Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hieris-l
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-06-2022
Hello,
Eerste keer hier op tweakers.

Ik kon niks vinden op mijn vraag, wel wat antwoorden over Finder.
Maar ik werk dus op 3 schermen op mijn werk, macbook en 2 externe schermen die boven mijn macbook hangen.
In mijn geval wil ik op mijn rechter externe beeldscherm een finder venster open staan. Dan wil ik een pdf bestand openen (in Voorvertoning) en dan opent hij op mijn macbook(scherm) ipv de scherm waar ik de finder heb open staan.
Hoe krijg ik het voor elkaar zodat de bestanden die ik open op de externe scherm tevoorschijn komt ipv mijn macbook scherm?

dank alvast voor (jullie) hulp.
greets
L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:53
Hi dit kan wel hoor je moet de Previewer app koppelen aan de desktop van de monitor die jij wilt. Dit is overigens met elke app mogelijk:
To assign a app, you first must have multiple desktops running in mission control.
1. Make a new desktop in mission control.
2. Launch the app (in jou geval dus de app Previewer) you want to assign and put it on the screen you want it to be assigned to.
3. Right-click or ctrl-click on the dock icon for the app.
4. Go to options.
5. You should now see the option to assign to desktop of display 1, display 2, etc...
Enjoy

[ Voor 16% gewijzigd door Riptide op 28-12-2020 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riptide
Stap 1:
Open Mission Control en maak een nieuwe desktop aan via het plusje (in jou geval krijg je 3 desktops)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SoBV-JTYT15p55KAulAzgDgfmwU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gRBQ3QaJNHJ6LXDqnt7CwtbD.png?f=fotoalbum_large

Stap 2:
Zet de Previewer app vast in je dock en click control of rechtermuisknop op de Previewer app.
Je kan nu naar wens de display koppelen aan de Previewer app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-of9HNFn1hYC9_f4mYDT1EEjk9k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OpHuwwxXckdop9rgmcuisjG6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Riptide op 28-12-2020 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hieris-l
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-06-2022
Riptide schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:27:
Stap 1:
Open Mission Control en maak een nieuwe desktop aan via het plusje (in jou geval krijg je 3 desktops)
[Afbeelding]

Stap 2:
Zet de Previewer app vast in je dock en click control of rechtermuisknop op de Previewer app.
Je kan nu naar wens de display koppelen aan de Previewer app.

[Afbeelding]
Je bent een held! Dit werkt gewoon. En weer wat geleerd. Ik ben blij! Dank Dank Dank!
En alvast ook een fijne jaarwisseling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
Heej graag gedaan hoor goed om te horen dat het gelukt is fijne jaarwisseling!

[ Voor 41% gewijzigd door Riptide op 29-12-2020 12:26 ]