Beste tweakers,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het aanschaf van een mooie laptop die vooral toekomstbestendig is en waar voor zijn geld biedt. Ik heb de andere topics voor gaming laptops bekeken. Daar kwam keuze nummer 3 (zie onder) als advies uit. Ik zie helaas dat niemand mijn eerste twee voorkeuren de revu heeft laten passeren, daarom ben ik benieuwd wat het advies is.
Wat ga je met je laptop doen? Vooral administratieve taken, video's bekijken, muziek luisteren, de mogelijkheid willen hebben en houden om games die veel rekenkracht nodig hebben, bijvoorbeeld (in de toekomst) Age of Empires IV. Ik wil vooral dat de laptop toekomstbestendig is. Momenteel speel ik bijvoorbeeld total war, command and conquer, company of heroes, call to arms.
Wat is je budget? 1500 euro
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? 1000-1500 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Zal vooral veel thuis op het bureau liggen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren MSI, Asus, Lenovo
Ik heb zelf al onderzoek gedaan.
Ik kwam eerst bij de Asus: pricewatch: Asus TUF Gaming A15 FX506IV-BQ123T
Maar ik heb een review op youtube gezien waarbij de ventilatie tekortschiet waardoor het heel erg warm wordt. Bvoendien vind ik hem momenteel teveel kosten in vergelijking met 5 maanden geleden (toen 999 euro).
Nu twijfel ik tussen 4 modellen. Eerste voorkeur bovenaan.
De volgorde is gebaseerd op de specificaties en ook de toekomstbestendigheid.
1: pricewatch: MSI GL65 Leopard 10SFSK-289NL
Videokaart vooral erg interessant, RTX 2070 super.
2: pricewatch: MSI GS66 Stealth 10SE-448NL
Nieuwste generatie intel core i7 processor en 240Hz beelscherm, bovendien 1TB SSD.
3: pricewatch: Lenovo Legion 5 15ARH05H (82B1003EMH)
Ryzen 7 processor, helaas "maar" RTX 2060 videokaart.
4: https://www.dell.com/nl-n...-15-5500-laptop/cng5014sc
Videokaart RTX 2070, verder 1TB SSD.
Ik heb daarnaast ook voor deze modellen reviews op youtube bekeken (voor zover mogelijk).
Ik ben op dit moment radeloos. Ik zit namelijk met een tijdsdruk, ik moet hem voor 1 januari aanschaffen.
Dit vanwege de investeringen die ik al heb gedaan.
Kan iemand mij een goed advies geven?
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het aanschaf van een mooie laptop die vooral toekomstbestendig is en waar voor zijn geld biedt. Ik heb de andere topics voor gaming laptops bekeken. Daar kwam keuze nummer 3 (zie onder) als advies uit. Ik zie helaas dat niemand mijn eerste twee voorkeuren de revu heeft laten passeren, daarom ben ik benieuwd wat het advies is.
Wat ga je met je laptop doen? Vooral administratieve taken, video's bekijken, muziek luisteren, de mogelijkheid willen hebben en houden om games die veel rekenkracht nodig hebben, bijvoorbeeld (in de toekomst) Age of Empires IV. Ik wil vooral dat de laptop toekomstbestendig is. Momenteel speel ik bijvoorbeeld total war, command and conquer, company of heroes, call to arms.
Wat is je budget? 1500 euro
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? 1000-1500 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Zal vooral veel thuis op het bureau liggen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren MSI, Asus, Lenovo
Ik heb zelf al onderzoek gedaan.
Ik kwam eerst bij de Asus: pricewatch: Asus TUF Gaming A15 FX506IV-BQ123T
Maar ik heb een review op youtube gezien waarbij de ventilatie tekortschiet waardoor het heel erg warm wordt. Bvoendien vind ik hem momenteel teveel kosten in vergelijking met 5 maanden geleden (toen 999 euro).
Nu twijfel ik tussen 4 modellen. Eerste voorkeur bovenaan.
De volgorde is gebaseerd op de specificaties en ook de toekomstbestendigheid.
1: pricewatch: MSI GL65 Leopard 10SFSK-289NL
Videokaart vooral erg interessant, RTX 2070 super.
2: pricewatch: MSI GS66 Stealth 10SE-448NL
Nieuwste generatie intel core i7 processor en 240Hz beelscherm, bovendien 1TB SSD.
3: pricewatch: Lenovo Legion 5 15ARH05H (82B1003EMH)
Ryzen 7 processor, helaas "maar" RTX 2060 videokaart.
4: https://www.dell.com/nl-n...-15-5500-laptop/cng5014sc
Videokaart RTX 2070, verder 1TB SSD.
Ik heb daarnaast ook voor deze modellen reviews op youtube bekeken (voor zover mogelijk).
Ik ben op dit moment radeloos. Ik zit namelijk met een tijdsdruk, ik moet hem voor 1 januari aanschaffen.
Dit vanwege de investeringen die ik al heb gedaan.
Kan iemand mij een goed advies geven?
Alvast bedankt voor de reacties.
[ Voor 27% gewijzigd door surgeon8 op 28-12-2020 16:18 ]