Toon posts:

3com 3c509b onder linux deel II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus ook problemen met 3com 509 combo ISA. Met het tooltje heb ik de kaart onder dos ingesteld op adres 300 en interrupt 9. Zodra ik dit op geef in linux en vervolgens ifconfig run, geeft ie aan dat ie het doet en een ip-adres e.d. heeft. Maar het gekke is dat ik geen lampje op mijn hub zie en dat ik vanaf andere PC's kan pingen naar m'n linuxbakkie. :? :?
Doe ik nu iets verkeerd???

PS.: het is een oude 486SX25 met 12MB ram en FreeSco...

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
check je hardware ff... dus weet je zeker dat alles goed aangesloten zit, is kaartje niet defect, bekabeling goed (dus geen kapotte utp of crosscable en dat soort onzin)?

Verwijderd

Hub 100mbit en kaartje 10?

Heb ik hier ook, kan die 3com alleen voor UPC gebruiken, niet lokaal

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

`Kaarten van 3com die door chello zijn uitgegeven zijn geprogrammeerd om het alleen voor een chello verbinding te doen, in een netwerk als netwerk kaar zullen ze het niet doen. moet je een andere kaart zoeken dus

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 12:23 schreef Tobiaz het volgende:
`Kaarten van 3com die door chello zijn uitgegeven zijn geprogrammeerd om het alleen voor een chello verbinding te doen, in een netwerk als netwerk kaar zullen ze het niet doen. moet je een andere kaart zoeken dus
Hoe hebben ze dat gedaan? URL?

Verwijderd

Nou heel eenvoudig door in de DHCP server in te stellen dat alleen jouw MAC adres (zit op je netwerk kaart) een ip adres mag krijgen.
Wil je dus een andere netwerk kaart gebruiken zal je het nieuwe MAC adres door moeten geven aan chello.
(ik had zelf sonera, bij chello zullen ze wel hetzelfde gedaan hebben schat ik zo)

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Op maandag 13 augustus 2001 12:51 schreef Cable4Me het volgende:
Nou heel eenvoudig door in de DHCP server in te stellen dat alleen jouw MAC adres (zit op je netwerk kaart) een ip adres mag krijgen.
Wil je dus een andere netwerk kaart gebruiken zal je het nieuwe MAC adres door moeten geven aan chello.
(ik had zelf sonera, bij chello zullen ze wel hetzelfde gedaan hebben schat ik zo)
of ff je mac-adres wijzigen:
code:
1
[user@doos]#ifconfig eth0 hw ether <hexa:deci:maal:-:adres>

:)
wel eerst ff down halen die kaart

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen Chello kaart (had ik maar chello hier :( hier is alleen maar wanadoo).
Ik heb er een stuk of 6 en bij allemaal hetzelfde verhaal :? .
Ik zoek eigenlijk een tooltje dat onder linux alle netwerkkaarten detecteerd... :P
(beetje windoos achtig ;) )

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb dus geen chello/upc netwerkkaart.
Maar hoe kan ik dit nou het beste oplossen?
Ik heb ook een NE2000 compatible met een Realtec 8219 chipset geprobeerd, maar dat boekte ook al geen resultaat :(

Verwijderd

is je hub danniet gewoon stuk (verkeerde kabel gebruikt enje pport is stuk)

Verwijderd

Topicstarter
nope, hub is nog prima!
windoos werkt wel op dezelfde poort. :+
bestaat er geen prog onder linux die ook isa netwerkkaarten detecteerd ???? :?

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

volgens mij niet, maar je hebt als het goed is ook de pruts&pray van je 3com netwerkkaart uitgezet?
Ik heb dezelfde kaart en weet dat er wel ergens een progje voor moet zijn (voor onder linux dus). Ik geloof dat dit het is:

http://www.scyld.com/diag/3c5x9setup.html

Omdat je een combo kaart hebt kan het zijn dat linux je coax probeert te gebruiken i.p.v. utp. Stel dit dus ook ff in met je DOS proggie van 3com. Met 'ifport eth0' kun je wel opvragen wat ie gebruikt, maar bij mij werkt dat dus niet (geeft bv aui aan, terwijl ie 10baseT gebruikt :?).

suc6

Verwijderd

Werkt isapnp niet??? Das een tooltje onder linux om je isa pnp troep aan de gang te krijgen. Werkte perfect voor m'n isdn kaartje en m'n soundblaster 16.
Pagina: 1