Oude topics worden te snel gesloten bij een "bump"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
N.a.v. het slotje door @Yorinn

Koopt Belsimpel altijd negatieve reviews af?

Ik ben van mening dat er regelmatig te snel een slotje op een oud topic gezet wordt en in ieder geval in bovengenoemd geval.

Het topic is gekickt door @Nap met een post die aansluit met de ervaring van de TS.
Nu was ik dat topic dus voor het eerst aan het lezen en had, naar mijn mening, een goede aanvulling. Ik was dan ook druk aan het typen, maar bij het posten van mijn comment zat er ineens een slotje op.

Ok natuurlijk stelt @Nap een vraag die uiteindelijk niets met de originele startpost te maken heeft (namelijk de manier waarop Tweakers met de reviews van nieuwe leden omgaat), maar door er rucksichlöss een slotje op te gooien ontneem je gewoon de mogelijkheid van leden om aanvullingen te geven.

Waarom @Nap niet gewoon vragen of hij de vraag in een apart topic kan stellen zodat het in het betreffende topic over Belsimpel kan blijven gaan ipv de manier waarop Tweakers met de reviews om gaat?!?.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit is een beleidsvraag, geschikt voor algemene discussie. Ik schuif dit topic dus even een eindje op. :)

Schop een Modje => Lieve Adjes

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
Volgens mij worden oude topics sneller dichtgegooid als daarin wordt gereageerd, omdat Tweakers wilt dat zo veel mogelijk nieuwe topics aangemaakt worden. Ik meende mij te herinneren dat dit uitgelegd is bij de introductie van Tweakers 7.5. In plaats van in een oude topic "on-topic" te reageren, loont het meer voor Tweakers als een nieuw topic aangemaakt wordt. Want meer topics betekent meer indexering op google en dus meer kans dat mensen terechtkomen bij Tweakers bij een zoekopdracht.

Het nadeel laat zich raden: informatie raakt gefragmenteerd tussen topics.

Misschien niet helemaal overeenkomend met het voorbeeld van de TS, maar ik vermoed dat dit wel te grondslag ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Persoonlijk ben ik er ook voorstander van om ongewenste ‘bumps’ af te splitsen ipv het topic te sluiten. Afhankelijk van hoe ongewenst de bump is kan dat afsplitsen dan naar een apart nieuw open topic, een nieuw topic dat direct op slot gaat of de prullenbak in (bij spam bijvoorbeeld).

Het originele topic gaat dan niet onnodig op slot en zakt direct weer weg naar zijn oorspronkelijke plek op de chronologische sortering.

@Yorinn is dat voor het in de TS genoemde voorbeeld misschien ook een optie om dat alsnog te doen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Orion84 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:13:

@Yorinn is dat voor het in de TS genoemde voorbeeld misschien ook een optie om dat alsnog te doen?
Op dit moment niet. Het bericht uit het voorbeeld is in Nap in "[ShR] Meldingen Shopreview - deel 5" al herplaatst.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Yorinn schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:59:
[...]

Op dit moment niet. Het bericht uit het voorbeeld is in Nap in "[ShR] Meldingen Shopreview - deel 5" al herplaatst.
Dan kan de bump dus naar TC en het oude topic weer open (en terug naar de vergetelheid).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Orion84 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:42:
[...]

Dan kan de bump dus naar TC en het oude topic weer open (en terug naar de vergetelheid).
done.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1