Vraag

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik heb een hele tijd geleden een Behringer C-1 aangeschaft ter vervanging van de willekeurige goedkope headsets/microfoons die ik voorheen gebruikte. Hierbij een U-Phoria UM2 gekocht, omdat dat de goedkoopste optie was.

Ik ondervind erg veel ruis hierbij, op internet zie ik dat er mensen zijn die de behuizing opengemaakt en gegrond hebben, maar voor een apparaat van 40 euro vind ik dat te veel moeite. Ik zou ook graag een tweede (schakelbare?) uitgang willen, zodat ik zowel oortjes als speakers aan kan sluiten (ik gebruik meestal mijn Sennheiser PXC-550 headset, maar die moet wel eens opgeladen worden).

Zijn er alternatieven die minder gevoelig zijn voor geruis en het liefst twee outputs hebben? Als er een optie is die ook een 'echte' hoofdtelefoon kan aansturen dan zou dat helemaal mooi zijn, want dat gaat mijn volgende upgrade zijn.

Budget rond de 100 euro. Moet minstens een XLR aansluiting en zo'n speaker uitgang (6.3mm?) hebben, en op mijn PC aangesloten kunnen worden. Ik was aan het kijken naar de UMC22, die ziet er al iets steviger/duurder uit, maar ik heb hier verder geen ervaring mee dus ik laat het graag aan de experts over.

Alle reacties

• Gember
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-11-2022
Voor de UMC22 zouden er geen originele ASIO-drivers zijn, maar "fake" Asio4all drivers.
Ik lees goede reviews over de UMC202HD als je onder de 100 euro wilt blijven.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Gember schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:44:
Voor de UMC22 zouden er geen originele ASIO-drivers zijn, maar "fake" Asio4all drivers.
Ik vind het opzich niet erg om net iets over de 100 te gaan, maar ik kan 200 euro voor een audio interface momenteel niet verantwoorden. De UMC202HD ziet er inderdaad goed uit, kan 'm alleen nergens vinden in Nederland zonder dat hij bijna twee maanden levertijd heeft

• Gember
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-11-2022
Bij Thomann voor 69 euro direct leverbaar.

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 18:20
Gember schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:44:
Inderdaad, erg leuke audio interfaces. Toen ik een tweede wilde kopen waren ze ook al slecht leverbaar. Uiteindelijk een gebruikte gevonden op MP voor 2 tienties :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee