Anderhalf jaar geleden gold dit naar mijn weten ook echt bij Alfahost, maar inmiddels lijkt 't wél te werken en wie weet is 't bij Versio inmiddels ook wel al zo (maar nog niet via dat artikeltje).
Ik doelde ook niet per definitie op het "eigen" certificaat, als je daar - in dit geval - mee doelt op het certificaat dat ik heb laten genereren via Let's Encrypt in DirectAdmin, maar (wat ik dan beter had moeten specificeren) een certificaat dat mijn domeinnaam bevat. Naar mijn weten zal er toch echt domain validation plaats moeten vinden. Als ik dat mis heb, dan wil ik graag leren hoe 't wél zit.raptorix schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:21:
[...]
Dat is op zich ook helemaal niet nodig, als jouw Mailhoster gewoon een geldig certificaat heeft, heeft het geen enkele toegevoegde waarde om je eigen certificaat te gebruiken.
[ Voor 32% gewijzigd door guillaume op 02-01-2021 03:51 ]
Ja? Dat artikel is gebaseerd op dit topic
Cloud ☁️
Qua mail doe je dat niet met een domeincertificaat, dit doe je via DMARC, SPF dan wel DKIM, dit doe je zonder certficiaat maar op DNS niveau, waarbij je bij DKIM ook nog eens een email messaged signed.guillaume schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:49:
[...]
Ik doelde ook niet per definitie op het "eigen" certificaat, als je daar - in dit geval - mee doelt op het certificaat dat ik heb laten genereren via Let's Encrypt in DirectAdmin, maar (wat ik dan beter had moeten specificeren) een certificaat dat mijn domeinnaam bevat. Naar mijn weten zal er toch echt domain validation plaats moeten vinden. Als ik dat mis heb, dan wil ik graag leren hoe 't wél zit.
Tenzij je DANE implementeertraptorix schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:14:
[...]
Qua mail doe je dat niet met een domeincertificaat, dit doe je via DMARC, SPF dan wel DKIM, dit doe je zonder certficiaat maar op DNS niveau, waarbij je bij DKIM ook nog eens een email messaged signed.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Wat ik zo lees van DANE gaat het met name om de encryptie van mail, en niet van sender authenticity, maar heb het heel even snel gescanned dus kan zijn dat ik het mis heb.
Ik heb het losjes doorgenomen en niet het idee dat dit slaat op wat ik bedoelde. Dit lijkt louter te gaan over het verzenden van mail en de authenticatie, niet over het simpelweg verbinden met de POP- of IMAP-server om mail op te halen.raptorix schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:14:
[...]
Qua mail doe je dat niet met een domeincertificaat, dit doe je via DMARC, SPF dan wel DKIM, dit doe je zonder certficiaat maar op DNS niveau, waarbij je bij DKIM ook nog eens een email messaged signed.
Zie ook: https://returnpath.com/do...f-dkim-quick-start-guide/
Het komt er meestal op neer dat je een DNS record aanmaakt waarbij de ontvangende zender kan checken dat jij inderdaad bevoegd bent om namens dat domein te mailen.
Ik denk 't ook, anders kan ik mijn ervaringen bij Versio en tot een paar dagen geleden bij Alfahost ook niet verklaren.DutchKel schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:48:
Je hebt wel een certificaat nodig om via een https webmail verbinding te maken. Of het ook voor secured pop3/smtp/imap wordt gebruikt weet ik niet, maar het lijkt me wel.
Webmail uiteraard wel, dat is immers gewoon een website, POP3/SMTP lijkt me niet dat je dat via je eigen hostname doet, maar dat van het adres van de hoster, daar hoef je uiteraard zelf geen certificaat voor te hebben. Hou er wel rekening mee dat als je klanten gaat migreren dat de kans bestaat dat ze niet meer gebruik mogen maken van deze diensten, vooral mbt SMTP is men meestal streng.guillaume schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:28:
[...]
Ik heb het losjes doorgenomen en niet het idee dat dit slaat op wat ik bedoelde. Dit lijkt louter te gaan over het verzenden van mail en de authenticatie, niet over het simpelweg verbinden met de POP- of IMAP-server om mail op te halen.
[...]
Ik denk 't ook, anders kan ik mijn ervaringen bij Versio en tot een paar dagen geleden bij Alfahost ook niet verklaren.
