KIJK video's niet bereikbaar op thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hallo medetweakers,

Zoals de titel al aangeeft: KIJK video's (van sbs6 etc.) zijn niet bereikbaar op ons thuisnetwerk. Het gekke is dat alle andere websites het prima doen en dat ik ook op de website kijk.nl zelf kom en dat alles het doet*, behalve de video's zelf. Het probleem doet zich voor op zowel een windows laptop (verschillende browsers getest) als een iPad (app). Als ik de iPad via 4g verbinden dan doen de video's het wel gewoon, dus het lijkt echt te liggen aan het netwerk zelf en niet aan de apparaten of aan KIJK zelf. Ik heb het modem (t-mobile Zyxel T-50) al gereset en ook de apparaten zelf opnieuw opgestart maar dit biedt geen oplossing.

De melding is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nGubofQazIRSGaZasy2HRM_kno=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bazLRtE889a5ixVgDkDDuTUw.png?f=fotoalbum_large

(op de iPad blijft alleen het laadcirkeltje draaien)

Ik heb afgelopen week lopen klooien met een raspberry Pi i.c.m. Adguard Home, dus dat zou de oorzaak kunnen zijn, maar het modem is niet meer verbonden met de Pi (na de reset alles weer op standaard en in de instellingen geen gekke dingen tegengekomen zover ik kan zien) en is Adguard Home ook gedeïnstalleerd. Dus ik zou denken dat dit geen problemen meer zou kunnen geven :?

Dit is mijn eerste vraag op het forum, dus als ik iets vergeten ben dan hoor ik het graag. Alvast bedankt! :)

*In het screenshot zie je dat inlogknop rechtsboven ook maar blijft laden. Dit gebeurt wel in Firefox maar niet in Vivaldi

Beste antwoord (via alexie op 28-12-2020 13:43)

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-10 16:58
Dag,

Waarschijnlijk komt het omdat je van T-Mobile een Belgisch IP hebt gekregen. Hierdoor denkt KIJK dat je in België bent. Heb het zelfde. Probeer een VPN, bij mij werkt het daarmee wel.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-10 16:58
Dag,

Waarschijnlijk komt het omdat je van T-Mobile een Belgisch IP hebt gekregen. Hierdoor denkt KIJK dat je in België bent. Heb het zelfde. Probeer een VPN, bij mij werkt het daarmee wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:47
Nou ja, een voormalig Belgisch ip-adres, hoogstwaarschijnlijk staat de informatie bij RIPE wel correct, maar hebben de verschillende geo-ipproviders hun database nog niet geüpdatet. Je zou kunnen proberen contact op te nemen met KIJK dat hun geo-ipgegevens achterhaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties!

Jullie verklaring klinkt logisch en bedankt voor de aangedragen oplossingen (VPN en/of contact opnemen met KIJK). Ik heb even geprobeerd met een VPN en inderdaad dan werken de video's wel! Ik heb KIJK een mailtje gestuurd met de vraag of het zou kunnen kloppen dat hun geo-ipgegevens achterhaald zijn. Ben benieuwd ...

Ik heb maffiabaas als beste antwoord geselecteerd, aangezien ik maar één antwoord als beste kan selecteren, maar natuurlijk allebei bedankt voor het meedenken :)