Ziggo Connectbox in Bridge

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw1947
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-10 17:28
Sinds enige weken in het bezit van een Connectbox.
En helaas heb ook ik te maken met het wegvallen of fors verlagen van mijn internetverbinding.
Ik merk dit overdag aan het wegvallen van een door mij gekozen internet radio zender en 's avonds het stilstaan van een Netflix of NPOstart uitzending.
Dit wegvallen gebeurt op de bekabelde PC's, dus geen Wifi.
Nu is mijn angst, dat als ik de Connectbox in Bridge zet en dus via poort 1 een andere router erachter zet, dat dit het probleem niet oplost als het gaat om het doorgeven van het internet signaal.
Of betekent de Bridge-mode, dat het modem deel gekoppeld wordt aan poort 1 ipv aan het routerdeel?
Oorspronkelijk een UPC klant.
Om die reden kan in de modem-router zelf het vinkje zetten bij bridge modus, zo heb ik uit andere topics begrepen.
Ook las ik in het kader van bovenstaande iets over het inloggen via 192.168.178.1 en 192.168.100.1.
Nu kom in beide gevallen in hetzelfde Home scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
denk dat je beter eens kan kijken naar de signaal waardes van het modem.. want dit lijkt me niet echt een issue met de routing of brakke dns capaciteit van de CB.. al kan ik het keihard mis hebben natuurlijk

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:07
COAX kabel zit goed in het OAP? Eventueel de COAX al een keer vervangen?

Log inderdaad eens in op 192.168.178.1 en kijk naar de waardes. Als ik het ziggo forum mag geloven kan je hiermee een beetje vergelijken

Normaalwaarden downstream:
Goed: -7 dBmV tot +7 dBmV
Voldoende: -8 tot -10 dBmV tot +8 tot +10 dBmV
Matig: -11 dBmV tot +11 dBmV
Slecht: -15 dBmV en hoger tot +15 dBmV en hoger

Upstream signaal waarden zijn +35 dBmV to +49 dBmV.

https://community.ziggo.n...ede-up-down-waardes-46347

[ Voor 77% gewijzigd door HKLM_ op 27-12-2020 17:15 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw1947
De Connectbox vervangt de TC7200U (UPC) box.
Met deze laatste vrijwel geen problemen gehad tot enige weken geleden, dus ik zoek het niet in bekabeling, splitter, etc.
Bij mij komt de coax kabel vanuit de straat in de woonkamer binnen en niet in de meterkast.
Connectbox dus ook in de woonkamer.
Mijn mini PC (ITX) staat hier weer vlakbij en heeft dus een korte ethernet kabel naar de router.
Deze PC voor de avond (Netflix, NPOstart).
Ook een kabel naar 1e verdieping waar mijn "werk" PC staat, na ja werk, al 10 jaar met pensioen.
Doe veel aan foto-, film- en audio bewerking, dus overdag een internet radio op deze PC aan.

Van de TC7200U leek poort 1 het niet meer te doen.
Bovendien moet je in dit modem kiezen voor 2,4 of 5 GHz.
In die zin blij met de Connectbox, die op beide freq uitzenden.
Maar dus instabiel zoals bij zovelen, zo heb ik inmiddels gelezen, zowel op tweakers als op andere forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
robw1947 schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:25:
De Connectbox vervangt de TC7200U (UPC) box.
Met deze laatste vrijwel geen problemen gehad tot enige weken geleden, dus ik zoek het niet in bekabeling, splitter, etc.
Bij mij komt de coax kabel vanuit de straat in de woonkamer binnen en niet in de meterkast.
Connectbox dus ook in de woonkamer.
Mijn mini PC (ITX) staat hier weer vlakbij en heeft dus een korte ethernet kabel naar de router.
Deze PC voor de avond (Netflix, NPOstart).
Ook een kabel naar 1e verdieping waar mijn "werk" PC staat, na ja werk, al 10 jaar met pensioen.
Doe veel aan foto-, film- en audio bewerking, dus overdag een internet radio op deze PC aan.

Van de TC7200U leek poort 1 het niet meer te doen.
Bovendien moet je in dit modem kiezen voor 2,4 of 5 GHz.
In die zin blij met de Connectbox, die op beide freq uitzenden.
Maar dus instabiel zoals bij zovelen, zo heb ik inmiddels gelezen, zowel op tweakers als op andere forums.
Mooi verhaal maar ik kan er niks mee :P Ook een oude kabel kan een breukje krijgen bij het vervangen van de modem je zal niet de eerste zijn. Check ook even je waardes zoals aangegeven daar kan je veel uithalen en kunnen we beter zoeken.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-10 09:56

PA5AM

Kortegolf

Bekend verhaal. De connectbox heeft nou een keer kuren. Zelf al vele keren meegemaakt.

Ik zou proberen de technicolor weer te laten activeren en die in bridge te gebruiken.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw1947
zojuist op de mini-PC speedtest gedraaid, onder de 20Mbps met abb van 100Mbps.
Ook de router historie bekeken.

Continue de volgende 2 meldingen

27-12-2020 17:57:05 warning Lost MDD Timeout
27-12-2020 17:57:08 notice MDD Recovery following MDD Loss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw1947
Nu ook
Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=65.9.83.125

Met speedtest afwisselend of > 80Mbps of < 10 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
robw1947 schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:03:
zojuist op de mini-PC speedtest gedraaid, onder de 20Mbps met abb van 100Mbps.
Ook de router historie bekeken.