Het is wel degelijk zo dat de meeste hosters by default een DNS record voor imap/mail/pop/smtp.eigendomeintje.nl instellen, maar ook dat het verbinden dan alleen zonder encryptie kan. Dit lijkt dus (sinds kort?) wél mogelijk bij Alfahost, dus ik denk dat de software voor de mailserver daar ook toegang krijgt tot het Let's Encrypt domeincertificaat om dit te verwezenlijken.raptorix schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:04:
[...]
Webmail uiteraard wel, dat is immers gewoon een website, POP3/SMTP lijkt me niet dat je dat via je eigen hostname doet, maar dat van het adres van de hoster, daar hoef je uiteraard zelf geen certificaat voor te hebben. Hou er wel rekening mee dat als je klanten gaat migreren dat de kans bestaat dat ze niet meer gebruik mogen maken van deze diensten, vooral mbt SMTP is men meestal streng.
Dat vind ik nogal kwalijk, dan ga je uit een soort van semi-luxe iets aanbieden wat dus slechter is als via de beveiligde verbinding van je provider te verbinden, of begrijp ik het nu verkeerd?guillaume schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:28:
[...]
Het is wel degelijk zo dat de meeste hosters by default een DNS record voor imap/mail/pop/smtp.eigendomeintje.nl instellen, maar ook dat het verbinden dan alleen zonder encryptie kan. Dit lijkt dus (sinds kort?) wél mogelijk bij Alfahost, dus ik denk dat de software voor de mailserver daar ook toegang krijgt tot het Let's Encrypt domeincertificaat om dit te verwezenlijken.
Ja je begrijpt 't alweer verkeerd jaraptorix schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:32:
[...]
Dat vind ik nogal kwalijk, dan ga je uit een soort van semi-luxe iets aanbieden wat dus slechter is als via de beveiligde verbinding van je provider te verbinden, of begrijp ik het nu verkeerd?
[ Voor 23% gewijzigd door guillaume op 03-01-2021 00:09 ]
[ Voor 10% gewijzigd door guillaume op 03-01-2021 00:46 ]
Je kunt gewoon simpelweg een let's encrypt certificaatje installeren voor mail.domein.nl en daarna kun je via je eigen domein over ssl mailen.guillaume schreef op zondag 3 januari 2021 @ 00:45:
Ik kon 't ook niet geloven en uiteindelijk bleef ik zitten met een aanname (mail server heeft toegang tot domeincertificaten), geen conclusie. Ik heb dus net even met Sylpheed geprobeerd een verbinding te maken via pop.domeintje.nl + SSL. Wat blijkt: op dat moment wordt gewoon het domeincertificaat van vserver1.alfahost.nl geserveerd. Dat is wel te verwachten natuurlijk. Je kunt dit certificaat dan natuurlijk nog wel accepteren (maar dan kun je net zo goed vserver1.alfahost.nl instellen als pop-server), maar dat ik dit niet eerder zag, was omdat het erop lijkt dat Gmail (moest 't daar instellen voor kennis) dat certificaat dan maar gewoon accepteert zonder feedback.
Met mail.axc.nl krijg ik te zien in Sylpheed dat het een self-signed certificate voorgeschoteld krijgt, dat is ook niet echt de bedoeling lijkt me.
Nee, ik dacht dat dat inmiddels voor Alfahost was (dat was m'n aanname), maar je mail client krijgt dat certificaat dan helemaal niet geserveerd. In plaats daarvan krijgt 'ie een certificaat voor vserver1.alfahost.nl.jochem1998 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 02:26:
[...]
Je kunt gewoon simpelweg een let's encrypt certificaatje installeren voor mail.domein.nl en daarna kun je via je eigen domein over ssl mailen.
Direct linkje werkt ook niet: https://vserver1.alfahost.nl:2222/CMD_LOST_PASSWORDDutchKel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:24:
We zijn intussen al bijna 2 weken verder en ik kan helaas nog steeds bij de directadmin site niet inloggen. De reset password procedure die ze hebben gestuurd werkt helaas niet (bij de inlog pagina zou een password recovery knop zijn, maar die is er niet).
Ik heb maandag een ticket aangemaakt hierover maar uiteraard nog geen antwoord op gehad. Heeft iemand hier misschien een tip over hoe het directadmin password kan worden gereset? Eventueel een directe url naar de pagina oid?
Uiteraard kan ik ook de boel gaan verhuizen, maar bij een volgende hoster kan ik ook dezelfde problemen krijgen in de toekomst.
