Toon posts:

commentaar en tips voor V&B FAQ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie misschien al gezien hebben heb ik net mijn [topic=204235] online gegooid.

Wat erin staat is hoofdzakelijk het V gedeelte van V&B. Voor het B gedeelte zou ik graag wat tips willen krijgen.

De werking van een beeldbuis/tft is wel leuk en interessant maar niet echt noodzaak voor een FAQ, het is immers geen veelgestelde vraag.

Als er fouten in de FAQ staan hoor ik het graag en als je nieuwe dingen weet vertel het ook hier, hoe uitgebreider de FAQ hoe minder newbievragen :)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Misschien iets over bnc-kabels en over dpi iets??, en links naar de suppliers natuurlijk.
En iets over triniton met de schaduwstreepjes in het scherm :) , ach ik noem maar wat op :)
Misschien is een lijst met moeilijke woorden/verklaring wel iets, maarja , dan wordt het wel een lange FAQ

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
iets over hertzen van de (kwaliteits) kabels
vertellen dat een 15" @100Hz niet slechter is dan een 22" @60Hz en dat soort dingen zodat mensen niet alleen maar op de cijfertjes gaan letten bij monitoren maar ook eens kijken naar de refresh rate e.d.
zodat mensen niet gaan denken dat een 14" EIZO slechter is dan een 24" trust mediamarkt. hoewel ze toch dezelfde prijs hebben.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
misschien ook iets meer over videokaart/monitor aansluitingen , en nog iets over die 75 hz bug misschien , dat je beter pin15 eruit kan beuken , want die patch werkt ook vaak niet eens :(, maar wel op eigen risico :)

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Waar ook veel vragen over komen: tv-out. Misschien wat uitleg (of links daarnaar) daarover: over o.a. de te gebruiken kabeltjes en tv-outsoftware (tvtool en tvcc).

Ik vind de Faq zoals-ie er nu staat trouwens heel helder en behoorlijk compleet. Just what the doctor ordered!

edit:
En, daarmee samenhangend, Twinview/Dualhead niet te vergeten. Er zijn nogal wat GF2MX- en Matrox-gebruikers die daar probs mee hebben die vaak redelijk simpel zijn op te lossen.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 13:56 schreef Carel het volgende:
misschien ook iets meer over videokaart/monitor aansluitingen , en nog iets over die 75 hz bug misschien , dat je beter pin15 eruit kan beuken , want die patch werkt ook vaak niet eens :(, maar wel op eigen risico :)
Die pin15 komt er niet in, een FAQ is toch voor de wat minder gevorderde gebruiker en die kan je beter niet dit soort dingen laten doen, dan wordt alles gesloopt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 14:08 schreef vandenberg het volgende:
Waar ook veel vragen over komen: tv-out. Misschien wat uitleg (of links daarnaar) daarover: over o.a. de te gebruiken kabeltjes en tv-outsoftware (tvtool en tvcc).
Dat stond al op mijn to-do lijst, nu nog ff een wat hogere priority eraan geven :)
Ik vind de Faq zoals-ie er nu staat trouwens heel helder en behoorlijk compleet. Just what the doctor ordered!
Dat is mooi om te horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het B gedeelte van de FAQ toegevoegd (gemaakt door Kaj trouwens)

Er is ook bij de videokaartenbakkerslinks een link naar Diamond/S3 bijgekomen, met dank aan dennisdotcom voor de tip.

Ik ben op het moment met een stukje over tv-out bezig, maar dat schiet niet echt op :)
Pagina: 1