Headset - specifieke vereisten voor softphones

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Animus
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-01-2023
Mijn vraag:
We zijn aan het overwegen om gebruik te maken van softphones op de laptops ingeval we van thuis uit werken. We hebben hierover al wat info gekregen, maar de voorgestelde headsets blijven wat prijzig.
Ik vraag me dus af, zijn er specifieke vereisten voor headsets die zouden gebruikt worden samen met een softphone applicatie?
Of kan je ook degelijk werken met een 'gewone' headset met microfoon.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
We zitten momenteel met hardphones van Panasonic, maar het is dus de bedoeling dat we als we van thuis uit werken, of in meeting zijn met een laptop, toch de softphone kunnen gebruiken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik vind nergens specifieke vereisten voor headsets die met een softphone gebruikt moeten worden.
Enkel online verkopers zetten soms dat ze gebruikt kunnen worden met softphones, maar zonder echt vereisten te vermelden.

Beste antwoord (via J_Animus op 29-12-2020 07:49)

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 20:57

rdejongjr

Gnome

Bijna alles met een usb aansluiting zal prima werken.

USB zodat het in 90% van de gevallen meteen prima geluid geeft.
3,5mm jacks is te sterk afhankelijk van de gebruikte pc/laptop en bluetooth is ook vaak matig op de goedkopere sets (en vaak lastiger voor eindgebruikers)

De meeste voip/chat programma's zien de usb headset als communicatie apparaat (windows gokt dat alvast voor je) en pakken standaard die.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 20:57

rdejongjr

Gnome

Bijna alles met een usb aansluiting zal prima werken.

USB zodat het in 90% van de gevallen meteen prima geluid geeft.
3,5mm jacks is te sterk afhankelijk van de gebruikte pc/laptop en bluetooth is ook vaak matig op de goedkopere sets (en vaak lastiger voor eindgebruikers)

De meeste voip/chat programma's zien de usb headset als communicatie apparaat (windows gokt dat alvast voor je) en pakken standaard die.