Hoi allemaal, mijn laatste computer heb ik gebouwd in 2010. Destijds een student en op dit moment werk ik al jarenlang met een laptop. Nu ik steeds meer power nodig heb en het de keuze is om de laptop te vervangen of voor hetzelfde geld een desktop te bouwen heb ik voor het tweede gekozen.
Ik heb momenteel een Dell3415W monitor deze wil ik in de eerste instantie blijven gebruiken.
Overigens heb ik geen haast, dus als er binnenkort iets nieuws uitkomt waarop ik echt moet wachten dan is dat prima voor mij. Ook wachten op videokaart is geen enkel probleem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hier heb ik niet perse een plafondbedrag voor in gedachte maar wat ik tot nu toe zie is dat er voor 1500 euro een mooi systeem gebouwd kan worden. Wat ik belangrijk vindt is dat ik prijs/kwaliteit gewoon goed zit. Ik betaal liever 20 euro meer voor bijvoorbeeld RAM dan dat ik hierop bezuinig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb momenteel de Dell3415W. Misschien moet dit vervangen worden maar niet voor nu.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb geen merkvoorkeur maar tot nu toe kom ik bij de AMD Ryzen uit en ik neig naar Nvidia omdat deze een aantal slimmigheden hebben die de gamebeleving ten goede komen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het heel tof vinden als jullie mee kunnen denken met slimme tips en trics. Vooral ook in het kader van: Als je 20 euro meer uit geeft dan heb je echt een veel betere SSD.
Ik heb hulp gehad van iemand die echt veel beter op de hoogte is van wat er nu te krijgen is in de markt. Ben benieuwd naar jullie aanvullingen en feedback. Ik heb allebei de mogelijke videokaarten er nu ook in gelaten uiteraard moet er uiteindelijk één overblijven.
Systeem na feedback
Ik heb momenteel een Dell3415W monitor deze wil ik in de eerste instantie blijven gebruiken.
Overigens heb ik geen haast, dus als er binnenkort iets nieuws uitkomt waarop ik echt moet wachten dan is dat prima voor mij. Ook wachten op videokaart is geen enkel probleem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Video editten, ik heb tot nu toe Davinci Resolve gebruikt.
- Gamen, voornamelijk shooters
- Als werkpaard gebruiken, dit vraagt niet perse veel van de CPU maar ik kan enorm veel applicaties tegelijkertijd open hebben die wel RAM lusten. Mijn laptop heeft 16 GB maar dit loopt regelmatig vol en de i5 zit ook bijna continue te blazen.
Hier heb ik niet perse een plafondbedrag voor in gedachte maar wat ik tot nu toe zie is dat er voor 1500 euro een mooi systeem gebouwd kan worden. Wat ik belangrijk vindt is dat ik prijs/kwaliteit gewoon goed zit. Ik betaal liever 20 euro meer voor bijvoorbeeld RAM dan dat ik hierop bezuinig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb momenteel de Dell3415W. Misschien moet dit vervangen worden maar niet voor nu.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Ik wil een stille computer
- De kast minimalistisch en gewoon gesloten, wel met ruimte voor een aantal HD's.
- Ik heb momenteel 16 GB RAM wat vol loopt, ik wil minimaal 32 GB en als dit niet veel extra kost 64 GB, maar dit is waarschijnlijk overkill.
- Een snelle SSD
- Videokaart met minimaal 8 GB RAM, dit wordt aangeraden door Davinci Resolve
- Veel schijfruimte voor video opslag.
- Er zijn naar wat ik weet onderdelen die geschikt zijn voor streamen en gamen tegelijkertijd.
Ik heb geen merkvoorkeur maar tot nu toe kom ik bij de AMD Ryzen uit en ik neig naar Nvidia omdat deze een aantal slimmigheden hebben die de gamebeleving ten goede komen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Stil
- Liefst witte minimalistische kast
- Liefst ook Wifi ingebouwd, ik begrijp en weet dat een kabel het beste is maar ik wil de vrijheid hebben.
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het heel tof vinden als jullie mee kunnen denken met slimme tips en trics. Vooral ook in het kader van: Als je 20 euro meer uit geeft dan heb je echt een veel betere SSD.
Ik heb hulp gehad van iemand die echt veel beter op de hoogte is van wat er nu te krijgen is in de markt. Ben benieuwd naar jullie aanvullingen en feedback. Ik heb allebei de mogelijke videokaarten er nu ook in gelaten uiteraard moet er uiteindelijk één overblijven.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 409,- | € 409,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 Gaming X V2 | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8G | € 519,70 | € 519,70 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G (rev. 2.0) | € 499,55 | € 499,55 |
| 1 | Interne harde schijven | Toshiba X300 (bulk), 8TB (HDWF180UZSVA) | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Wit | € 104,30 | € 104,30 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 150,90 | € 150,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 700W CM | € 104,12 | € 104,12 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 125,- | € 125,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.202,37 | ||
Systeem na feedback
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 383,57 | € 383,57 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 Gaming X V2 | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8G | € 519,70 | € 519,70 |
| 1 | Interne harde schijven | Toshiba X300 (bulk), 8TB (HDWF180UZSVA) | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Wit | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 76,45 | € 76,45 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 150,90 | € 150,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 700W CM | € 107,69 | € 107,69 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 73,- | € 73,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.803,01 | ||
[ Voor 20% gewijzigd door jasperaap op 04-01-2021 11:43 ]