Na veel verschillende pogingen en dergelijke blijft het mij maar niet lukken om mijn 9700K op 5GHz all core te krijgen. 2 jaar geleden al geprobeerd en mislukt, en omdat ik per ongeluk mijn BIOS instellingen had verwijderd ging ik het ff opnieuw proberen.
Volgens silicon lottery kwam 90% van de chips tot die snelheid. Heb ik dan gewoon pech?
Mijn laatste poging was met de volgende instellingen op mijn MSI MPG Z390 mobo
All core boost
Multiplier: 50x
AVX offset: -3
Voltage: 1.37
XMP: On
Intel C-state: Off
Long Duration Package Power Limit: 4095 (max)
Package Power Time Window: 127 (max)
Short Duration Package Power Limit: 4095 (max)
Stress testen deed ik met prime 95 26.6 met FFT size 12.
Temperaturen waren echt op het randje. Sommige cores zaten rond de 86C. En er zit een 360mm AIO op met 6 fans erop
4.9 GHz krijg ik met een voltage van 1.31V en ongeveer dezelfde instellingen als hierboven.
Nog tips om dingen te proberen of moet ik gewoon accepteren dat ik gewoon deze keer pech had
Volgens silicon lottery kwam 90% van de chips tot die snelheid. Heb ik dan gewoon pech?
Mijn laatste poging was met de volgende instellingen op mijn MSI MPG Z390 mobo
All core boost
Multiplier: 50x
AVX offset: -3
Voltage: 1.37
XMP: On
Intel C-state: Off
Long Duration Package Power Limit: 4095 (max)
Package Power Time Window: 127 (max)
Short Duration Package Power Limit: 4095 (max)
Stress testen deed ik met prime 95 26.6 met FFT size 12.
Temperaturen waren echt op het randje. Sommige cores zaten rond de 86C. En er zit een 360mm AIO op met 6 fans erop

4.9 GHz krijg ik met een voltage van 1.31V en ongeveer dezelfde instellingen als hierboven.
Nog tips om dingen te proberen of moet ik gewoon accepteren dat ik gewoon deze keer pech had