Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passion1958
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
goedenavond,
ik heb een dell computer met windows10 en tot voor kort kon ik altijd casten naar mijn Samsung tv. Deze tv is type UE55RU7172U en model code is UE55RU7172UXXH. Tv is aangesloten via KPN met bedrading. De tv heeft ook wifi. De computer is aangesloten via wifi. Ik heb google chrome als webbrouwser. Ik kon altijd casten naar de tv en naar mijn andere tv die in mijn slaapkamer staat. Ook kon ik via diverse media players op de pc streamen naar deze tv. Mijn computer was aan verbetering toe dus is windows10 opnieuw eropgezet en sinds die tijd dat is nu paar dagen kan ik niet meer streamen naar tv of casten naar deze tv.
Ik kan wel streamen en casten naar andere tv
...In de lijst bij casten staat de tv wel vermeld maar er staat bij bron niet ondersteund. Voorheen kon ik ook via mijn telefoon als ik naar netflix ging streamen naar deze tv maar dit gaat ook niet meer.Ik kan wel streamen via allcast met de telefoon naar de tv.
Ik ben al dagen aan het zoeken wat ik kan er aan kan doen en had gelezen dat je andere programma's kan gebruiken dus ik heb windows mediaplayer, vlc mediaplayer en bsplayer geprobeerd maar geen van allen doen het. Beiden apparaten dus pc en tv zitten op zelfde wifi netwerk. ik heb tv en pc opnieuw opgestart, Elke tip die ik vond bij het zoeken via google heb ik geprobeerd. maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb de tv beschrijving goed gelezen maar hier kan ik niets vinden om aan te passen.
mijn toetsenbord moest via bluetooth gekoppeld worden en ook hier in de lijst staat de tv vermeld maar je kan hier niets aan veranderen dus weet ook niet waarom hij bij de bluetooth staat.
ik ben dus niet gelijk hier een vraag gaan indienen maar heb dagen topics en tips zitten lezen maar tot nu toe niets gevonden wat mij verder helpt. Graag hulp van iemand.

...

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-10 16:53

-36-

Trust me. I'm an amateur

Niet direct een specefieke oplossing maar heb je al geprobeerd de TV terug te zetten naar fabrieksinstellingen? En staat je bij de pc het netwerk wel op prive ipv openbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passion1958
hoi dankjewel voor snelle reactie, nee ik heb de tv nog niet terug gezet want durfde dat niet omdat ik niet weet wat er dan allemaal gebeurd. ik was bang dat ik dan alle dingen die er nu wel op staan kwijt ben en dat was al een klus omdat er op te krijgen zoals netflix en youtube. en ik heb een soort nas die er wel op staat en weet ook niet zo snel hoe die er weer op te krijgen dus ik dacht straks doe ik het voor niks. en het netwerk weet ik niet waar het op staat maar ga ik even uitzoeken hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passion1958
ik heb gekeken naar de pc netwerk. ik heb dus een kabel voor mijn pc voor internet maar ook wifi aanstaan. bij de gewone internet verbinding staat prive maar bij wifi kan ik het niet vinden. betekend dit dat beiden dan op prive staan? op mijn tv staat wel een melding van toegang tot andere apparaten en 1 daarvan is bv mijn nas daar kan ik dus inkomen en mijn pc staat daar wel vermeld maar er komt wel een menu met diverse mappen maar er staat niks in die mappen. ik moet ook wel even erbij zeggen dat ik nog niet via de tv naar mijn pc gegaan ben, ik deed altijd andersom. ik ging via pc naar tv.