"The lost password feature is disabled"
En wat staat er op zwart dan? Ik ken alfahost niet, maar hun portal is live, hun website is live. Dus wat is dan het probleem?boyette schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:09:
alles weer op zwart?
alle domeinen die geregistreerd zijn uit de luchtNLMaca schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:20:
[...]
En wat staat er op zwart dan? Ik ken alfahost niet, maar hun portal is live, hun website is live. Dus wat is dan het probleem?
[ Voor 164% gewijzigd door boyette op 27-06-2021 13:08 ]
[ Voor 99% gewijzigd door boyette op 26-06-2021 14:52 ]
de NS servers zelf lijken gewoon te functionerenslaay schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:48:
Hun NS server lijkt geen enkele domeinnaam meer te kennen...
host-tracker.com geeft aan dat mijn site gehost bij Alfahost sinds 25 juni 20:30 uur niet meer te bereiken is.
Want vul je het ip-adres in van de server op je hosts file dan werkt de site wel.
[ Voor 41% gewijzigd door boyette op 27-06-2021 12:37 ]
Het ligt wel aan hun nameservers, want als je bij bijvoorbeeld 8.8.8.8 (Google DNS) je domeinnaam opvraagt krijg je dat domeinnaam niet gevonden wordt.boyette schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:18:
[...]
de NS servers zelf lijken gewoon te functioneren
ns1-1.alfahost.nl
ns2-1.alfahost.nl
De omgevingen zijn gewoon in de lucht
maar de domeinnamen zijn zelf niet bereikbaar.
Wat jij hebt gedaan is je website op basis van ip adres laten vinden maar dan is de website nog altijd niet op domeinnaam te vinden.
Volgens mij toch geen DNS probleem
want dan zou je het met een andere DNS server dit probleem kunnen oplossen
factuur niet betaald bij de registrar of zo
dat wil zeggen dat er geen route is of dat het domein niet bestaat of om een andere reden uit de lucht isslaay schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:28:
[...]
Het ligt wel aan hun nameservers, want als je bij bijvoorbeeld 8.8.8.8 (Google DNS) je domeinnaam opvraagt krijg je dat domeinnaam niet gevonden wordt.
Mijn 'oplossing' met de hosts file is puur om te zien of de website wel werkt en dat blijkt het geval te zijn.
Zodra publieke DNS servers weer info kunnen opvragen bij de nameservers van Alfahost zullen ze websites weer bereikbaar worden.
[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 27-06-2021 23:03 ]
[ Voor 11% gewijzigd door slaay op 27-06-2021 22:06 ]
yes hier ookslaay schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:23:
Zojuist reactie van Alfahost en de mijn website is weer bereikbaar.
Reactie van Alfahost was alleen 'zou u het nogmaals kunnen proberen?' en vervolgens 'storing op de DNS'.
[ Voor 11% gewijzigd door boyette op 27-06-2021 23:01 ]
Wat dan? Hun website doet het iigboyette schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 05:15:
alfahost ligt weer eens helemaal plat
Cloud ☁️
ja hun eigen website is kennelijk ergens anders gehost
[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 20-10-2021 05:32 ]
I reject your reality and substitute my own
Murphy was an optimist
[ Voor 103% gewijzigd door boyette op 03-08-2022 10:56 ]
Hebben ze dan geen redundatie? Bij Versio had ik ook wel eens zo'n issue.boyette schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:27:
Is het weer zover?
alles plat?
of alleen een DNS Issue?
update 1030 uur
reactie nu van alfahost support:
Hartelijk dank voor je bericht, er zijn momenteel wat problemen met de alfahost nameservers, we werken aan een oplossing. We verwachten dat het voor 12:00 weer zou moeten werken.
update 11:00 uur
storing verholpen
[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 03-08-2022 13:20 ]
Hosting kost 0.99 centAW_Bos schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:20:
[...]
Hebben ze dan geen redundatie? Bij Versio had ik ook wel eens zo'n issue.
Nameservers moet je altijd geografisch gescheiden houden in verschillende netwerken.
Cloud ☁️
True, true...
dit = versioAW_Bos schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:20:
[...]
Hebben ze dan geen redundatie? Bij Versio had ik ook wel eens zo'n issue.
Nameservers moet je altijd geografisch gescheiden houden in verschillende netwerken.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq