Filteren op n-key rollover op toetsenborden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-v-o
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 22:24
Beste Tweakers,

Ik heb al een tijdje een Dell KB216, ik vind dit een erg fijn toetsenbord, omdat het lage toetsen heeft zoals een laptop. Daarnaast is de FN-toets en de volumeknoppen erg handig. Echter, ben ik er al een tijdje geleden achtergekomen dat deze geen juisten "NKRO" heeft en ik dus niet kan sprinten en springen tegelijk in games. Wat sommige games erg lastig maakt als je een parkour moet afleggen.

Helaas kan ik bij tweakers of de buurman hardware.info niet filteren op deze eigenschap.

Daarom aan deze community de vraag: Hoe kan je het beste een (vergelijkbaar) toetsenbord vinden met de juiste NKRO?

Alvast bedankt voor jullie input,

Dennis

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

volgens mij kan je er globaal vanuit gaan dat alle simpele office en OEM keyboards een voor gamen ongunstige of lage KRO hebben. En de combi's kunnen ook nog is verschillen per model, dus dat maakt filteren nogal lastig.

[ Voor 63% gewijzigd door -36- op 27-12-2020 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso is NKRO op USB niet zonder speciale drivers mogelijk, reguliere USB-HID doet max 6KRO.

"Lage toetsen als laptop" is niet bepaald iets waar de meeste serieuze keyboardfans - of gamers - blij van worden, dus kans dat een dergelijk bord zonder meer NKRO heeft is erg klein.

Waar je naar kunt zoeken zijn borden met mechanische schakelaars plus diodes (die maken NKRO mogelijk). Er zijn ook andere technieken die NRKO opleveren (capacitieve schakelaars, zoals in de IBM Model F waar ik nu op tik), maar die zijn betrekkelijk obscuur. Vuistregel: geen diodes = geen NKRO.

Hou er rekening mee dat het aantal dergelijke borden dat je in NL/BE winkels kunt kopen erg beperkt is helaas.

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 29-12-2020 17:14 ]

Oslik blyat! Oslik!