Wij hebben een huis gekocht met vloerverwarming op de begane grond. Deze is aangelegd als bijverwarming naast de oorspronkelijke cv-radiator installatie. Het gaat om 3 groepen op +/- 55 [m2].
Omdat wij een nieuwe PVC vloer willen laten plaatsen, heb ik het idee om de vloerverwarming ook te vervangen.
De nieuwe installatie kan dan geplaatst worden met een h.o.h. afstand van 10 [cm] zodat de radiatoren komen te vervallen. Dit alles om in de toekomst over te kunnen stappen op LTV.
Het is mij onbekend of de huidige installatie is gefreesd of is gegoten in de dekvloer.
Ik heb offertes opgevraagd en verschillende meningen ontvangen.
De een zegt: dekvloer slopen, opnieuw opbouwen.
De ander zegt: geen probleem, door de oude installatie heen frezen.
Nu is helemaal opnieuw opbouwen een flink kostenplaatje, maar dat is niet het grootste punt.
Ik betwijfel of er voldoende ruimte is voor een dikker systeem. Daarnaast zijn de droogtijden behoorlijk lang. Het zal dan weken duren voordat we hier PVC op mogen verlijmen.
Zijn er mensen met ervaring op dit gebied?
Omdat wij een nieuwe PVC vloer willen laten plaatsen, heb ik het idee om de vloerverwarming ook te vervangen.
De nieuwe installatie kan dan geplaatst worden met een h.o.h. afstand van 10 [cm] zodat de radiatoren komen te vervallen. Dit alles om in de toekomst over te kunnen stappen op LTV.
Het is mij onbekend of de huidige installatie is gefreesd of is gegoten in de dekvloer.
Ik heb offertes opgevraagd en verschillende meningen ontvangen.
De een zegt: dekvloer slopen, opnieuw opbouwen.
De ander zegt: geen probleem, door de oude installatie heen frezen.
Nu is helemaal opnieuw opbouwen een flink kostenplaatje, maar dat is niet het grootste punt.
Ik betwijfel of er voldoende ruimte is voor een dikker systeem. Daarnaast zijn de droogtijden behoorlijk lang. Het zal dan weken duren voordat we hier PVC op mogen verlijmen.
Zijn er mensen met ervaring op dit gebied?