Aansluiten Onkyo TX-SR508 met Samsung 49RU8000 + PVR

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosZk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-07 09:46
Hoi,

Na vele pogingen krijg ik de nieuwe Samsung 49RU8000 niet goed werkend met de Onkyo TX-SR508. Heb verschillende manieren van aansluitingen geprobeerd en diverse instellingen aangepast op zowel de Onkyo als TV maar er is altijd iets wat niet goed werkt. Ook een nieuwe HDMI kabel maakt geen verschil.

Wil graag radio kunnen luisteren op de kabel (zolang het nog kan) via de PVR zonder dat de TV aan staat/gaat of dat als je de TV uitzet (als deze toch aan gaat) de PVR weer uit gaat.
Het geluid van live TV loopt nu voor op het beeld. Bij opnames met de PVR is het soms goed maar soms ook niet en dan loopt het geluid weer voor op het beeld.

Is nu als volgt aangesloten:

COAX: Ziggo TV punt loopt naar PVR, Ziggo radio punt loopt naar Receiver.

PVR naar HDMI In '(CBL /Sat)' op Receiver
'HDMI out' op Receiver naar 'HDMI 4 (ARC)' op Samsung

Optisch: 'Digital Audio Out' op TV naar 'TV/CD' van Receiver (is/was bedoeld om geluid van Smart TV bij app gebruik over Onkyo te krijgen)

Wie ziet hier iets geks in. En belangrijker, wie heeft tips om het anders aan te sluiten/ in te stellen zodat het wel werkt zoals gewenst.

[ Voor 46% gewijzigd door GosZk op 28-01-2021 12:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-08 13:10
Mijn persoonlijke ervaringen met ARC. Werkt vaker niet dan wel.

Vandaar dat ik zelf de TV gewoon aan heb als ik radio wil luisteren. ( gebruik meestal spotify rechtstreeks op mijn soundbar )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:19

FeaR

In GoT we trust

GosZk schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:43:
.... zonder dat de TV aan staat/gaat of dat als je de TV uitzet (als deze toch aan gaat) de PVR weer uit gaat.
Dat zit hem in HDMI CEC. Als je dat uitschakelt dan sprint apparatuur niet meer automatisch aan en uit. Ik zou naast "Power Control" ook eens "HDMI Control" uitschakelen. En/of ook op de andere bronnen dit uitzetten indien deze ongewenst schakelen. Let wel dat het kan betekenen dat je daardoor ook HDMI ARC kwijt raakt. Het zijn twee aparte dingen maar veel merken koppelen ze samen. Zonder HDMI ARC ben je wel aangewezen op S/PDIF.

Edit:
S/PDIF hoeft overigens niet minder te zijn dan HDMI ARC. Soms komt Dolby Digital Plus ook over die weg. eARC is wel echt anders maar dat ondersteunt deze combinatie van apparatuur niet.

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 28-12-2020 14:03 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosZk
Hoi FeaR,

Dank voor je reactie.

Waar vind ik 'HDMI CEC' terug? Kan het zowel in de beschrijving als in de instellingen niet terug vinden. De optie 'HDMI Control' staat nu ook uit. Audio via S/PDIF is ook prima, als het allemaal maar werkt :)

In de aansluitingen kun je niets vreemds vinden? Dat audio niet synchroon loopt zou dan opgelost kunnen worden met de instellingen. Met hierbij de aanname dat de HDMI kabels goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosZk
Heb getest met een nieuwe HDMI kabel maar dat bied helaas ook geen oplossing.

Heeft er iemand nog tips om uit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
GosZk schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:42:
Hoi FeaR,

Dank voor je reactie.

Waar vind ik 'HDMI CEC' terug? Kan het zowel in de beschrijving als in de instellingen niet terug vinden. De optie 'HDMI Control' staat nu ook uit. Audio via S/PDIF is ook prima, als het allemaal maar werkt :)

In de aansluitingen kun je niets vreemds vinden? Dat audio niet synchroon loopt zou dan opgelost kunnen worden met de instellingen. Met hierbij de aanname dat de HDMI kabels goed zijn.
Samsung TV?

Dan moet je Anynet hebben.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosZk
Helaas, zie bij 'Expert instellingen' geen 'Anynet' staan. Dat is wat je bedoeld toch? Want als ik op Anynet zoek krijg ik ook een remote te zien maar dat lijkt bij Anynet+ te horen.
Pagina: 1