Aankoop bij Google

Pagina: 1
Acties:
  • 592 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubisoft fan
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08-01-2022
Hallo allemaal,

Even een kleine intro wat betreft mijn probleem.
Ik heb van mijn werkgever een cadeaukaart gekregen van de primera.
Ik wil graag 2 Google Nest speakers kopen en zag deze in de Google store staan voor 139 euro.
Dus ik heb van de cadeaukaart een Google play tegoed kaart gekocht.
Ik heb daarbij nog via ideal 50 euro erbij gezet om de speakers te kunnen kopen.
Wat blijkt nu : ik kan dus helemaal het Google play tegoed niet gebruiken om deze speakers te kopen !!!

Ik kan hier geen screenshots plaatsen maar de Google store is erg verwarrend als ik zie dat ook apparaten in de lijst staat van de Google play store !!! Hierdoor ging ik er dus ook vanuit dat je deze gewoon met Google Play tegoed kan kopen !! Nou dus niet !!!
Ik ga proberen om mijn geld terug te krijgen of een promotie code en ik wil graag uitleg van Google waarom dit zo bijzonder onduidelijk voorgeschoteld wordt !!

Heeft iemand anders dit probleem ook ondervonden ??? Of heeft iemand tips ??

Groeten,

Marcel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubisoft fan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qm-zzUXAKnLC1KTOrEv8h9LgpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4TxuP9LTczMOm9pWWRefnUOJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAGvd2ajtfB-DplxrvmNW7UUZvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xzTfnCyvyjNv3FzQUu8RCFx4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 17:13

Zeror

Ik Henk 'm!

Het is helaas zo dat je je Google Play tegoed niet kunt gebruiken voor apparaat aankopen. Als je gezocht had naar de geaccepteerde betaalmethoden, dan had je je dit overigens kunnen weten. Het had van Google wel netjes geweest als ze dit iets duidelijk zouden aangeven (je switched immers van store: Google Play Store > Google Store).

Zie hier:
https://support.google.com/store/answer/6160267?hl=nl

[ Voor 23% gewijzigd door Zeror op 27-12-2020 23:15 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Het is verwarrend dat 'Apparaten' onder het menu van Google Play staat, maar zodra je daarop klikt ben je uit de Google Play store en zit je in de normale Google Store.

En zoals ik dus al bij je vorige vraag zei, en Zeror nu ook bevestigt: Google Play-tegoed is alleen te gebruiken voor Google Play-aankopen, wat dus apps en dergelijke zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubisoft fan
Mag ik dan vragen waarom er dan apparaten tussen staat in de lijst op de Google play store ???
Valt dit dan niet onder de categorie misleiding ???

Het zal toch niet zo zijn dat je bij elke aankoop eerst de regeltjes moet gaan zitten uitpluizen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ubisoft fan schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:14:
Mag ik dan vragen waarom er dan apparaten tussen staat in de lijst op de Google play store ???
Valt dit dan niet onder de categorie misleiding ???
Omdat ze vanuit de Google Play Store je doorverwijzen naar de Google Store. Mogelijk verwarrend, zeker, maar vrij vergezocht om dat misleiding te noemen.
Het zal toch niet zo zijn dat je bij elke aankoop eerst de regeltjes moet gaan zitten uitpluizen ???
Bij het aankopen van tegoed kan het natuurlijk nooit kwaad om eventjes te lezen waarvoor het gebruikt kan worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Hahn op 27-12-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubisoft fan
Het is allemaal enorm verwarrend , want je hebt ook nog Google pay !!!

Dus ik ben er mooi ingetuind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:50
Als ik een Nest in mijn mandje doe en vervolgens wil betalen dan zie ik de betaalmogelijkheden (mijn gekoppelde creditcard). Lijkt me dat je dat eerst gaat bekijken voordat je ergens tegoed op zet?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ubisoft fan schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:15:
Het is allemaal enorm verwarrend , want je hebt ook nog Google pay !!!

Dus ik ben er mooi ingetuind.
Je bent er niet 'ingetuind', je hebt niet goed opgelet of niet goed gelezen. Kan gebeuren, vervelend, hopelijk kan je het tegoed weer terugkrijgen. Verder zou ik het vooral als een goede les ervaren, en me er niet al te druk over maken, is niet goed voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubisoft fan
Nee want je hebt betaal methodes bij Google !!!

Ook zoiets waar je voor gestudeerd moet hebben , Google Pay , Google Play , Credit card.....

Een betaal methode is een betaal methode en dan moet je niet de boel gaan zitten verdelen in je Stores !!!

Echt onzin allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubisoft fan
Niet druk maken ??? Ik ben 150 euro kwijt die ik niet kan gebruiken !!!

Wie koopt er nu app's voor 150 euro ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 17:13

Zeror

Ik Henk 'm!

Ubisoft fan schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:14:
Dat doe ik anders wel hoor. Als ik twijfels heb over hoe ik kan betalen bij een webshop, ga ik eerst naar die info zoeken. Evenals de informatie of een webwinkel wel naar Nederland verzend. Juist om misverstanden te voorkomen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ubisoft fan schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:18:

Ook zoiets waar je voor gestudeerd moet hebben , Google Pay , Google Play , Credit card.....

Een betaal methode is een betaal methode en dan moet je niet de boel gaan zitten verdelen in je Stores !!!

Echt onzin allemaal.
Dat mag je vinden, geef die feedback vooral door aan Google, wij kunnen er weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:50
Ubisoft fan schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:18:

Echt onzin allemaal.
Maar je zag niet dat de Play Store naar play.google.com verwijst en de Google Store naar store.google.com?
De link naar 'Apparaten' is gewoon een 'externe' link naar een andere shop (voor fysieke goederen).

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is iets wat je moet oplossen met Google zelf. Dat is niet iets waar wij je bij kunnen helpen.

Gezien ik hier verder, met de huidige topicstart, geen discussiewaarde inzie, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.