Review videos in artikels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Het valt mij de laatste tijd op dat in artikels vaak reviews videos toegevoegd worden. Zoals bij playstation 5, xbox series, cyberpunk ect. Vaak vind ik het weinig toevoegen. Helemaal als het onderwerp waar het artikel over gaat, niet echt besproken wordt in de video.

Nu bij het artikel nieuws: DigiTimes: iPad Pro met miniledscherm verschijnt in eerste kwartaal v... @AverageNL wordt zelfs een video van een ouder model dan waar de video over gaat toegevoegd. En het heeft niks te maken met het artikel (miniled).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:25
Kan voor jou geen toegevoegde waarde zijn. Maar voor veel andere mensen weer juist wel.
Ik ben deze nu juist aan het bekijken omdat ik deze niet gezien heb.

Er staat ook onder de video: Tweakers publiceerde eerder dit jaar een review van de huidige iPad Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Voor mij heeft het vaak ook geen toegevoegde waarde maar bij sommige dingen wil je ook wel even zien hoe die werkt en niet alleen maar "hij gaat snel" lezen. Maar goed mijn voorkeur voor lezen heeft geen kritische reden en af en toe wil ik ook gewoon alleen een filmpje kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
corporalnl schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:13:
Kan voor jou geen toegevoegde waarde zijn. Maar voor veel andere mensen weer juist wel.
Ik ben deze nu juist aan het bekijken omdat ik deze niet gezien heb.

Er staat ook onder de video: Tweakers publiceerde eerder dit jaar een review van de huidige iPad Pro
Oke, het komt mij een beetje over als "wij proberen zoveel mogelijk vieuws te krijgen, dus we gooien de video's maar zoveel mogelijk in de artikels".

Tweakers is denk ik groter dan dat, en heeft dat helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-10 17:16
WokeBroke schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:18:
[...]

Tweakers is denk ik groter dan dat, en heeft dat helemaal niet nodig.
Ik denk dat alle beetjes wel nodig zijn als je ziet dat ze op een wanhoopsactie als Premium overstappen. 8)7

Maar ik juich het alleen maar toe, beter daar de inkomsten vandaan kunnen halen dan zo'n vervloekte paywall.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
corporalnl schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:13:
Om het dan toch goed te doen zou dat boven de video moeten staan, dan kun je in ieder geval weten dat het een oude video is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:25
sypie schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:03:
[...]

Om het dan toch goed te doen zou dat boven de video moeten staan, dan kun je in ieder geval weten dat het een oude video is.
Dat zou inderdaad wel een verbeterpunt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:22

AverageNL

Redacteur
Bedankt voor je feedback!

Laat ik beginnen met verduidelijken dat het invoegen van deze video volledig mijn eigen initiatief was. Het is dus zeker geen redactiebeleid om oude video’s onder artikelen te zetten om zoveel mogelijk views te krijgen :)

In algemene zin verschilt de toegevoegde waarde van dergelijke video’s naar mijn idee. Wmb kunnen ze zeker extra achtergrondinformatie toevoegen. Om even één van de door jou genoemde voorbeelden erbij te pakken: dat is bijvoorbeeld het geval bij Cyberpunk. We schrijven uiteraard veel over de bugs en prestatieproblemen van die game, die ook in de review uitgebreid worden benoemd. Het toevoegen van zo’n video met achtergrondinformatie kan wat mij betreft zeker waardevol zijn.

In dit specifieke geval ben ik het overigens wél met je eens dat de video inhoudelijk niet zoveel toevoegt, aangezien het inderdaad niet over minileds gaat (en dat is uiteraard het hoofdonderwerp van het artikel). Ik heb hem bij dezen uit de tekst gesloopt. Er staat nu een render van de iPad Pro 2020 (uiteraard met ingevoegd bijschrift waarin dat staat vermeld) ter illustratie en omdat de tekst anders wat 'leeg' oogt :)

Mocht je verder nog opmerkingen hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
@AverageNL ah joh, kan geen kwaad. Ik kijk toch vaak wel de video van bijvoorbeeld hardware vergelijkingen omdat ik geen zin heb om te lezen. :+

Eigenlijk is het zo'n klein probleem, als het al een probleem kan noemen dat het meer dan een opmerking niet waardig is. Mensen die zich zo aan dingen ergeren, ik snap niet waarom.
Pagina: 1