Coax kabelaansluiting behouden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john7119
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-10 08:57
Hallo,

ik heb een oud huis gekocht en hier gebruik ik momenteel ADSL als internetaansluiting, dus via de telefoonlijn. Nu ben ik bezig om de woonkamer te isoleren, en hier zit nog een coax-kabel aansluiting, die door de vorige bewoner in ieder geval voor televisie is gebruikt. Nu weet ik dat er ook internet via (coax) kabel bestaat.

Ik vraag mij nu af of het handig is om deze kabel te verwijderen (af te knippen)? Dit zou handig zijn als we hem toch niet meer nodig hebben in de toekomst, echter, vraag ik mij af, of je zo'n aansluiting liever behoudt of niet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt ervan af. Ga je voor Ziggo of iets dergelijks dan zit je aan coax vast. Neem je T-mobile dan gaat alles via ethernet.

Dus welke provider neem je?

Ik heb helemaal geen tv en heb alle coax eruit gesloopt en op die plekken ethernet erdoor getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou hem behouden, zo behoud je meer keuze vrijheid als er in de toekomst een goed aanbod voor TV/Internet via de coax kabel voorbij komt.
Een kabel afknippen is makkelijk, bijknippen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:20
Ik zou de kabel behouden, maar wellicht voorzichtig oprollen en in de doos in de muur stoppen. Dit kun je dan netjes afwerken.
Op het moment dat je besluit om over te stappen naar Ziggo weer openmaken en de kabel weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:26
Als je ooit je huis weer wil verkopen is het niet meer aanwezig zijn van een coax kabel een verborgen gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aljooge schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:15:
Als je ooit je huis weer wil verkopen is het niet meer aanwezig zijn van een coax kabel een verborgen gebrek.
Kan je dat onderbouwen? Wellicht bedoel je een hoofdaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:45
Neem aan dat de groene coax bij jou binnen komt via de gevel in de woonkamer.
(ik zou hem daar ook iet willen hebben)

Dan buiten even voorzichtig een gat spitten ter plaatse van waar hij door de muur komt.
Als je dan de kabel tegenkomt kun je de kabel door je tuin uitgraven.
Kabel uit de muur trekken, en via de meterkast weer naar binnen brengen.

Helemaal weghalen/afknippen/afsmeren zou ik niet doen.
Stel dat je hem ooit weer wilt gebruiken...

Bij ons is door brand de kabel beschadigd.
En toen ze tijdens de renovatie het riool gingen aanleggen is de graafmachine halverwege de voortuin door de kabel gegaan, dus helaas geen redden meer aan.

Ik heb nu geen coax of telefoonlijn meer, alleen glasvezel.
Zou niet weten waarom dat een verborgen gebrek is.
Het is hooguit onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john7119
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-10 08:57
Hallo, dank voor jullie reacties! Ik heb besloten de kabelaansluiting toch te behouden. Het kastje heb ik er af geschroefd, maar de kabel laat ik zoals het is, voor het geval dat in de toekomst van pas zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick--
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04-2021
Ik zat hier ook mee tijdens de verbouwing, de hoofdaansluiting kwam ook binnen in de woonkamer, bij de tv. We zijn ook overgegaan op de telefoon lijn dus de coax niet meer nodig.

Nu heb ik hem binnen afgeknipt, buitenshuis een gat gegraven waar hij naar binnen zou moeten gaan en daar lag hij, vanaf de stoep onder maar 20cm grond.

Ik heb hem dus opgespit, gleufje richting de voordeur/ meterkast en hem in de meterkast naar binnen gebracht..

Nu heb ik de coax en telefoon hoofdaansluiting in de meterkast zitten. Net zo makkelijk en vanuit daar een aantal bekabelde verbindingen het huis in en een aantal loos.

Overigens is een Coax of ISRA een luxe en kan dus niet als een gebrek worden gezien. En zolang je het niet in verborgen hou is het dus ook geen verborgen gebrek. Het kan natuurlijk wel als een kleine meerwaarde van de woning gezien worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Rick-- op 28-12-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:53
Tja die kabel is van Ziggo en die mag je helemaal niet zelf verwijderen.
Het hoort tot de nutsvoorzieningen net als water, gas, elektriciteit en telefoon.
Die mag je allemaal niet zelf verwijderen en moet je als je dat wilt door de eigenaar laten verwijderen.

Overigens lijkt het me een beetje en nutteloze actie, gewoon lekker laten zitten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

john7119 schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:20:
Hallo, dank voor jullie reacties! Ik heb besloten de kabelaansluiting toch te behouden. Het kastje heb ik er af geschroefd, maar de kabel laat ik zoals het is, voor het geval dat in de toekomst van pas zou komen.
De hoofdaansluiting van KPN/COAX is niet van de bewoner maar eigendom v.d respectievelijke leverancier en zelfs het plaatje verwijderen is niet toegestaan.

De leiding in huis vanaf het AOP (Abbonee Opname Punt) dus de rest v.d leidingen in je huis zou ik lekker voorzien van UTP

Tja vanalles

Pagina: 1