Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• al_bundy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-05 20:34
Ik zoek een Geluidskaart
Ik hou van shooters en luister graag muziek. Ik heb recent een Corsair Virtuoso SE voor 180 Euro aangeschaft maar was zo teleurgesteld in die hele Gamer Shit© dat ik deze heb geretourneerd en na een beetje onderzoek een Audio Technica koptelefoon aangeschaft met een Modmic Uni. Nu heb ik een standaard MSI case en een MSI z390-A-Pro moederbord waarin bijvoorbeeld mijn microfoon niet op de aansluiting voor werkt en de koptelefoon maar half werkt op de achteraansluiting. Ook merk ik enige ruis en kreeg ik feedback op de microfoon dat deze nogal zacht was. Nu kan ik mij goed voorstellen dat de audio aansluiting, waarvan ik weinig tot geen verstand van heb nogal ondermaats is voor zo'n mooie koptelefoon. Nou vraag ik mij af of het effectief is om een geluidskaart via bijvoorbeeld USB aan te schaffen voor extra boost in kwaliteit? .

Wat is je budget?
Ik heb net de hele boel gekocht voor 200+ euro dus een paar tientjes kan er nog wel vanaf.... maybe, tenzij... het helemaal de shit is om een echt goede geluidskaart aan te schaffen...?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb geen voorkeur voor merk alleen wat goed werkt. De vraag is vrij simpel. Zou het een verschil in microfoon en audio kwaliteit maken wanneer ik een geluidskaart aanschaf? Zo ja, ik heb al rondgekeken en hele DACs gevonden wat een gigantisch blok van een apparaat is maar ook simpele USB plugs met 2 aansluitingen voor audio en microfoon.
Op Alixpress heb je genoeg van die dingen voor een paar euro. Ook zie ik geluidskaarten in de PC voor een paar tientjes, niet dat ik daar per se één van aan wil schaffen. Ik hoef geen surround sound of virtual surround sound want dat is toch allemaal onzin© op een koptelefoon. Met stereo kan ik prima gamen. 2de hands opties ook geen probleem.

TLDR: Geeft een (simpele) geluidskaart die extra performance in mijn situatie?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic past beter in Componenten Aankoopadvies. Ik verplaatst het topic die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 23:04
Pak de Trasam Q1 op Ali. Ik ben zelf blij met mijn Sonata HD, maar deze klinkt nog beter volgens deze review. Er moet wel nog een USB kabeltje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:06

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Waarschijnlijk een hoge impedantie koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• al_bundy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-05 20:34
@Djarune Ziet er indd goed uit maar mist de microphone plug..

@sander817 Ik heb een 32ohm set

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 23:04
al_bundy schreef op zondag 27 december 2020 @ 21:58:
@Djarune Ziet er indd goed uit maar mist de microphone plug..
Ah op die fiets. Had ik duidelijk je post niet volledig gelezen. Je hebt inderdaad geen DAC nodig maar een audio interface met AD en DA converters. De meeste externe kaarten zijn wat groot inderdaad. De wat kleinere zijn de Zoom U-22 of Behringer U-PHORIA.
Pagina: 1