Momenteel ben ik aan het rondkijken voor een andere auto. Mijn hobby is windsurfen en dat bepaald voornamelijk welke auto ik ga aanschaffen. Ik rijdt nu een Peugeot 207 waarin ik best wat surfmateriaal kwijt kan, maar wil graag een grotere auto aanschaffen waarin ik meer in de auto kwijt zou kunnen. Ik zou graag twee boards in de auto kwijt willen (foilboard 210x85) en een free ride board (236x70). Plus een paar gieken, 3-4 zeilen en 2-3 masten en nog wat tassen met spullen. Grootste bottleneck is de lengte van de boards. Mijn free ride board past in mijn Peugeot, voorstoel zo veel mogelijk plat met achterbank recht op en dan schuin onder het dashboard schuiven. Nu zou ik graag willen overstappen op een station waarbij de voorstoel of plat kan if voldoende ver naar voren waarbij ik minimaal 230 cm ruimte plat heb. Nu lijkt het dat voorstoelen die plat kunnen niet standaard te zijn.
Op mijn short list staan de volgende auto's in station uitvoering (bouwjaar 2016-2018):
Seat Leon
Opel Astra
Kia ceed
Peugeot 308
Hyundai i30
Ford Focus
Bij de focus en Leon lijken de passagiers stoel niet echt plat te kunnen.
Heeft iemand ervaring met een van deze auto's / Hoe plat kan de passagiers stoel?
Zijn er nog andere merken en modellen die ik zou moeten overwegen?
Was anders deze periode bij wat dealers langsgegaan om te kijken, maar dat is wat lastiger in de lockdown. Als ik beter weet wat ik wil / goed is voor windsurfen, dan zou ik een proefrit aan huis kunnen aanvragen.
Op mijn short list staan de volgende auto's in station uitvoering (bouwjaar 2016-2018):
Seat Leon
Opel Astra
Kia ceed
Peugeot 308
Hyundai i30
Ford Focus
Bij de focus en Leon lijken de passagiers stoel niet echt plat te kunnen.
Heeft iemand ervaring met een van deze auto's / Hoe plat kan de passagiers stoel?
Zijn er nog andere merken en modellen die ik zou moeten overwegen?
Was anders deze periode bij wat dealers langsgegaan om te kijken, maar dat is wat lastiger in de lockdown. Als ik beter weet wat ik wil / goed is voor windsurfen, dan zou ik een proefrit aan huis kunnen aanvragen.