Windows Hello icm bitlocker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexvK
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-10-2024
Hallo. Ik vraag me af: Ik heb voor zakelijk gebruik een surface pro met windows hello.

Heb zojuist windows tien pro geïnstalleerd.

Stel dat ik het apparaat verlies, kan men dan de date bekijken op de harde schijf ?

Voorheen had ik bitlocker met pin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Zolang je er een wachtwoord op je account hebt en dat wachtwoord is niet bekend dan kunnen ze er niet bij. Surface heeft Bitlocker standaard aanstaan. Of je moet het uit hebben gezet.

Controleer anders even je Bitlocker status.

Een extra feature is inloggen met een Microsoft account. Daar kan je dan MFA op aanzetten. Daarmee kan je dan eenmalig met MFA aanmelden wat hij zal onthouden. Wordt je Surface gestolen, log je op MD account site in en geef je aan dat device gestolen is. Hij is dan niet meer bruikbaar tot je hem zelf weer unlocked met WW en MFA.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexvK
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-10-2024
Bitlocker staat aan. In mijn ms account ook en op device ook.
Dus dat moet zo goed gaan. Hopelijk nooit nodig.

Bedankt voor de info.
Mfa moet ik nog induiken.

Nu kan ik inloggen met alleen gezicht herkennen. Is dat slim?

[ Voor 17% gewijzigd door AlexvK op 27-12-2020 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 14:32
AlexvK schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:45:
Nu kan ik inloggen met alleen gezicht herkennen. Is dat slim?
Windows Hello wordt gezien als iets dat je bent. Daarmee is het een Tier-3 beveiliging. Men moet erg ver gaan om dit na te bootsen. Tier 1 is Gebruikersnaam en wachtwoord (iets dat je weet), tier-2 is bijvoorbeeld een SMS of token (iets dat je hebt). En Tier-3 is iets dat je bent, dus vingerafdruk, gezicht, handafdruk, retinascan etc... Dit wordt ook gezien als het antwoord op Passwordless. Wachtwoorden zijn te achterhalen/raden. Je gezicht wordt niet zomaar nagemaakt tot in perfectie.