Continue de volgende 2 meldingen

27-12-2020 17:57:05 warning Lost MDD Timeout
27-12-2020 17:57:08 notice MDD Recovery following MDD Loss
Wat doen je waardes? Tevens had ik al die COAX kabel vervangen (maar je bent eigenwijs en geeft minimale info) ik zeg niet dat het het probleem oplost maar het kan wel (is mijn ervaring)

[ Voor 17% gewijzigd door HKLM_ op 27-12-2020 18:57 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw1947
Ik ga morgen ermee aan de slag.
Zoals ik al schreef, de coax kabel loopt vanaf de straatkant via de meterkast door tot in de woonkamer.
Naast de TV/Radio aansluiting zit ook telefoon- en 220V aansluiting.
Bij opleveren van de woning (1981) zaten er dus 3 witte afdekplaten op een muur van schoon metselwerk, toen erg in.
Ik heb toentertijd daar over de hele lengte van de muur een eikenhouten balk geplaatst en aan de achterkant uitgehold.
Op die balk staat nu van alles, nu incl kerstspulletjes.
Dus even de kabel checken is voor mij wel een dingetje.
En of ik eigenwijs ben?
Ik probeer e.e.a. te beredeneren.
Een goed werkend modem minus 1 poort wordt vervangen door een nieuwer model en daarna alleen maar problemen.
Mij lijkt het dan logisch om het probleem in het modem te zoeken, mede in het licht van soortgelijke klachten van anderen, die ik lees.
Maar inderdaad, het is een kwestie van afvinken van alle mogelijkheden, dus ook van de kabel vanaf splitter naar modem/router.
Maar alles wat ik in mijn UPC doos heb bewaard, dus kabels, splitters, etc, die vroeger meekwamen bij vervanging van een modem-router, zijn dus in die zin ook gedateerd.

En ik verneem nog steeds graag of een slechte signaaldoorgifte via de router ook plaatsvindt in bridge-modus.
Dat zal het geval wezen als er inderdaad sprake is van een slecht signaal naar modem-router toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robw1947
Op mijn PC boven kijk ik nu naar Downstream status, maar het zegt mij weinig / niets.
Kop : Gebundelde downstream-kanalen
Hieronder: Kanaal, Freq, Vermogen (dBmV), SNR (dB), Modulatie, Kanaalnummer
Kennelijk is kanaal iets anders dan kanaalnummer.
Bijv kanaal 6 met kanaalnummer 14.
Kanaal 1 t/m 5 : vermogen 3
kanaal 6 t/m 10 : vermogen 2
kanaal 11-12 : vermogen 1
vanaf kanaal 13 t/m 24 is het vermogen 0

Onder dit overzicht staan andere kolommen : Kanaal, Locked Status, RxMER (dB), Pre RS Errors, Post RS
Errors
Bij alle kanalen staat Locked op Goed
kanaal 1 t/m 12 : RxMER 38.605
kanaal 13 t/m 24 : RxMER 37.636
Bij Pre RS Errors staan zeer hoge waardes, bijv 5853740867
Bij Post RS Errors zijn deze verschillend van 12317 t/m 8976610

Bij Netwerk Historie is de laatste melding van 19:10.
Speedtest laat nu op de PC boven steeds hoge waardes zien! (19:25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
robw1947 schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:05:
Ik ga morgen ermee aan de slag.
Zoals ik al schreef, de coax kabel loopt vanaf de straatkant via de meterkast door tot in de woonkamer.
Naast de TV/Radio aansluiting zit ook telefoon- en 220V aansluiting.
Bij opleveren van de woning (1981) zaten er dus 3 witte afdekplaten op een muur van schoon metselwerk, toen erg in.
Ik heb toentertijd daar over de hele lengte van de muur een eikenhouten balk geplaatst en aan de achterkant uitgehold.
Op die balk staat nu van alles, nu incl kerstspulletjes.
Dus even de kabel checken is voor mij wel een dingetje.
En of ik eigenwijs ben?
Ik probeer e.e.a. te beredeneren.
Een goed werkend modem minus 1 poort wordt vervangen door een nieuwer model en daarna alleen maar problemen.
Mij lijkt het dan logisch om het probleem in het modem te zoeken, mede in het licht van soortgelijke klachten van anderen, die ik lees.
Maar inderdaad, het is een kwestie van afvinken van alle mogelijkheden, dus ook van de kabel vanaf splitter naar modem/router.
Maar alles wat ik in mijn UPC doos heb bewaard, dus kabels, splitters, etc, die vroeger meekwamen bij vervanging van een modem-router, zijn dus in die zin ook gedateerd.

En ik verneem nog steeds graag of een slechte signaaldoorgifte via de router ook plaatsvindt in bridge-modus.
Dat zal het geval wezen als er inderdaad sprake is van een slecht signaal naar modem-router toe.
Ja dat gaat ook via bridge je modem in bridge is nog steeds de afvangen hij doet alleen geen routing etc meer. Als je nou gewoon ff inlogt op je router en de waardes deelt (of vergelijkt met die ik hierboven gepost hebt) dan zie je gelijk waar het inzit. Zijn je waardes ruk dan weer je dat je 100% in je kabel, modem moet zoeken.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw1947
Ten slotte, als ik in de modem-router de Netwerk diagnose start, dan o.a. een groen vinkje bij Controle modem en internet verbinding, zo ook bij Telefoondienst.
Pagina: 1