Vraag

• Thron1998
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 02-07 16:27
Mijn vraag
Mijn Fritzbox 7590 geeft in het admin venster aan dat het input signaal is gelimmiteerd tot 100 Mbit/s. De rest van de poorten geven wel de mogelijkheid tot een gigabit output, maar deze wordt niet gehaald. Daarom is mijn vraag hoe ik dit zou kunnen fixen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb de fritzbox 7590 aangesloten op mijn KPN V12. De fritzbox staat in AP modes en is via een cat 6 kabel verbonden (zelf koppen op gezet). Op de fritzbox is een tp link deco m9 plus node aangesloten als master. Deze mesh heeft dus samen met de andere lan poorten een maximale snelheid van 100 Mbit.

Binnen de fritzbox staan alle LAN poorten op power mode (1 Gbit) en is de WAN poort als LAN 5 ingesteld. Onder Home network -> Mesh -> Access to Home Network wordt aangegeven dat de LAN tussen V12 en Fritzbox 100 Mbit/s throughput heeft. De settings van de V12 geven aan dat de link speed op AUTO staat.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb beide routers en de mesh gereset om de instellingen terug te zetten. Dit heeft niet gewerkt. De kabel die van router naar router loopt is wel in staat de beloofde 500 Mbit te leveren, omdat dit wel behaald wordt door deze kabel direct in de laptop te steken. Daarom verwacht ik dat het probleem in de fritzbox zit.

Heeft iemand enig idee? Het internet blijft namelijk doorpraten over die LAN power modes, maar dat heeft dus weinig resultaat gehad. BVD

Beste antwoord (via Thron1998 op 27-12-2020 18:13)

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
Ik denk dat je het in je zelf geknepen kabeltjes moet gaan zoeken en niet in je hardware. Als je niet alle aders goed hebt zitten in de RJ45 connectoren dan werkt de kabel niet of op een lagere snelheid zoals bij jou het geval is.

Doe je kabel eens direct in de KPN V12 en in je desktop / laptop wat voor snelheid zie je dan op je netwerkkaart.

[Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 27-12-2020 17:10]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Ik denk dat je het in je zelf geknepen kabeltjes moet gaan zoeken en niet in je hardware. Als je niet alle aders goed hebt zitten in de RJ45 connectoren dan werkt de kabel niet of op een lagere snelheid zoals bij jou het geval is.

Doe je kabel eens direct in de KPN V12 en in je desktop / laptop wat voor snelheid zie je dan op je netwerkkaart.

[Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 27-12-2020 17:10]

• Thron1998
Een kabeltje tussen de laptop en v12 geeft 500 mbits up en down. Dus dat is wel wat ik verwacht te krijgen. Kan het zijn dat de router de kabels niet als de juiste kwaliteit ziet terwijl de laptop het wel goed vindt?

• HKLM_
  • Nu online
Thron1998 schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:22:
Een kabeltje tussen de laptop en v12 geeft 500 mbits up en down. Dus dat is wel wat ik verwacht te krijgen. Kan het zijn dat de router de kabels niet als de juiste kwaliteit ziet terwijl de laptop het wel goed vindt?
Die 500 zie je in een speedtest neem ik aan, kijk nu eens op je netwerk kaart daar zou je alleen 10Mbps / 100Mbps / 1GB tegen moeten komen.

• Thron1998
Mijn netwerk adapter geeft aan dat er een 1 GB/s verbinding aanwezig is als ik met de lan verbind.
Maar ik heb net de router aan een standaard cat 6 kabel gehangen en deze werd direct als gigabit lijn bestempeld. Ik ga daarom morgen de koppen vervangen en verwacht dat je gelijk hebt. Hopelijk is het dan gefixt. Thanks :)

• airmaxx
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 28-01 09:26
Hallo

Kan het niet zo zijn dat je Fritzbox netwerk lan op Green mode staat. Dan staan in principe alle lan verbindingen op 100Mbit.

Dit kan je onder de netwerk settings aanpassen

• Betting-NWA
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 01-03 18:38
waarom de fritz doorgezet vanaf een v12?
je kunt de fritz toch gewoon op kpn instellen?

hulp nodig? kom maar door :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee